Am cateva intrebari legate de stabilirea rezidentei fiscale in afara tarii si cum pot gestiona corect conturile din Romania. M-ar ajuta mult daca m-ati putea sfatui.
Situatia mea este in felul urmator:
- Nu am avut niciodata un loc de munca in Romania (am plecat la 18 ani din tara);
- Locuiesc si muncesc full-time in Elvetia;
- Primesc salariul intr-un cont elvetian si nu virez nicio parte a acestuia in Romania;
- Am insa cateva conturi si depozite la termen in bancile romanesti; sumele sunt provenite exclusiv din transferuri de la rude (gradul 1);
- Nu am cont pe platforma online ANAF (SPV) si de fapt nu am avut contact cu ANAF-ul in general; prin ghiseul.ro platesc doar impozitele pentru un apartament detinut in Romania.
Intrebarile mele ar fi:
- Care este procedura corecta de stabilire oficiala a rezidentei fiscale? Am citit online despre chestionarul Z017 (Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România), dar nu sunt 100% sigur ca este cel corect. Poate fi completat online, prin deschiderea unui cont pe SPV al ANAF?
- Daca nu transfer nimic din Elvetia in Romania (sau invers), trebuie sa-mi declar veniturile si la ANAF in Romania?
- Cand deschid un cont nou intr-o banca romaneasca, sunt intrebat de profesie si sursa veniturilor. Trebuie sa ma declar salariat, daca oricum salariul nu va intra niciodata in acele conturi?