Bună seara,
Va rog sa ma ajutați cu un sfat în următoarea situatie:
Am achiziționat de la Altex România din București un aspirator robot Xiaomi în luna nov 2021.
După aprox 3 sapt de utilizare fara nici o problema, cu configurarea hărții a casei( etaj și parter) aparatul nu si-a mai respectat perimetrul setat și a căzut în gol, de la etaj, aprox 2 metri distanta, cumva pe sub treptele mansardei.
În urma căzăturii, s-a ales cu o indoitura a carcasei, și cu recipientul de apa spart.
Pornindu-l sa vad dacă mai funcționează, îmi dădea o eroare și se Oprea.
L-am predat magazinului Altex din Tg-Mures( aici locuiesc) pt a fi trimis în service sa se constate problema.
În 24 dec, in a 14 zi de predare, am primit un mesaj sa le trimit un mail ca sunt de acord cu devizul service-lui și cu plata sumei de 800 ron. I-am sunat și i-am întrebat de ce trebuie sa plătesc aceasta suma și ce reprezinta ea pt ca eu nu am primit nici un deviz.
Dna, mi-a spus ca nu știe și ca o sa ma sune cineva din service sa ma lămurească.
Nu am fost sunata de către service, iar în 05.01.2022 tot dna de la Altex m-a sunat a afle dacă m-am pus de acord cu service-ul.
Spunandu-i ca nu, a verificat dansa în sistem și mi-a spus ca răspunsul este acela ca nu se repara și ca îmi anulează garanția.
Ok.
Am sunat eu l-a service și o dna de acolo mi-a comunicat ca aparatul nu are nici o problema, nu da nici o eroare și ca banii ceruți sunt doar pt partea estetica( pt a ii fi inlocuita partea carcasei crapate).
Bun, atunci de cea mi-ati anulat garanția?Dansa mi-a zis pt ca am refuzat sa achit cei 800 ron( convorbirea cu operatoare fiind înregistrată).
Am intrebat-o iar dacă este sigura ca aparatul funcționează și mi-a reconfirmat.
Am fost astăzi în Altex sa îl ridic și în magazin de fata cu angajații, am pornit aparatul și acesta a dat eroare.
Am cerut sa se discute cu service-ul direct din magazin iar cei de acolo mi-au răspuns ca îl pot retrimite în service dar ca probabil dacă da eroare asta poate fi tot din cauza căzăturii.
Am apelat și la Anpc Tg Mures care după ce au citit sesizarea mi-au spus ca odată ce garanția a fost anulata, ei nu prea mai au ce face.
Ok, întrebările mele la.toata situația asta ar fi:
Anpc- cum poți sa spui ca nu poți face nimic pr ca a fost anulata garanția?
Pai, nu ne interesam puțin de ce s-a ajuns aici și dacă service-ul chiar are dreptate, ca poate, Nu are și atunci nu are nici dreptul sa îmi anuleze garantia.
Aparatul , dacă se afla în perfecta stare de funcțiune, nu trebuia sa cada pe scări
Are senzori, care, în mod normal, îl fac sa se oprească atunci când detectează ca se termina suprafață.
La mine, nu a detectat acest lucru.
În ce condiții, cei de la Altex, si-au respectat termenul.de 15 zile dacă ei în acest timp mi-au cerut doar sa achit 800 ron fără sa mi se prezinte devizul și fisa tehnica iar ieșirea din service a fost făcută pe 05.01.2021 după ce eu am cerut sa imi fie restituit.
Ce încredere sa am eu în capacitatea service-lui/ profesionalismului lor când ei mi-au scris în deviz ca aparatul nu da nici o eroare iar când am cerut în magazin sa fie pus în funcțiune sa pot demonstra ca are respectiva eroare- a dat eroare.
Cred ca sunt îndreptățită sa nu fiu de acord cu constatarea/devizul lor, nu?
Mai mult decât atât, las deoparte faptul ca, atunci când aparatul a căzut în gol,copilul meu de nici 2 ani se afla.pe scara și era sa fie lovit.
Va rog sa ma sfătuiți, cum as putea sa îmi fac dreptate în acesta situație.
Sunt dispusa sa merg chiar și în instanta.
Va mulțumesc frumos pt răspunsuri!
Seara buna!