Buna ziua,
Cu suportul de la Garmin (producatorul) am inceput discutia, credeam ca o sa am cele mai mari sanse cu ei, au fost primii cu care am luat legatura si pentru ei ceasul nu mai este in garantie, pentru ca am dat banii de mai mult de 2 ani, nu conteaza ca a fost inlocuit cu alt ceas de ei si ca mi-au introdus un alt defect... am incercat sa le explic ca in lege spune clar ca un produs inlocuit primeste o noua garantie, dar nu au vrut sa inteleaga. Pentru ei, daca produsul este inlocuit, se extinde cu 90 zile garantia si gata.
"Dacă în perioada de garanţie înaintaţi o cerere de service în baza garanţiei, în conformitate cu această garanţie limitată, atunci Garmin – după cum va considera de cuviinţă – (i) va repara dispozitivul utilizând piese noi sau piese utilizate anterior şi care satisfac standardele de calitate ale companiei Garmin, (ii) va înlocui dispozitivul cu un dispozitiv nou sau cu un dispozitiv recondiţionat care întruneşte standardele de calitate ale companiei Garmin sau (iii) va prelua dispozitivul rambursând integral valoarea preţului de achiziţie. ACEST REMEDIU TREBUIE SĂ FIE UNIC ŞI EXCLUSIV PENTRU ORICE ÎNCĂLCARE A GARANŢIEI. Dispozitivele reparate sau înlocuite au o garanţie de 90 de zile. Dacă unitatea trimisă se află încă sub garanţia sa originală, atunci noua garanţie este de 90 de zile sau până la sfârşitul primului an de garanţie, în funcţie de perioada care este mai lungă."
- deci ei isi rezerva dreptul de a repara produse in garantie folosind piese folosite, nu cred ca e legal...
- produsele inlocuite au o garantie de 90 zile
- "pana la sfarsitul primului an" - e clar ca textul garantiei a fost tradus 1-1 cu cel din US
- magazinele care vand produsele Garmin le repara la Garmin, dupa regulile Garmin, cum sunt regulile de mai sus.
sursa:
[ link extern ] /
Am cumparat un ceas Garmin de top in 2017, in august 2018 a fost inlocuit ca avea o problema de fabricatie, la ceasul inlocuit a aparut o noua problema, un pin de la mufa a corodat si comunicarea USB nu mai functioneaza, lucru necesar pentru ceas, rar, dar este necesara aceasta functionalitate, pe forumurile Garmin e o problema cunoscuta si la toti clientii Garmin repara/inlocuieste ceasul. Am luat legatura cu suportul Garmin mi s-a spus ca ceasul trebuie inlocuit, daca nu este in garantie se poate face contra cost 180 euro. Le-am explicat ca ceasul este in garantie conform legii, pentru ca a fost inlocuit si nu au trecut 2 ani. Ei nu, nu este asa. Am luat legatura cu magazinul, le-am explicat ca produsul a fost inlocuit si conform legii este in garantie, mi-au spus sa-l trimit. Dupa mi-au spus ca nu mai au modelul si nu se poate inlocui si ca pentru o suma modica pot sa cumpar un model mai nou, initial ma pun sa-mi aleg un model, dupa imi spun scurt sa scad 2000 ron din pretul afisat de magazin, pe ceasul initial am dat 3450 ron, ceasul echivalent cu aceleasi proprietati la magazin era ~3400 ron, deci trebuia sa scot 1400 ron, ceva ce nu am acceptat, mi-au oferit noul model de ceas, dar cel mai slab din generatie si nu am acceptat, dupa au spus ca totusi se poate repara, dar ma costa 700 ron, le-am explicat, atata timp cat ceasul a fost inlocuit si nu au trecut 2 ani el este in garantie, ei nu, ca asta se aplica pentru produse de utilizare indelungata (mi s-a dat exemplu frigider), le explic ca un produs de utilizare indelungata e un produs care poate fi reparat, ceva ce mi-au oferit, deci se poate repara, dar nu e produs de utilizare indelungata un ceas de 3450 ron. Apoi au zis ca nu e problema de garantie, ca nu am avut eu grija de ceasi si nu l-am sters de transpiratie. Referitor la asta, pinul care a corodat nu este un pin de incarcare, e un pin de date, pe forumurile Garmin se discuta ca circuitul ceasului e defect si scapa curent pe pin, coroziunea apare orice ai face, pentru ca e curent tot timpul pe pin, cum e un pic de umezeala/transpiratie incepe procesul de corodare/electromigratie. Daca era problema de curatenie atunci pinii de incarcare trebuiau sa fie cei mai corodati, nu pinii de date. Mentionez ca ceasul are Wifi si BLE, deci mufa e folosita doar pentru incarcare, nu l-am legat la PC prin USB, deci pinii de date nu au fost folositi. Asta a fost in luna a 6.2020, cand vad ca nu o scot la capat cu magazinul, dupa mai mult de 1 saptamana de ping-pong de emailuri, fac reclamatie la ANPC, explic tot, adaug poze, dovezi si astept. Dupa 1 luna aflu ca reclamatia a fost redirectionata pe Ilfov, ca SRL-ul de fapt e in Ilfov, nu Bucuresti, mai astept o luna nici un raspuns, sun la Ilfov, reclamatia nu se gaseste, sun la Bucuresti, ca o sa se intereseze, sun la Ilfov ca o sa se uite, dupa o luna de telefoane si promisiuni ca se uita la problema, zic ca e pierduta reclmatatia pentru totdeauna si fac o noua reclamatie pe Ilfov cu toate datele. Astept, trece 1 luna, sun mi se spune ca mai dureaza, mai 2 saptamani, mai dureaza, dupa 2 luni, mai un pic. Dupa aproximativ 2 luni si 2 saptamani, acum in decembrie primesc raspuns de la ANPC, au dat copy paste la raspunsul magazinului ca a fost inlocuit produsul si ca ei mi-au oferit din bunatate un alt ceas la pret redus chiar daca ceasul nu mai este in garantie (ei au mentionat ca nu mai e in garantie ca a fost achizitionat de mai mult de 2 ani, dar recunosc ca a fost inlocuit) si ca eu nu am avut grija de ceas. Dupa copy paste ANPC-ul imi scrie scurt: "Avand in vedere cele mentionate de dumneavoastra, precum si punctul de vedere al operatorului economic, va informam ca pe baza documentelor puse la dispozitie, nu putem solutiona reclamatia in favoarea dumneavoastra." Deci ANPC e de acord cu ce a zis magazinul, un produs inlocuit nu primeste o noua garantie si nu conteaza ca e o problema recunoscuta de Garmin, eu sunt de vina ca nu am sters ceasul de transpiratie. Daca stiam ca trebuie sa-l sterg imediat cum dau 2 stropi de transpiratie sigur nu il cumparam, cine e intreg la minte sa dea peste 3000 ron pe un ceas sport care nu rezista la transpiratie?
Deci in final, Garamin zice ca e o problema de garantie si nu mi-au spus ca nu am avut grija de ceas, oricum pe forumuri clientii au spus ca au fost rezolvati pentru exact aceasta problema si li s-a rezolvat pe garantie. Produsul inlocuit nu are o noua garantie de 2 ani si garantia pentru produsul inlocuit nu exista pentru ca am dat banii de mai mult de 2 ani. Magazinul zice ca nu e o problema de garantie si ca oricum nu mai e in garantie. ANPC este de acord cu magazinul. Deci aproape 6 luni de cand ceasul este in service la magazin si m-am obisnuit fara ceas si totul s-a rezumat la ANPC sa dea dreptate magazinului, fara sa justifice raspunsul. In final ce pot sa fac? Raspunsul de la ANPC este final?