avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Activitate laraclara

Activitate laraclara

Buna ziua!
Am petrecut seara de revelion la o petrecere locala, unde se cunostea faptul ca vor veni in jur de 200 de persoane, avand in vedere ca s-au vandut toate biletele online, fiind posibila achizitionarea acestora si la intrare. Speta consta in faptul ca acest prestator de servicii si-a facut publicitate la eveniment prin prezentarea unor servicii ori inexistente, ori exagerate. Petrecerea a avut loc in imeiata apropiere a unui lac (cu alte cuvinte, au fost temperaturi foarte scazute), intr-un cort intr-adevar incalzit, toaletele aflandu-se afara. In postarea de pe pagina de Facebook prin care a fost promovat evenimentul, organizatorii au pretins “2. Asigurarea confortului termic, atât în spațiul desfăşurării evenimentului, cât și în zona toaletelor, cu ajutorul tunurilor de căldură ce vor funcționa continuu […] 4. Existenţa zonei de garderobă care va avea capacitatea necesară raportată la numărul de participanți” si doresc a comenta aceste promisiuni.
1. Toaletele nu au fost incalzite, iar in situatia in care erau 3 toalete la femei si doua la barbati, cozile erau interminabile - cu alte cuvinte, se astepta in frig.
2. Garderoba a fost departe de a avea capacitatea necesara celor 200 de persoane. Abia acum incepe adeverata problema, garderoba nu era incapatoare, ceea ce a declansat o serie de evenimente:
Astfel, nu toti participantii au avut posibilitatea de a-si depozita hainele la garderoba, iar cei care doreau sa si le ridice se loveau de un timp de asteptare considerabil, intrucat membrii stuff-ului nu reuseau sa le gaseasca in gramada de haine (intr-adevar, erau asezate pe umerase, cu numere, dar degeaba), iar coada era destul de mare. Asa ca oamenii, au inceput sa isi caute singuri hainele si astfel a cazut cortul mic in care era garderoba, dand o parte din geci pe jos si lasandu-le fara numar. Eu, personal, am asteptat cred ca jumatate de ora, timp in care m-au intrebat 3 oameni diferiti ce numere am, pana cand am observat hainele de pe jos si am intrebat ce s-a intamplat cu acestea. Nu am apreciat deloc faptul ca ne-au lasat sa asteptam in frig (avand in vedere ca a fost rasturnat cortul) si ca nu ne-au anuntat ca nu toate articolele mai au numar, drept urmare a incidentului petrecut. Apoi mi-am gasit singura geaca pe jos, dar a prietenului meu nu era absolut niciunde si am concluzionat ca a luat-o cineva, crezand ca este a lui! Vreau sa mai adaug faptul ca am cautat-o de mai multe ori la garderoba in speranta ca o vom gasi, iar un domn care este un owner al SRL-ului ne-a tratat de parca nu eram cei care contribuiau la sustenabilitatea afacerii sale (de 2 lei as putea adauga). El era nervos ca noi indrazneam sa fim suparati pe situatie. In final i-a luat nr. de telefon prietenului meu si l-a asigurat ca daca nu ii va gasi geaca la finalul petrecerii, il va despagubi cu suma aferenta pretului de pe piata a acesteia. Acum ne aflam in data de 2 ianuarie, iar comerciantul nu raspunde la mesajele lasate pe pagina de instagram, avand activitate in sectiunea destinata povestilor.
Un alt aspect pe care insa l-am descoperit acasa este legat niste carduri pe care ei ni le alimentau cu bani, pentru a plati consumatia la bar si garderoba (care era 5 lei - deci noi plateam pentru acest serviciu). Toate preturile erau multiplu de 5, dar, incercand sa cumpar doua cocktail-uri, barmanul m-a atentionat ca mai am doar 41 de lei pe card. Dupa calculele mele, cu tot cu garderoba platita, ar fi trebuit sa mai am 50 de lei. In total au fost facute 4 plati - 1 la garderoba si 3 la bar, ceea ce m-a condus la concluzia ca ori fiecare plata facuta la bar a fost comisionata cu 3 lei. In orice caz, participantii nu au fost anuntati de existenta acestor comisioane, iar art. 1 lit. g) din Legea nr. 12/1990 interzice ‘omisiunea întocmirii și afișării, în unitate, la locurile de desfacere sau servire, de către operatorii economici a prețurilor și tarifelor, a categoriei de calitate a produselor sau serviciilor ori, acolo unde este cazul, a listei de prețuri și tarife’.
Intrebarea este: Ce pot face in aceasta situatie? Au facut publicitate falsa pe retelele de socializare, nu isi asuma raspunderea pentru incompetenta de care au dat dovada (stiau ca vor veni multe persoane, avand in vedere ca biletele au fost sold out si nu au luat masuri pentru a face fata valului de oameni, mai ales in ceea ce priveste garderoba. Si sunt sigura ca cel putin 4 persoane si-au pierdut articole de imbracaminte in acea seara), iar ascunderea comisioanelor este contraventie. Totodata, atitudinea celor care detin SRL-ul lasa de dorit: mai intai impertinenta din noaptea de 31-1, iar apoi ignoranta de dupa. Inteleg ca nu e usor sa organizezi un eveniment de asemenea amploare iarna, in cort, dar odata ce observi ca pot aparea probleme, incerci sa le rezolvi, iar daca nu poti, iti asumi raspunderea. Nici nu au incercat si nici raspunderea nu si-o asuma. Si-au batut joc de oameni si le-au luat banii.