Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema:
- Un consilier juridic dintr un compartiment al unei primarii, angajat ca si functionar public, neafiliat la O.C.J.R, caror norme isi desfasoara activitatea ? legea 514/20023, statutului consilierului juridic, sau doar fisei postului ?
Sunt auditor intern intr o entitate publica ( la inceputul profesiei) si efectuez o misiune la comp. juridic. Am un obiectiv auditabil referitor la modul de tinere al evidentei de catre consilierul juridic, mai exact art 47 din statut, care dupa mine spune clar ;
Articolul 47
Evidenţele activităţii consilierului juridic
(1) Evidenţele activităţii consilierului juridic, actele şi documentele sunt ţinute de acesta, potrivit reglementărilor privind activitatea persoanei juridice, entităţii în favoarea căreia îşi exercită profesia.
(2) Consilierul juridic ţine evidenţa în cazurile litigioase sau nelitigioase în care a fost sesizat.
(3) Indiferent de reglementările persoanei juridice sau entităţii în favoarea căreia îşi exercită profesia, consilierul juridic va ţine evidenţa următoarelor activităţi:
- intrările şi ieşirile de corespondenţă juridică numerotate şi datate;
- registrul de evidenţă privind orice situaţie litigioasă cu care a fost sesizat;
- registrul de evidenţă privind avizele scrise - datate şi numerotate;
- registrul de înregistrare a actelor juridice atestate de consilierul juridic cu privire la identitatea părţilor, a conţinutului şi a datei actelor.
Modelele acestor registre se adoptă de Comisia metodologică a O.C.J.R. şi se comunică tuturor colegiilor.
Colegii mei spun ca daca au evidenta in registratura electronica a institutiei, nu mai este necesar sa caiba aceste registre, si ca urmeaza instructiunile din fisa postului.