avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 349 soluții astăzi
Forum Activitate cojo3x

Activitate cojo3x

george-neagu a scris:

1. In rjip treceti valoarea platita pe baza documentului primit de la beneficiar. Nu conteaza ca mai intai ati scos banii din contul pfa si apoi i-ati dat furnizorului in numerar. Trebuia sa fi primit chitanta si pe aceea o treceti la partea de plati in numerar.
2. In casarile sunt veniturile brute iar la plati, trebuie sa vedeti daca toate sunt deductibile total sau limitat.
Nu va ganditi sa faceti sold la casa adica la numerar si la banca caci nu se tine contabilitatea ca la societatile comerciale.
In rjip treceti doar valori incasate/platite efectiv din chitante, bonuri fiscal, extrase de cont, nu valori din facturi.


Multumesc foarte mult pentru raspuns si pentru promptitudine. Acum este clar pentru mine.

Iubesc contabilitatea in partida simpla.:D
Buna ziua.
Anul acesta am avut ceva incasari prin banca. Problema este ca nu am putut sa platesc din banca mea catre banca beneficiarului si am fost obligat sa scot banii numerar si apoi sa platesc. Programul Saga P.S. nu contine o astfel de operatie si am definit-o eu (retragere numerar din banca si incasare numerar in casa). Documentul justificativ este dispozitie de incasare/plata.
Nu stiu insa daca aceste sume trebuie preluate in RJIP. Este obligatoriu ca extragerea din banca catre mine in numerar si viceversa incasarea catre casa sa apara in RJIP?
Daca nu este obligatoriu, atunci este vreo problema ca in registru eu am bani in banca pe care eu fizic sa nu ii am acolo(ei sunt cheltuiti cu bon sau chitanta)?

2.Daca preiau in RJIP incasarile facute de la mine prin dispozitie de incasare vor fi impozitate iar platile facute catre mine se considera deductibile?

Sper ca asa cum stau cu casa negativa sa pot sta si cu bani fictivi in banca.:))
Buna ziua.
Multumesc mult pentru raspuns si promptitudine.

Cum stabilesc cota parte prin regula de 3 simpla aplicata greutatii produsului sau in functie de valoarea fiecaruia?
Buna ziua. Am doua probleme asupra carora cer un ajutor.
Am o Intreprindere Individuala neplatitoare de TVA si in vara am achizitionat mijloace fixe si consumabile din strainatate extracomunitar.
Problema este ca nu stiu cum se stabileste valoarea exacta a fiecarui articol pe care l-am achizitionat.

Este vorba despre 2 facturi si 3 importuri. Unei facturi in corespunde 1 import si celeilalte 2 importuri. Datele sunt urmatoare:
Fact1
produs 540USD, transport 197 USD Valoare totala737USD cu un curs 4,105 si 42 USD comision Western Union. La intrare in tara am primit factura de la DHL TVA 708 ron si 55,8 ron taxa DHL. Factura DHL este din 12.06.2015.
Fact2
produs1 1228USD, produs2 234USD, produs3 117USD, consumabil1 150USD, consumabil2 40USD, taxa bancara 50USD(perceputa de beneficiarul strain), transport 686USD Valoare toatala 2505USD cu un curs 4,1370 si 90 Ron comision Money Gram. La intrare in tara am platit prin OP catre vama Otopeni pentru primul import aferent acestei facturi 1994 Ron TVA si 79 taxe vamale emis in data de 05.05.2015 si pentru al doilea import aferent acestei facturi 453 ron TVA si 91 ron taxe vamale emis in data de 05.05.2015.

De inregistrat am inregistrat in contabilitatea costuri de transport, mijloace fixe obiecte de inventar, consumabile si restul am bagat pe comisioane.

Problema apare la stabilirea valorii de amortizat a mijloacelor fixe pentru ca nu stiu cum sa determin valoarea fiecarui mijloc fix.

La prima factura e mai usor si intrebarea este daca in valoarea mijlocului fix(amortizabila) intra si costurile de transport si comisionul celor de la DHL care este venit pe o factura separata. Deja stiu ca TVA-ul intra in valoarea amortizabila a mijlocului fix pentru ca sunt neplatitor de TVA.
La a doua factura sunt multe intrebari:
1. Daca costurile de transport fac parte din valoarea amortizabila a mijlocului fix cum le impart?
2. Comisioanele bancare percepute de beneficiarul strain si taxele vamale intra in valoarea amortizabila a mijlocului fix?
3. Cum impart TVA-ul?
4. Au pus TVA si la comisionul bancar cerut de beneficiarul strain?

Astept cu nerabdare parerile dumneavoastra.
Va multumesc.