avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1249 soluții astăzi
Forum Activitate AsterrOdd

Activitate AsterrOdd

Bună ziua.

Vă rog să mă ajutați cu o îndrumare, ce anume pot face și dacă pot face ceva în situația în care mă aflu.

Din păcate am fost nevoită să achiziționez o chirie la distanță, deoarece urma să fie nevoie să ne mutăm în noul oraș repede și aveam nevoie de un loc unde să stăm. Contractul a fost semnat la distanță iar mutarea s-a întâmplat in data de 12 mai.

Ulterior, odată ajunși aici, ne-am dat seama că acest apartament nu este deloc ceea ce se promitea a fi. În anunț scria că este utilat complet și nu are decât o plită, un frigider schimbat la insistențele mele deoarece cel care era deja aici nu răcea și s-a stricat mâncarea, și o mașină de spălat rufe ruginită. Pe lângă asta ni s-a spus că este etajul 3, însă este etajul 4. Ni s-a mai spus că e izolație bună și vara e răcoros, iar zilele aceastea am ajuns la 32 de grade în casă de am zis că îmi dau duhul (menționez că lucrez de acasă și mai sunt și însărcinată în 20 de săptămâni).

Mai sunt și alte probleme: pentru utilități nu primim facturi, asociația, apa, gunoiul, curățenia pe scară (care este doar în scris, că-n realitate nu se întâmplă) și toate cele necesare scării le primim doar pe whatsapp (nu există nici un fel de avizier), și știm cu siguranșă că ne umflă factura pentru TV + internet.

Așadar, știind că nu avem cu cine discuta (când a venit vorba de schimbarea frigiderului stricat proprietarul a venit cu propunerea că ia un frigider nou, dar să participăm și noi...) am ales să ne găsim altă chirie. Zis și făcut, iar în data de 14 iunie l-am anuntat că peste o lună, respectiv în 15 iulie, părăsim imobilul.

Bun, aici intervine problema. În contractul semnat, care din ce am înțeles nu este declarat la anaf pentru că ne-a cerut banii în mână (nu a vrut transfer bancar), este mentionat astfel:

"In cazul in care CHIRIASUL nu anunta incetarea prezentului contract de inchiriere, in prealabil cu 30 zile sau va pleca
mai repede de 12 luni de la data inceperii prezentului contract, CHIRIASUL va pierde garantia."

"Contractul de locatiune va înceta în urmãtoarele situatii:
a) la expirarea duratei prevãzute de pãrti;
b) chiriașul are un comportament care face imposibilă conviețuirea sau împiedică folosirea normală a locuinței
c) daca CHIRIASUL nu achita chiria sau cheltuielile de intretinere, gaz, apa, curent etc. timp de 30 de zile de la data
scadentei, contractul se reziliaza de plin drept fara somatie sau punere in intarziere, desfiintarea contractului facandu-se
in virtutea prezentului pact comisoriu fara interventia instantei, PROPRIETARUL avand dreptul la evacuarea
neconditionata a CHIRIASULUI din imobil.
d) unilateral, la initiativa uneia dintre parti, din diferite motive, cu notificarea a celeilalte parti, in prealabil cu 30 zile;"

Noi l-am anunțat pe 14 iunie că ne mutăm pe 15 iulie (cu 30 de zile în prealabil).
În situația dată, conform contractului, proprietarul este obligat sau nu să ne restituie garanția?

Dânsul refuză cu desăvârșire, nici măcar nu ne mai bagă în seamă de când l-am anunțaț că plecăm. Am vrea să-l acționăm în instanță, însă înainte de aceasta dorim să știm dacă, clauza din contract este sau nu în favoarea noastră deoarece mie mi se pare interpretabilă.

Vă mulțumesc pentru răspunsuri.