avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 337 soluții astăzi
Forum Activitate alina240

Activitate alina240

Răspuns la discuția CASA DE MARCAT, NELAMURIRE
Dar daca se intampla aceeasi situatie si in cazul persoanelor fizice, adica achita mai tarziu? Se poate emite chitanta sau doar bon fiscal?
Discuție Leasing auto
Buna ziua,

In calitate PJ am achizitionat un autoturism in leasing. Inca nu a expirat perioada contractuala si mai am cateva rate de platit. As dori sa inchei leasingul si am gasit un potential client in sensul ca ar dori sa achite restul ratelor si sa-mi achite si mie cel putin contravaloarea avansului si cateva rate achitate de catre mine.
Acum intrebarea este care ar fi procedura? In aceasta situatie trebuie sa ne adresam firmei de leasing?
Stiu ca eu nu pot vinde un autoturism in leasing fiindca nu este proprietatea mea, promisiunea de vanzare-cumparare am inteles ca nu se poate nici aceasta dar care ar fi procedura legala? Clientul plateste diferenta direct firmei de leasing? Eu cum pot primi o parte din bani si in care moment? Exista vreo suma minima obligatorie(valoare amortizata/neamortizata, etc.)pe care ar trebui sa o cer clientului sau poate fi o suma negociata si adica avansul+ratele platite-uzura,etc. Si acea suma pe care ar urma sa o primesc trebuie facturata dar catre cine, catre client? Sau factureaza firma de leasing(am auzit variante).
V-as ruga daca stie cineva toata procedura de la a-z.

Va multumesc
Răspuns la discuția CASA DE MARCAT, NELAMURIRE
andreeaw a scris:

1) obligatia de a emite bon fiscal este pentru persoane fizice. ceea ce inseamna automat ca la incasarea numerar de la persoane juridice emit chitanta.
2) daca chiar vreau sa fiu mai catolic decat papa, emit bon fiscal la data incasarii.


Se poate ca bonul fiscal sa aiba o data ulterioara emiterii facturii?
Răspuns la discuția CASA DE MARCAT, NELAMURIRE
Contabilul nu sustine ca factura trebuie achitata pe loc doar ca nu putem emite si chitante ci doar bonuri fiscale.
Buna ziua.

Am o firma cu obiect de activitate prestari servicii, serviciile sunt prestate si catre persoane juridice si catre persoane fizice. Desigur detin casa de marcat.
Atat pentru clientii persoane fizice cat si juridice emit bon fiscal si la cerere factura.
Dar problema apare la clientii persoane juridice care nu fac plata pe loc, fie urmeaza sa faca plata prin banca cu ordin de plata fie urmeaza sa faca plata cu numerar dar dupa o perioada de timp de ex. 30 de zile. Aici cum este corect sa procedez? Emit factura si cei care fac plata prin banca se evidentiaza pe extrasul de cont iar pentru cei care vor face plata prin numerar voi emite chitanta? Contabilul sustine ca nu mai pot emite si chitante ci doar bonuri fiscale dar totusi cum este corect sa procedez in situatia in care incasez numerar dar la 30 de zile?


Va multumesc
Buna ziua,

As dori sa imi fac o asigurare de viata insa nu am deloc cunostinte legate de acest domeniu. De aceea v-as ruga sa imi dati unele detalii/amanunte legate de tipul de asigurare pe care ar trebui sa il aleg. De ex. ce evenimente ar fi bine sa fie asigurate, daca sa aleg si pensie suplimentara sau nu, avantaje, dezavantaje, etc.

Va multumesc
Răspuns la discuția polite de asigurare incomplete
Am si eu asigurare pentru locuinta si la mine este tot asa, adica este asigurata doar constructia. Imi amintesc ca atunci cand am incheiat asigurarea agentul respectiv mi-a spus ca se asigura doar constructia nu si terenul fiindca in caz de vreun eveniment terenul ramane nu se poate distruge. Acuma nu stiu daca are dreptate, m-ar interesa si pe mine parerea unui specialist. E important sa se asigure si terenul, adica curtea si nu cultura/recolta agricola de pe vreun teren? Din ce stiu pentru recolta agricola este un alt tip de asigurare dar poate gresesc.

Si trebuie completat vreun formular/dosar cu inspectia de risc atunci cand se incheie asigurarea? Eu nu am asa ceva si nici nu mi s-a spus ca ar trebui. In caz ca este obligatoriu, cine si cand il completeaza?
Va multumesc pentru raspunsuri.
D-le "sad" v-as ruga frumos daca sunteti amabil sa-mi schitati si un model de hotarare. Mentionez ca nu s-a facut nici o repartizare de activ. S-a depus doar hotararea de dizolvare voluntara.

Va multumesc
Aveti cumva si un model de hotarare sau puteti sa-mi spuneti ce ar trebui mentionat in hotararea de "revenire"?

Va multumesc
In cazul in care s-a hotarat dizolvarea voluntara a societatii se mai poate reveni asupra ei? Adica firma isi mai poate relua activitatea? Daca da, in ce conditii, care ar fi procedura, timp, costuri? Sau ar fi mai bine sa se continuie procedura de radiere si ulterior sa infiinteze alta firma?

Va multumesc