Razvan_P
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Interpretezi sintagma "la cheltuielile asociatiei de proprietari" cum ca ar inseamna la cheltuielile comune. Nu poti adauga un adjectiv (comune) doar pentru ca asa vezi tu lucrurile - devine o intrepretare subiectiva. Cheltuielile asociatiei de proprietari pot fi "pe număr de persoane", "pe consumuri individuale", "pe cota-parte indiviză", "pe beneficiari", "pe consumatori tehnici", "cheltuieli de altă natură".
Scrie asta in lege "Cheltuielile repartizate proporțional cu numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației", "Cheltuielile pe consumuri individuale reprezintă cheltuielile asociației", "Cheltuielile repartizate după cota-parte de proprietate reprezintă cheltuielile asociației"
Legea prevede repartizarea cheltuielilor asociatiei (pe număr de persoane, pe consumuri individuale, pe cota-parte indiviză, pe beneficiari, pe consumatori tehnici, cheltuieli de altă natură) in functie de natura cheltuielilor determinata de anumite criterii.
Vorbind de cheltuielile cu comisioanele bancare... si acestea sunt de mai multe tipuri.
Comisioanele cu plata facturilor la furnizori si comisioanele de administrare lunara a contului si tot ce tine de administrarea proprietatii comune se imparte pe cota-parte (e logic).
Insa acel comision pe care il opreste banca atunci cand un proprietar isi face plata asociatiei prin internet banking, din cate am inteleg eu din lege, este o cheltuiala individuala (pe beneficiar).
Daca cititi cu atentie SECȚIUNEA a 6-a din Legea 196/2018, veti intelege ca acele chetuieli cu comisionul retinut la transferul bancar pe care il genereaza acei proprietari care isi platesc asociatia prin internet banking se incadreaza perfect la "Repartizarea cheltuielilor pe beneficiari" in sensul ca corespund criteriilor din sectiunea a6-a, asa cum rezulta din lege, si anume:
- sunt cheltuieli "aferente serviciilor de care beneficiază în mod individual proprietarii" (pentru ca cei care platesc cash la casierie nu beneficiaza cu nimic pe urma serviciului bancar de plata la distanta)
- are o valoare care "revine fiecărui beneficiar în cauză" (pentru ca exista un document justificativ - extrasul de cont)
- este o cheltuiala cu privire la ", gestiunea financiară;"
- este "gestionata financiar prin intermediul asociației de proprietari" (deci iata - cheltuielile pe beneficiari chiar daca sunt administrate / gestionate prin intermediul asociatiei, sunt totusi cheltuieli repartizate pe beneficiar ci nu cheltuieli administrative)
Toate argumentele cu citate de mai sus se regasesc in lege. Nu vad de ce nu ar putea fi platite individual de fiecare proprietar.
Nu neg faptul ca este posibil sa fi interpretat si eu gresit. Eu chiar am cerut asociatiei ca aceste cheltuieli sa fie repartizate asa cum ti se repartizeaza tie acum.
Cineva a scris ca in logica mea, cei care platesc prin internet banking ar trebui sa ceara scutire de la cheltuielile cu chitantierul (casier si foaie si pix) insa acestea sunt cheltuieli care nu au o valoare individuala pentru fiecare proprietar (adica nu au in spate un document justificativ din care poate fi atribuita o cheltuiala per proprietar) si pot fi sau trebuiesc incadrate la cheltuieli administrative.