Dosarul pe care a spus ca ni-l va da va fi pe numele nostru… Si pe langa toate astea, vecina noastra a zis ca s-a uitat la contorul nostru și nu este cel de șantier, pe care îl aveau toți înainte de schimbare. Deci cel mai posibil este unul pus de vânzători…
Nu, este un complex ridicat în 2010-2011. Ei au cumpărat apartamentul după 2013, după spusele vecinilor, direct de la dezvoltator. Când au venit cei de la enel acum câțiva ani să schimbe contoarele, aceștia nu erau în țară și lor nu li s-a schimbat. Bănuiesc ca nici ei nu au mai făcut nimic în legătură cu asta și contorul pe care îl avem noi este cel de șantier… Tot ce aș vrea să știu acum ar fi dacă aș avea posibilitatea să verific la Enel dosarul pe care urmează să îl primim de la directorul care a făcut și cererea lor, să aflu dacă e înregistrat și e în regulă. De altfel, dacă ar fi făcut doar să fie, și nu l-ar înregistra și cei de la enel nu îl vor găsi, nu știu ce aș putea să fac mai departe… Sesizare pentru acel director, am înțeles ca aș putea face cerere către notar să îmi trimită o copie a facturii pe care o are la notar.. E prima dată când ne lovim de așa ceva și nu știm ce pași ar trebui să urmăm…
Mi se pare foarte normal să plătesc de când m-am mutat, chiar nu am nicio problemă cu asta. Doar ca aș vrea să am siguranța ca e totul legal… Persoana care a întocmit cererea lor de racordare într-un moment în care nici măcar nu mai erau proprietari, cerere care nu este înregistrată la Enel, ci doar salvată în telefon, este aceeași persoană care s-a oferit sa ne facă dosarul de racordare cu zero costuri. Mă gândesc ca probabil s-a oferit vechiul proprietar să plătească el, însă nouă nu ne-a spus nimic despre asta… Nu aș vrea să primesc un dosar la fel de “legal” ca cererea lor de racordare.
Bună ziua! Problema noastră a început acum câteva luni, însă de ieri a devenit mai “putredă”. Eu cu soțul meu am cumpărat un apartament în luna mai 2023. Toate actele erau în regulă și facturile vechilor proprietari erau la zi, după spusele notarei. În prima lună am observat ca nu primim factura la curent. A doua lună la fel. Văzând toate astea, în iulie a mers soțul meu la enel să semnaleze problema, cei de acolo nu au recunoscut contoarul, nu au habar care e treaba cu el. A înregistrat dosarul și i-a spus soțului meu să aștepte un mail din partea lor după care să meargă din nou. Văzând ca au trecut atâtea luni, ieri a mers din nou la enel să verifice situația. Noi între timp nu am primit nicio factură la curent! Ieri i-au spus soțului să luăm legătura cu o firmă autorizată pentru schimbarea contoarului și pentru a face legăturile aferente, pe cheltuiala noastră. Ceea ce nu înțeleg eu este cum s-a omis partea asta la notariat? Din câte știu proprietarii trebuie să dovedească , ca toate facturile sunt pe 0, deci pentru asta e nevoie de o ultimă factură. Ce factură ar fi putut să arate ei dacă nu primeau?! În contractul de vânzare este specificat de către notar faptul ca toate facturile sunt la zi, inclusiv cele de la administrație, deși erau penalizări de peste 1000 lei când ne-am mutat noi, penalizări ce au fost șterse abia aseară. În contract apare și numărul chitanței de la administrație.
Întrebarea mea este următoarea : este legala toată treaba asta?
Efectiv pun problema pe toate părțile și nu îmi dau seama cum notarul a spus ca e totul plătit și în regulă în condițiile în care ei nu primeau facturi!
Ieri, foștii proprietari, ne-au pus în legătură cu un director de la Enel. Ni s-au cerut poze cu contoarul spunând ca în 3 zile va fi totul gata fără să plătim un leu, ceea ce mi se pare dubios. Fostul proprietar ne-a spus astăzi ca aceluiași director care ne-a cerut poze i-a plătit el 1500 lei în luna iulie 2023 pentru a întocmi cererea de racordare, data la care ei nu mai erau proprietari! Este legal acest lucru? Nu se cere contractul apartamentului? Același director apare pe cererea de racordare cum ca el a întocmit-o, fiind ulterior verificată și de alte persoane.
Am înțeles ca am putea fi noi trași la răspundere pentru lunile în care nu am plătit, dar noi situația am anunțat-o încă din a doua lună în care nu a venit factura și am tot așteptat mail-ul celor de la enel. Pe de altă parte, nici nu mi se pare corect să plătim noi, când am luat apartamentul se presupune ca l-am luat cu toate la zi, nu ne-a informat nimeni de problema asta.
Se poate face ceva pe cale legala astfel incat sa găsim răspunsuri la toate întrebările care dau cu virgulă?