avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1800 soluții astăzi
Forum Activitate Andrei_Dan_S

Activitate Andrei_Dan_S

Salutare,
am o situatie legata de un produs defectat si trimis in service, care in prima faza mi s-a transmis ca pisele pentru reparatie vor ajunge in data de 15 septembrie iar termenul de 15 zile dedicat reparatiei expira in data de 6 septembrie.

Situatia este in felul urmator:

Am cumparat de pe Emag pe 18 mai un aparat foto Sony A7IV. Fiind prima data pe un mirorelss am ajuns mai tarziu le setarile de customizare si am observat pe la inceputul lui august ca rotita din fata de unde se poate modfica diafragma sau shutterul, nu functioneaza. Mai mult ca sigur acest defect il avea din fabrica dar nu am observat la timp.

In data de 22 august l-am predat la Depanero. La fix 11 zile, pe 2 septembrie, am fost sunat de catre un reprezentat al service-ului in care mi s-a comunicat ca piesele ajung pe 15 septembrie si daca sunt de acord cu termenul de reparatie. Am intrebat la randul meu, ce se intampla daca nu sunt de acord Posted Image , avand in vedere ca, totusi, termenul este destul de mare si "din cate cunosc, teremenul de repartie este de 15 zile". Acesta mi-a spus ca in aceasta situatia service-ul va face o negatie si in baza acestei negatii imi va fi inlocuit prdosul cu unul nou sau imi va fi sotornata factura daca produsul nu este pe stoc. Aceasta convorbire a fost inregistrata de catre reprezentatul service ului, cerandu-mi acordul.

In data de 4 septembrie, am primit de la Emag un mail in care mi se transmitea ca "din pacate, suntem nevoiți să depășim puțin termenul de 15 zile dedicat reparației, însă depunem toate eforturile să il folosești din nou în cel mai scurt timp si vom vom reveni cu informatii catre tine cel tarziu pana la data de 8 septembrie" , desi cele 15 zile ca termen legal de reparatie expirau pe 6 septembrie. Aceast teremn limita a fost ales unilateral de catre Emag, fara sa fiu in vreun fel cosultat. In aceeasi zi am revenit catre Emag cu mail rugand sa mi se tramsmita care este motivul acestei intarzieri.

S-a facut 9 septembrie dimineata si nimeni nu a transmis nicio informare Posted Image pe nicaieri. Prin umare pe platforma FB le-am scris celor de la Emag situatia de mai sus. In 2 ore am fost sunat de catre cei de la ESD Rom - service autorizat Sony, care mi au transmis ca producatorul nu este de acord sa imi schimbe aparatul, "defectiunea fiind una minora, aparatul putand functiona si cu acea defectiune si ca imi ofera o luna in plus garantie". Am zis ca glumeste. Am intrebat o pe domnsioara de la telefon daca e ingregsitrata convorbirea. Mi-a confirmart Posted Image E adevarat ca aparatul functioneaza si fara acea rotita, functioneaza si fara carcasa si fara e cran daca e sa o luam asa.Posted Image I-am transmis ca nu sunt dea cord mi ramane sa fac o sesizare catre Prptectia Consumatorului. Dansa a spus ca va transmite producatorului.

Articolele de lege de care ma pot lega sunt:

Legea "privind vanzarea produselor si garantiile acestora" prevede" la articolul 11 aliniatul 4:

"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului"

Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Articolul 14
Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.


Avand in vedere cel de mai sus, as dori sa va intreb daca o sesizare la ANPC ar avea sorti de izbanda (prin inlocuirea produsului/rezolutiunea constractului) avand in vedere ca:
Perioada rezonabila de timp de 15 zile alocat reparatiei a fost depasita
In perioada de 15 zile mi-a fost comunicat faptul ca produsul va fi inlocuit sau factura stornata, nefiind de acord cu data propusa de reparatie (dupa 15 septembrie)
Nu am fost informat de catre service sau Emag ca s-a schimbat aceasta solutie
O noua solutie (prelungirea cu o luna a garantiei + repararea produsului) mi-a fost comunicata doar dupa ce am am cerut alte informari suplimentare, comunicarea din partea service-ului/magazinului in aceasta privinta neexistand.
La mentiunile mele, service ul ma poate contracara cu faptul ca defectiunea este minora si se poate repara.

Totusi, retoric vorbind, daca eu ma duc in service cu un produs caruia tocmai ieri ia expirat garantia, acel produs nu mai este in garantie, rpin urmare nu mai beneficiez de aceasta.

Daca am fost pre alung, imi cer scuze anticipat, insa am dorit sa ma fac cat mai bine inteles si sa ofer informatie cat mai buna pentru o decize eficenta

Va multumesc!