Buna ziua. In 2022 am cumparat un apartament, construit in 2021, de la o persoana fizica. Aceasta a cumparat-o de la dezvoltator in 2021, insa apartamentul nu a fost mobilat si utilat, deci nici locuit pana in 2022. Acum, la aproape un an de cand locuiesc aici (si 2 ani de la constructie), in baia vecinului de jos a aparut o pata de apa pe tavan (la mijlocul baii, aproape de dus, deci nu cred ca este de la scurgerea de la chiuveta ci de la dus). Ceea ce inseamna ca exista o problema la mine, desi la mine nu se manifesta nimic.
1. Am garantie la vicii ascunse ? In contractul de vanzare-cumparare nu am gasit nimic legat de garantie. Recunosc ca atunci nu mi-a venit in cap sa ma informez si de acest aspect.
2. Este considerat viciu ascuns problema de mai sus?
3. Daca da, cine trebuie sa reclame viciul ? Eu, in al carui apartament este problema ? Sau vecinul de jos, la care se manifesta acest viciu ?
4. Daca eu, atunci:
- obligatia de a repara revine fostei proprietare (care presupun ca nici ea nu stia de viciu) ? Sau dezvoltatorului ?
- exista o procedura oficiala, fara a da in judecata din prima, de a notifica vanzatorul/dezvoltatorul de problema ? De ex. un document trimis prin posta, eventual stamiplat ....
Mentionez ca:
- am chemat un instalator, care a spus ca trebuie sa sparga aproape toata baia, neexistand un plan al tevilor de scurgere. Am incercat sa fac rost de acel plan (sau poze din timpul constructiei) de la dezvoltator si de la vecini, dar nu am primit nimic
- daca gasesc alt instalator, care reuseste sa rezolve problema prin spargere minima in baie, nu m-as complica cu fosta proprietara, adica am intentii bune. Dar daca trebuie spart mai mult (inclusiv demontarea dusului) atunci nu prea imi convine sa fac pe cheltuiala mea