Va multumesc pt raspuns.
In concluzie, in afara de procura matusii data la ambasada, prin care sunt imputernicit ca mandatar de a incasa pensia ei, pt ca eu sa fiu ferit de orice neplaceri cu ANAF sau alte institutii/persoane, ar trebui sa mai detin si urmatoarele documente:
- o procura data de matusa mea, sotului acesteia pentru a incasa cash cand vine in Romania, banii cuveniti din pensie, de la mine, atat in trecut, cat si in viitor; se poate ca aceasta procura sa fie olografa sau trebuie autentificata ?
- eu trebuie sa primesc din partea imputernicitului o dovada scrisa din care sa rezulte ca acesta a incasat de la mine toate sumele cuvenite de pe talonul de pensie, dovada fiind insotita si de un act de identificare a acestuia pe care sa apara semnatura.
Am fost mandatat prin procura speciala sa incasez pensia cuvenita matusii stabilita definitiv in SUA. Casa de pensii a aprobat cererea si in momentul de fata, pensia matusii imi este platita lunar.
Intrebarea mea este: cum pot eu face dovada ca am transmis banii cuveniti matusii din strainatate si daca nu exista riscul ca vreodata, ANAF sa ma puna sa platesc un impozit pe venit pt acesti bani ?