Buna dimineata tuturor!
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: in data de 28 Februarie, codul de TVA a fost anulat din oficiu (neprelungire sediu!). Am fost instiintata de acest lucru in data de 24 Martie, dupa ce pana la aceasta data am emis in continuare facturi cu TVA si cu sintagama "RO" pe factura.
Este clar ca pana la reinregistrarea in scopuri de TVA (inteleg ca dureaza intre 45-55 zile), emit facturi cu TVA, fara sintagma "RO". Insa am o intrebare: pentru ca societatea cat si partenerii acesteia sa beneficieze de deducere TVA-ului, ce ar trebui sa fac cu facturile emise in Martie?
1). In luna Martie stornez toate facturile emise in aceasta luna, urmand sa le reemit dupa reinregistrarea in scopuri de TVA?
sau
2) Dupa data reinregistrarii in scopuri de TVA (sa zicem la 01 Mai), stornez toate facturile emise de la data de 01.03 si pana la data reinregistrarii in scopuri de TVA si le reemit in aceeasi data?
Problema este ca am un client care imi solicita insistent sa ii stornez facturile emise in luna Februarie si sa le reemit dupa data activarii codului de TVA, motivand ca la data depunerii declaratiei (25.03), societatea noastra avea codul de TVA anulat din oficiu. Exemplu: "Ulterior cand veti reactiva codul de TVA trebuie sa stornati facturile din februarie si sa le repuneti astfel incat sa poata si partenerii dumneavoastra de business sa isi deduca TVA-ul in luna respectiva".
Dumneavoastra cum ati proceda in aceasta situatie regretabila?
Va multumesc si va urez spor in tot ceea ce v-ati propus!