V-am raspuns deja in postarea cealalta. Ati citit mesajul meu, insa nu ati inteles continutul lui (exista un nume pentru asta). Situatia expusa de moderatorul din postarea cealalta este departe de a fi clarificata, chiar daca are "15 ani". La vremea cand a fost oferit acel raspuns erau si alte prevederi care nu au fost mentionate, si care aveau de a face cu subiectul repartizarii cheltuielilor cu apa de consum si canalizare (L.51/2006, art.21, alin.1, lit.e era inca valabil la acea data, desi a fost mai tarziu abrogat prin art.43 din L.225/2016). Ceea ce imi demonstreaza ca nici moderatorul de atunci nu a facut prea multe "sapaturi" pentru a oferi un raspuns complet si lamuritor.
Eu incerc sa gasesc niste lamuriri pertinente, intrucat ma confrunt cu o situatie in care conducerea unei asociatii de proprietari din Bucuresti foloseste acel document (Anexa 12 -Normele metodologice......) ca document in baza caruia fac repartizarea cheltuielilor cu apa rece. Mai mult, abuzeaza de prevederile unui document care nu are nici o aplicabilitate pentru a justifica impunerea unor consumuri ireale.
Si cand am inceput sa caut referinte legale m-am blocat intr-un vid legislativ din acest punct de vedere. O multime de ordine ANRSC/BMLR, care se abroga unul pe altul, care fac trimiteri la legi care nu sunt nici ele prea clare pentru subiectul dat (L.51/2006, L.241/2006, etc.), si care nu au nici o legatura cu modul cum este conceputa L.196/2018 (alta ineptie care arata nivelul de analfabetism functional din aparatul legislativ al tarii).
Ce ma intereseaza mai exact sunt urmatoarele:
1. Cum se procedeaza intr-un imobil in care toate apometrele de contorizare individuala au iesit din termenul de verificare metrologica, insa administratia foloseste in continuare indexul comunicat de proprietari pentru a repartiza cheltuielile in liste? Fiindca un aparat de masura neomologat nu ar mai trebui sa poata fi folosit pentru asa ceva.
2. Asociatia de proprietari isi declina raspunderea de a face demersuri centralizate pentru a efectua verificarea metrologica a aparatelor, aruncand-o strict in sarcina proprietarilor (fara nici o referinta legala, desi prevederi din mai multe acte normative de diferite niveluri - L.196/2018, Ordin 28N/1993, Ordin 77/2022, OUG 144/2021, etc..), ceea ce este ilogic si nepractic intr-un sistem de contorizare format din contor de bransament+contoare de individualizare a consumului care trebuie sa aiba o corelare intre ele. Situatia in care fiecare proprietar isi face verificarea cand vrea sau cand isi aduce aminte nu ar fi fezabila si ar duce intotdeauna la situatii in care repartizarea cheltuielilor in liste ar fi viciata. Aici intrebarea ar fi, care este practica unitara? Exista asa ceva? Fiindca de cand s-a modificat Legea As de Proprietari, lucrurile au devenit si mai blurry.
Sper ca am fost cat se poate de lamuritor pt dvs., si ca cineva va fi in masura sa ofere un raspuns complet, real si la subiect.
Toate cele bune,
w_v_w_v a scris:
Ati gasit pe internet in cautari o norma despre care nu stiti daca e valabila sau nu, dar v-ati gandit sa le raspundeti unora ca asta e solutia dupa ce ei au discutat acum 15 ani si clarificasera situatia deja prin moderator conform legilor de atunci. www.avocatnet.ro/forum/discu...
Norma e facuta de o primarie (Buzau) si o mai adoptasera inca 2 primarii si nu are valoare .
Mai exact ce va intereseaza si poate va laurim.