avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Activitate astertix

Activitate astertix

Catre administratorii forumului
Va rog sa ma scuzati pentru repetarea mesajului. Am o conexiune foarte lenta de internet si sunt nevoit sa dau de multe ori click pe butonul reload pentru a incarca o pagina pana la final.
Va multumesc pentru raspuns
Mai am o nelamurire.
Legal ar fi putut sa imi dea banii inapoi cand eu telefonic am vorbit cu reprezentantul lor, care sper sa fi avut o functie de decizie in firma aia din moment ce a trebuit sa astept sa iau legatura cu cineva avizat, dupa ce un alt reprezentant care ma sunase sa imi spuna ca expediaza produsul in alta localitate mi-a inchis?

Daca nu as fi platit proforma lor inainte de a-mi expedia produsul ce s-ar fi intamplat legal?

Prevederile articolului 4 lit b din OG 130/2000 mi-au fost aduse la cunostinta de reprezentantul OPC si nu de catre firma cu care am facut tranzactia.

Ceea ce mi se pare absurd este atitudinea firmei, si anume ma pun sa platesc inainte (e scuzabil ca era o suma mare), au fost virati banii in cont si nu au mai vrut sa ii dea inapoi cu nici un chip apeland la toate prevederile legale. Eu expediat produsul cu toate ca nu mai vroiam asta.

Va multumesc pentru raspuns
Mai am o nelamurire.
Legal ar fi putut sa imi dea banii inapoi cand eu telefonic am vorbit cu reprezentantul lor, care sper sa fi avut o functie de decizie in firma aia din moment ce a trebuit sa astept sa iau legatura cu cineva avizat, dupa ce un alt reprezentant care ma sunase sa imi spuna ca expediaza produsul in alta localitate mi-a inchis?

Daca nu as fi platit proforma lor inainte de a-mi expedia produsul ce s-ar fi intamplat legal?

Prevederile articolului 4 lit b din OG 130/2000 mi-au fost aduse la cunostinta de reprezentantul OPC si nu de catre firma cu care am facut tranzactia.

Ceea ce mi se pare absurd este atitudinea firmei, si anume ma pun sa platesc inainte (e scuzabil ca era o suma mare), au fost virati banii in cont si nu au mai vrut sa ii dea inapoi cu nici un chip apeland la toate prevederile legale. Eu expediat produsul cu toate ca nu mai vroiam asta.

Am achizitionat un produs de la o firma din Bucuresti prin intermediul internetului. In discutia preliminara, pe care o am salvata pe calculator, facandu-se prin intermediul yahoo messenger, angajatul firmei nu a stiut sa nu a vrut sa faca un calcul al transportului coletului din Bucuresti in localiatea mea de domiciliu. Mi-a spus o suma aproximativa.
Mi-au indicat sa platesc in avans produsul. Am platit. Eu am luat legatura cu ei intrebandu-i daca au trimis coletul. Au spus ca numai in momentul cand intra banii in cont. Atasasem copia chitantei de transfer bancar a banilor.
Dupa ce le-au intrat banii m-au sunat sa imi spuna ca trimit coletul in orice alta localitate decat cea pentru care facusem comanda pentru ca firma ne curierat cu care au contract nu trimite decat in sediile lor.
Din cauza asta am facut expres afirmatia ca vreau banii inapoi.
Tipii de la firma cand au auzit asta au inchis. A doua zi m-au sunat sa imi spuna ca o trimit prin posta romana. Am inteles ca nu imi mai returneaza banii si am acceptat sa imi trimita prin posta romana.
Am sesizat OPC care m-a sunat pe 23 octombrie 2008 sa imi spuna ca firma a respectat toate procedurile legale, iar eu daca vroiam banii inapoi trebuia sa trimit coletul inapoi dupa 10 zile anuntand in scris cu litere ingrosate ca vreau banii.
Am cautat pe internet si prevederile respective se afla in ordonanta 130 din 2000 art 4 lit b dar mai jos la art 6 lit e se precizeaza ca tranzactiile electronice nu intra sub incidenta acestei ordonante.
Lamuriti-ma si pe mine de ce afirmatia verbala nu are valoare?
De ce comerciantul nu are nici o obligatie de a preciza procedurile legale de urmat pentru ca respectivul client sa isi primeasca banii?
De ce tranzactia nu mai poate fi anulata si returnati banii virati decat dupa ce a fost expediat produsul catre client iar clientul sa il expedieze in decurs de 10 zile pentru a primi banii?
Ce legi pedepsesc pe consumatorul care nu a studiat dreptul comercial atunci cand face o tranzactie?
Va stau la dispozitie cu datele exacte alte tranzactiei. Nu am specificat numele firmei pentru a nu cadea sub incidenta cine stie carei legi sa ma trezesc ca le fac reclama negativa si pierd bani din cauza mea si nu din cauza comportamentului lor.