Buna ziua!
Am si eu o nelamurire in legatura cu impozitarea tichetelor cadou.
Multinationala la care lucrez a oferit angajatilor in luna aprilie(cadou de pasti) suma de 510 ron/persoana sub forma de tichete cadou de 10 ron/tichet cadou.
Problema apare o luna mai tarziu in luna Mai cand la primirea fluturasului de salariu pe luna aprilie dupa ce vad numarul de ore lucrate, ore de noapte si altele observ si TICHETE CADOU - 360 RON adaugate la VENITUL TOTAL din care se scad undeva mai jos CAS si Asigurarea de sanatate.
Dupa ce se calculeaza SALARIUL NET mai observ o anumita RETINERE BENEFICIU de 360 ron retrasa din SALARIUL MEU NET (de catre fabrica la care lucrez banuiesc eu)
Fluturasul meu arata ceva de genul asta:
Regie --------------------- x ron
Ore suplim. --------------- x ron
Prema productivitate ----- x ron
Tichete cadou------------ 360 ron
VENIT TOTAL ------------ x ron
-------------------------------------
CAS individual ----------- x ron
Asigurare sanatate ------ x ron
Venit net ----------------- x ron
Venit baza de calcul ---- x ron
Impozit ------------------ x ron
SALAR NET ------------- x ron
Retinere beneficiu ------ 360 RON
REST DE PLATA --------- (salar net minus retinere beneficiu)
Inteleg ca tot ce trece peste 150 ron sub forma de tichet cadou devine impozitabil.
Intrebarea mea este cu ce procent se impoziteaza TICHETELE CADOU ce depasesc 150 ron si cine plateste acest impozit pe aceste tichete cadou?
Angajatul sau Angajatorul ??
Sper ca am fost destul de inteles, Multumesc frumos si astept raspuns.