avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 640 soluții astăzi
Forum Activitate tma_alleex

Activitate tma_alleex

Va multumesc pentru sfaturi! Va doresc sanatate dumneavostra si familiilor dumneavoastra.
Buna ziua,

Va multumesc pentru raspunsul prompt!
Aditional celor explicate mai sus, am dus o discutie telefonica cu unul dintre reprezentantii localului. Am explicat cum vedem noi situatia, exact cum ati sus si dumneavoastra mai sus (posibila prelungire a situatiei de urgenta), am intrebat totodata daca ne pot restitui avansul, si au spus ca in astfel de situatii clientii pierd avansul. In principiu nu exista un fundament legal prin care ei sa fie obligati sa imi restituie avansul, ci ar face acest lucru pentru a evita un proces (in situatii exceptionale, ca cea in care ne aflam). In prezent astept un raspuns in scris de la dansii(solicitat de catre noi), vis-a-vis de situatia de fata, pe care au promis ca o trimit inca de miercuri (18.03.2020), dar se pare ca intarzie. Cred ca raspunsul va fi dat de catre juristul dansilor, avand in vedere ca nu suntem singurii afectati de evenimentele actuale.
Practic dansii nu au investit banii aceia in orchestrarea evenimentul, banii au fost platiti pentru asigurarea unei date calendaristice si mai presus de orice pentru a fi suma initial investita in asigurarea meniurilor(suma neinvesita, nici macar partial).
Situatiile de forta majora si/sau caz fortuit exonereaza de responsabilitatea contractuala ambele parti, nefiind necesara returnarea avansului(pentru cazul de fata) ?

Multumesc,
Alex
Buna ziua,

Acum 8 luni de zile am incheiat un contract cu unul dintre localurile de nunti din apropiere de Bucuresti. Avansul platit pentru data de 2 mai 2020 a fost 30% din valoarea meniurilor ce urmau sa fie achitate pentru un numarul minim de 150 de invitati. Astfel pentru rezeravarea datei de 2 mai 2020 am achitat esalonat in jur de 4000 de euro. Acum 3 saptamani (nu era instituita situatia de urgenta) am sunat la local, ingrijorati fiind de pandemia creata de COVID 19. Localul nu luase pana la aceea data masuri, asidurandu-ne ca evenimentul nu va fi decalat, insa spunand totodata ca vor reveni cu un raspuns catre noi in 2 saptamani(intre timp a fost declarata stare de urgenta). Perioada starii de urgenta s-ar incheia in luna aprilie, dar la un eveniment de o asemenea amploare nu vine nimeni (sau nu poti asigura numarul minim impus), luand in considerare toti factorii prezenti, localul fiind de asemenea in imposibilitatea de a garanta o data. Astfel in prezent sunt sub incidenta articolului de Forta Majora. Intrebarea mea este: imi pot recupera avansul sau prin forta majora ambele parti sunt exonerate de responsabilitatea contractuala?

Multumesc,
Alex