avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 419 soluții astăzi
Forum Activitate Mandalorian

Activitate Mandalorian

Buna ziua

In prezent S.C XX SRL este vanzator pe platforma Emag.
Problema in discutie decurge din relatia cu Emag Ungaria si Bulgaria, parte a Grupului Emag
Mai exact:

Fiercare produs vandut pe platforma este listat de vanzator (descriere, poze, stoc, pret) si aprobat de emag, dupa care apare online si disponibil la vanzare.

Acum cativa ani, Emag a instituit pe platforma o forma de asociere a produselor. Motivul fiind, de a restrange produsele identice de la mai multi vanzatori intr-o singura oferta unde cel mai mic pret are oferta principala, si mai jos sunt celelalte oferte.
Pentru a evita asocierea singura solutie fiind listarea produsului sub o marca inregistrata.

Pana aici, totul este logic, legal si corect din punctul meu de vedere.

Asocierea se face de catre vanzatori printr-un singur click, fara a fi necesara aprobarea emag. Altfel spus prin propria raspundere a vanzatorului, ca acel produs este identic cu cel deja listat.

Problemele au inceput sa apara, cand unii vanzatori au inceput sa se asocieze cu produse care nu sunt identice, seamana dar nu sunt identice. Unele fiind identice la exterior si diferite la interior, in ce priveste constructie fizica, performanta, calitate culoare, greutate etc.
Scopul fiind de a vinde produse achizitionate ieftin la un pret mare, profitand de review urile pozitive obtinute de produsul listat initial. Lasand in urma, review uri negative si distrugand vanzarile produsului initial.

Pe platforma din Romania, dezasocierea se poate face doar prin prezentarea dovezilor ca produsele nu sunt identice. Acest lucru se face prin comandarea acelui produs si desfacerea coletului cu filmare. In anul 2023 am facut 45 de comenzi pentru dezasociere, din acestea doar 2 produse erau asociate corect, restul nu erau identice, mai mult de atat foarte multe erau complet diferite, atat de diferite, incat nu imi pot imagina ca acea asociere ar fi fost din greseala.

Aceasta modalitate de dezasociere pe Romania, este incorecta, deoarece produce pagube, pentru vanzatorii de buna credinta. Din momentul comenzii, pana la prezentarea dovezilor, trec destul de multe zile, produsele false fiind in continuare asociate, dar am invatat sa il suport.

Pe Platforma Ungaria si Bulgaria dezasocierea este imposibila. Chiar daca asocierile sunt ale acelorasi vanzatori din Romania, dovezile obtinute prin comenzile de pe Platforma romana, nu sunt valabile pentru Emag Ungaria, respectiv Bulgaria.

De ce este imposibila? Pentru ca o persoana fizica din Romania nu poate comanda de pe Emag Ungaria sau Bulgaria, pentru ca nu isi poate face cont acolo. Platforma ungara si bulgara, solicita la crearea contului numar de telefon local, si adresa locala. As fi fost de acord cu orice forma de dezasociere pe care ar fi propus-o Emag, dar acestia nu au in vedere nici o forma prin care noi sa putem prezenta dovezi, nici ei nu verifica, nu solicita dovezi de la acei vanzatori, nu sanctioneaza comportamentul acelor vanzatori.

Din 16 noiembrie 2023 am inceput sa discut cu cei de la emag prin mesagerie si raspunsul lor este:

``Buna ziua,

Eu va ințeleg, dar nu vă pot ajuta în această situație.

Acesta este modul de lucru si nu pot fi facute exceptii.

Nu putem da curs solicitarii de blocare pe alte platforme in baza dovezilor de pe platforma de Romania.

Multumesc,
Bogdan G.``

In tot acest timp, produsele asociate se vand in detrimentul celor conforme, inseland astfel clientii dar si pe vanzatorii corecti.

Ce putem face in aceasta situatie?