avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2240 soluții astăzi
Forum Activitate ciprian.ivan

Activitate ciprian.ivan

Buna ziua,


La data de 15.09.2020 am trimis un telefon catre reparatie. Am apelat la cei de la evoMAG, deoarece de la ei am procurart acest telefon si era inca in perioada de garantie. Citez urmatorul fragment din mail-ul de confirmare primit ulterior:

Persoane fizice:
Termen de procesare retur: 14 zile
Termen aducere la conformitate: 15 zile

Insumand cele doua termene obtinem un total de 29 de zile de la data de 15.09.2020. Teoretic, dar mai important, legal, la data de 14.10.2020 ar fi trebuit sa primesc inapoi produsul reparat.
Evident, acest lucru nu s-a intamplat.
Doresc in primul rand sa remarc lipsa de profesionalism a Service-ului, cei care au fost foarte prompti in a spune ca produsul va fi reparat doar in regim post-garantie (la data de 25 sept. 2020 a fost dat acest verdict).
De la acea data, insa, nu a mai fost comunicata niciun fel de informatie legata de status-ul reparatiei, pana nu am trimis un mail personal catre echipa evoMAG. La doar cateva zile de la trimiterea acestui mail, cei de la Service au decis urmatoarele:

Produsul se returneaza fara interventie. Motiv: lipsa stoc SAP postgarantie contracost.
Expediere catre client

Tin sa mentionez ca am fost de acord cu reparatia in regim post-garantie!!


Avand in vedere lunga perioada de timp in care nu am fost informat cu privire la statusul lucrarii, cat si termenul legal care a fost depasit cu mai bine de 2 saptamani , am o suspiciune rezonabila asupra calitatii, seriozitatii si profesionalismului echipei Service Return. Parerea mea este mai mult sustinuta avand in vedere faptul ca la data de 24 august 2020, asupra aceluiasi produs a fost realizata aceeasi constatare, de catre acelasi service, deci un termen de cel putin 67 de zile in care nimic nu s-a reparat, perioada in care nu m-am folosit de bunul personal.


Am incercat apoi sa ma informez asupra a ceea ce pot face in acest caz. Am gasit acest articol pe site-ul ANPC, in care este citata Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora:

CAPITOLUL III, Art.11, Al. 4:

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

CAPITOLUL V, Art. 16:

Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

CAPITOLUL VII, Art. 23, Al. 1, subp. b):
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.


CAPITOLUL III, Art.13

Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.


Toate informatiile expuse anterior au fost preluat de pe site-ul ANPC ([ link extern ] )

Avand in vedere faptul ca perioada legala de aducere la conformitate a fost incalcata, deci vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă, nu am beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului, iar faptul ca nu mi-am putut folosi bunul personal pentru o perioada indelungata de timp (ceea ce, in opinia mea, reprezinta un inconvenient semnificativ pentru consumator) sunt indreptatit sa le cer celor de la evoMAG schimbarea telefonului cu unul nou, sau restituirea banilor platiti pentru telefon?