Detin un PFA sistem real si ocazional prestez servicii de dezvoltare software pe o platforma online denumita Upwork.
Platforma faciliteaza contactul cu clientii, genereaza facturi exprimate in dolari pentru fiecare plata a clientului si pentru comisionul ce il percep, astfel:
Agreezi cu un client 200 de dolari, platforma isi ia comisionul, sa zicem 10 dolari, la care colecteaza si tva 19%, in cazul nostru 1.9 dolari, tva pe care il livreaza autoritatilor statului din care faci parte (aici ai posibilitatea sa setezi un cod de tva special si astfel nu ti se va mai colecta si tva-ul, vei fi obligat tu sa platesti suma statului roman). Pentru toate aceste operatii, se emit facturi de catre upwork. In final in contul online iti raman 188.1 dolari, pe care ii poti retrage cand vrei.
Intrebarea mea este cum procedez cu facturile mele.
1. emit o factura de fiecare data cand retrag banii din contul online in contul meu bancar? Si daca da, suma de pe factura va fi cea fara tva si comision, practic suma pe care o voi incasa eu, exprimata in dolari si in lei, la cursul bnr din ziua respectiva.
2. dublez facturile platformei pentru fiecare client cu secventa mea interna, caz in care intervin alte neclaritati. In ce suma va fi aceasta factura dublata? dolari sau lei? Si de asemenea cursul valutar de la acea data a emiterii facturii poate fi diferit fata de cel din ziua in care voi retrage eu banii propriu zis.
Orice raspuns e bine venit.
Multumesc in avans pentru timpul acordat.
Am o întrebare la care aș vrea un răspuns dacă se poate. Eu stau cu chirie într-o garsonieră. Cel care a stat înaintea mea este pensionar și după ce s-a mutat nu și-a schimbat adresa, astfel că încă primește plicuri cu cupoane de reducere pentru tren la adresa unde stau eu. Când am fost prima oară la administrație pentru plata întreținerii mi s-a zis să păstrez plicurile ce vin și să le duc acolo, pentru că vine să le ia respectivul de acolo. Zis și făcut.
Toate bune și frumoase până când recent omul s-a plâns că nu găsește un plic din decembrie. M-a contactat poștașul care nu știa că la adresa asta nu mai locuiește respectivul. I-am spus că tot ce am găsit în cutia poștală le-am dus la administrație de-a lungul timpului, și nu am nicio idee de ce ar lipsi unul. Eu mai arunc reclame dar niciodată plicuri și nu cred că a fost aruncat. Ideea e că poștașul nu trebuia să dea plicurile fără semnătură de primire, dar era mai comod să le pună direct în poștă. Acum omul aducea amenințări la adresa mea prin poștaș că am luat eu plicul și îi folosesc taloanele și că e caz penal. Eu sunt student și nu aș avea nevoie de niciun cupon, asta în cazul real în care poți folosi cupoanele altuia pentru că știu că îți trebuie buletinul. I-am spus poștașului asta și concluzia lui e că plicul s-a pierdut.
Aș vrea să știu cum sunt văzute lucrurile în cazul acesta și care sunt șansele reale să am eu vreo problemă, dat fiind faptul că am fost de bună credință și i-am transmis mereu tot ce am găsit.