avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 952 soluții astăzi
Forum Activitate Drcy

Activitate Drcy

Refuz retur si reparatie in garantie

Speta mea este urmatoarea...am comandat online (si platit si ridicat de la sediul comerciantului) un cuptor cu microunde. La ridicare nu am fost informat ca se poate verifica produsul acolo si nici nu am fost intrebat daca doresc acest lucru. Acasa, la punerea in functiune, am constatat ca usa nu se inchide corespunzator, fiind prinsa de corpul aparatului cu un scotch. Cum usii ii lipseau elementele de prindere de aparat am dus a 2-a zi cuptorul la sediul comerciantului. Acesta a refuzat sa imi returneze banii, sa mi-l inlocuiasca si chiar sa mi-l repare in garantie, motivand ca trebuie facuta o expertiza de catre service. Raspunsul celor de la service a sosit pe email si anume ca aparatul a suferit un soc mecanic ce a dus la ruperea acelor elemente de prindere. Reparatia in garantie a fost refuzata, solicitandu-mi-se pentru reparatie o suma oneroasa de 60% din pretul de nou!

Acum care ar fi probabilitatea ca acel "soc" sa se produca in cei cativa kilometri in care aparatul a calatorit in portbagajul masinii fata de sutele sau chiar miile de kilometri parcursi de la fabrica, prin depozite, pana la comerciant? Faptul ca usa era prinsa cu un scotch si ca elementele de prindere nu se regaseau in colet (daca s-ar fi rupt la transport ar fi trebuit sa se regaseasca acolo) mie imi arata ca aparatul a fost ambalat nefunctional chiar din fabrica si ca a fost livrat neconform, in acceptiunea legii 449/2003.

Cum insa ma regasesc intr-o situatie tipica de "cuvantul meu impotriva cuvantului lor" doresc sa intreb comunitatea care ar fi cea mai buna cale de rezolvare (preferabil amiabila) a acestui caz? Evident ca stiu ca ma pot adresa ANPC, dar as dori daca se poate sa aud niste argumente juridice si procedurale cu care sa imi pot sustine cazul.

Multumesc anticipat pentru raspunsurile primite!