avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 873 soluții astăzi
Forum Activitate lstanila

Activitate lstanila

Pai dupa ce imi apare angajatul ii pun salariul si sporul daca are imi apare toate datele angajatului cu functia ,salar ,tip contract ,spor iar jos imi scrie Data consemnare si Data la care isi produce efectele ?

La cea din urma apare direct data de astazi dar altii spun ca nu trebuie data de azi !
Sunt zapacita !
Nu stiu ce sa fac ca firma externa de contabilitate zice ca daca am angajati incepand de anul asta sa ii pun data la care am trimis atunci la revisal si la cei mai vechi sa scriu 01/01/2011.
Voi cum ati facut ???
Nu stiu ce sa fac ca firma externa de contabilitate zice ca daca am angajati incepand de anul asta sa ii pun data la care
am trimis atunci la revisal si la cei mai vechi sa scriu 01/01/2011.
Voi cum ati facut ???
Buna tuturor,

Dintre cei care au instalat noul program REVISAL imi puteti spune ce data a-ti pus la Data Consemnare ....acolo dupa ce ii pui angajatului salariul si sporul care il are imi apare data la care se consemneaza.
Las data de azi sau trebuie data cu care s-a incheiat CIM?



Va multumesc anticipat!

O zi buna!
freeelis a scris:

apetra a scris:

Conform ultimelor modificari aduse la Codul muncii, in momentul in care intocmim un contract individual de munca ar trebui sa introducem in contract, obiectivele de performanta individuala si criteriile de evaluare a realizarii obiectivelor.
Puteti sa-mi spuneti va rog, unde anume (la care punct) pot sa le introduc in contractul individual de munca avand in vedere ca OMMSS 74/2003 este in vigoare si nemodificat? Pentru cei angajati anterior mai 2011 se face act aditional cu criteriile de evaluare?



1. Pentru noii angajati, criteriile de evaluare trebuie sa fie prevazute si in c.i.m. fie ca un capitol distinct, fie la „Alte clauze„.

2. Pentru cei angajati pana la data de 01.05.2011, criteriile de evaluare sunt cele prevazute in Regulamentul Intern care trebuie adus la cunostinta salariatilor.
Nu este nevoie sa le modificati c.i.m., intrucat legea nu are caracter retroactiv.



Buna ziua,

Legat de aceasta modificare adusa la CIM cu 01.05.2011 am cateva intrebari :

-daca introduc in CIM la litera L (Alte Clauze) lit. d1:ca obiectivele de performanta si criteriile de evaluare sunt prevazute in ROI mai trebuie sa introduc si la litera M (Drepturi si obligatii generale ale partilor ) la drepturile angajatorului :''sa stabileasca obiectivele de performanta individuala precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora'' ???


In legatura cu modificarea adusa la perioada de preaviz in cazul demisiei credeti ca ar trebui facut act aditional la CIM care sunt deja in derulare? In acest caz parerea mea este ca nu ar trebuie deoarece angajatul poate refuza sa semneze acest act si nu scrie nicaieri ca ar trebui sa se modifice si la el acest lucru.
Voi ce parere aveti?

Va multumesc anticipat pentru raspunsul acordat!

O zi cat mai frumoasa!




Răspuns la discuția fise post
GN a scris:

VREAU SI EU UN MODEL DE FISA DE POST PT FACTOR POSTAL!!!#-o VA MULTUMESC



Salut,
Sper sa te ajute cat de cat .......

FACTOR POªTAL
PROFIL OCUPAŢIONAL(versiunea de bază)
Descrierea ocupaţiei: Practicanţii unei astfel de ocupaţii realizează o serie de activităţi de prelucrare şi distribuire către populaţie a corespondenţei şi a coletelor poştale, achitarea mandatelor poştale/telegrafice, precum şi încasarea contravalorii serviciilor poştale efectuate.
Cod COR: 414 206
A. Sarcini principale
• Promovează produsele şi serviciile poştale oferite de societatea pe care o reprezintă;
• Prelucrează şi distribuie către populaţie corespondenţa şi coletele poştale pe raza sectorului repartizat;
• Încasează contravaloarea serviciilor poştale efectuate (mandate poştale, telegrafice etc.)
• Colectează corespondenţa de la cutiile poştale sau de la ghişeele serviciului;
• Prelucrează corespondenţa primită sau aflată în tranzit;
• Informează destinatarii asupra corespondenţei pe care o au de ridicat de la oficiul poştal;
• Vând timbre şi alte efecte poştale;
• Efectuează schimburi de expediţii poştale cu alte oficii poştale;
• Realizează operaţii de casă şi întocmesc borderouri de încasări pentru serviciile poştale prestate;
• Respectă normele şi instrucţiunile referitoare la achitarea mandatelor poştale, expedierea
coletelor, tarifele şi preşurile pentru serviciile prestate;
B. Contextul muncii
B1. Mediul fizic
• Activităţilor se desfăşoară de obicei în spaţiu neprotejat
B2. Mediul socio-organizaţional
• Cele mai multe sarcini sunt structurate şi executate fără presiune de timp
• De obicei munca se desfăşoară după un orar fix
• Suportă consecinţele erorilor
• Pot să apară situaţii conflictuale;
• Sunt foarte frecvente interacţiunile interpersonale faţă în faţă
B3. Riscuri. Alte notificări speciale
• Nu există
C. Nivelul de educaţie şi calificare
• Studii medii
• Nivel de calificare: N4
D. Cunoştinţe şi deprinderi
Cunoştinţe referitoare la:
• Limba română
• Servicii clienţi şi personal
• Vânzări şi marketing
• Funcţionăreşti
Tipuri de deprinderi
• Deprinderi folosite în învăţare
• Deprinderi de rezolvare a problemelor
• Deprinderi sociale
E1. Aptitudini cognitive
1. Abilitatea generală de învăţare -nivel dezvoltare mediu
2. Aptitudinea verbală -idem
3. Aptitudinea numerică -idem
4. Aptitudinea spaţială -idem
5. Aptitudinea de percepţie a formei –mediu inferior
6. Abilităţi funcţionăreşti -idem
7. Rapiditatea în reacţii -idem
8. Capacitatea decizională-idem
E2. Aptitudini psihomotorii (A P), senzoriale (A S) şi fizice (A F)
E2. Aptitudini psihomotorii
• Dexteritate manuală
• Dexteritatea degetelor
• Rapiditatea mişcării membrelor
E3. Aptitudini senzoriale
• Acuitate vizuală apropiată
• Claritate în vorbire
• Vedere la distanţă
E4. Aptitudini fizice
• Rezistenţă fizică
F. Alte caracteristici
F1. Interese
Primele trei tipuri de interese în ordinea relevanţei sunt:
C R S (convenţional, realist, social)
F2. Surse ale satisfacţiei profesionale
• Realizare persoanlă
• Recunoaştere
• Stabilire de relaţii
• Munca în echipă
F3. Caracteristici de personalitate
• Practicantul unei astfel de ocupaţii ar trebui să fie o persoană orientată spre acţiune,
conştiincioasă şi serioasă, riguroasă în realizarea sarcinilor. Capabilă să efectueze timp
îndelungat acelaşi tip de sarcini, cu un bun echilibru emoţional.
Ocupaţii similare
• Agent poştal
• Cartator poştal
• Cartator presă

Răspuns la discuția FISE POST
alinamugur a scris:

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu cateva fise de post. Am nevoie de urmatoarele:

- matematician
- geodez
- inginer electronist
- programator

FISA DE POST

DENUMIREA SOCIETATII:
1. DENUMIREA POSTULUI: Programator
2. OBIECTIVUL POSTULUI:
Programatorul realizeaza dezvoltarea de programe software

3. RESPONSABILITATILE POSTULUI:
Programatorul dezvolta programe software dupa proiecte stabilite.

4. RELATIILE DE MUNCA :
Programatorul este subordonat dministratorului
Programatorul colaboreaza cu:
- ceilalti angajati ai firmei;
- serviciul financiar-contabil pentru decontarea cheltuielilor.
Programatorul reprezinta firma SC ____________ SRL in fata clientilor si a potentialilor clienti pentru remiterea ofertelor de servicii, consultanta informatica, negocierea, incheierea si executarea contractelor si acordurilor comerciale, conform delegatiei primite din partea administratorului.

5. SCHITA POSTULUI
Programatorul desfasoara urmatoarele activitati:
- Dezvolta programe software la cererea conducerii, dupa proiecte bine stabilite;
- Intretine programele dezvoltate;
- Asigura promovarea programului software dezvoltat;
- Acorda asistenta clientilor programului.

6. CONDITIILE FIZICE:
Programatorul isi desfasoara activitatea atat la sediul principal al SC ____________ SRL situat in loc. _____, Str. ___________ Nr.______, dotat cu calculator si echipamente periferice, avand acces la autoturism de serviciu, telefon si fax, cat si in delegatii.


7. SALARIUL SI CONDITIILE ASIGURATE:
Salariul realizat se compune din: salariul de incadrare: _________ lei; In functie de realizari acesta se renegociaza.
Programatorul isi desfasoara activitatea in cadrul programului de lucru al organizatiei de 8 ore pe zi (h: 09,00-17,00), 5 zile pe saptamana.
Programatorul beneficiaza de un concediu de odihna anual platit de 21 zile lucratoare. Programarea concediului de odihna se face conform dispozitiilor legale.
Programatorul poate beneficia, in functie de rezultatele activitatii, de asistenta medicala privata si de asigurare de viata cu acumulare in fonduri (pensia privata), instruire de specialitate prin participarea la programe de training.

8. CARIERA PROFESIONALA:
Programatorul poate promova in functia de Director Programe.

9. PERSOANA CARE OCUPA POSTUL:
_______________________.

10. APLICARE:
Prezenta fisa de post este valabila incepand cu data de _______________ si pana la anularea ei.
Prezenta fisa de post este anulata incepand cu data de _______________ prin actul _________________________________ .

Contract Individual de Munca nr.__________/data________________ .

Semnatura angajatului de luare la cunostinta: ___________________ .
Data ________________ .


ADMINISTRATOR,



Multumesc anticipat
Alina


Răspuns la discuția fise post
mihasi a scris:

Multumesc Istanila!

Pt tehnician service firma este in domeniul de reparatii calculatoare si aparate periferice. Tehnicianul service electronist cred ca ar fi mai corect.
Pt director dep organiz evenimente firma este chiar in domeniul de organizare evenimente ( dineuri, petreceri private, vizionari, prezentari etc)


....sper sa te ajute cat de cat.....

Denumirea postului: tehnician electronist
Codul COR:
Titularul postului:

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :
Munca include fabricarea, ajustarea, repararea, renovarea si întretinerea produselor electronice.

ATRIBUŢIILE POSTULUI
Obiectele cu care se lucreaza în general sunt:
o produsele electronice ale consumatorului (adica aparate TV, aparate radio, casetofoane, video, combine muzicale, masini de jocuri mecanice etc.),
o echipamente de birou (adica copiatoare, calculatoare),
o sisteme automate (adica diferiti senzori si controlori),
o echipamente de telecomunicatie si alarme (adica detectoare de incendiu, sisteme anti-furt, pupitre de comanda etc.),
o echipamente de transmisie (adica echipamente pentru studiourile de radio si televiziune, sau sisteme folosite de interpreti),
o instrumente de masurare si de laborator (exemplu voltmetre, osciloscoape, generatoare de frecventa, potentiometre, masuratori de umiditate),
o sisteme medicale (pacemakere, electrocardiografe, electroencefalografe),
o sisteme de control si instrumentare (adica echipamente de control masini în industria chimica, textila, a celulozei si hârtiei),
o echipament de telecomunicatii si de paza,
o echipament de transmisie, de masurare,
o instrumente de laborator si medicale,
o sisteme de control de diverse tipuri.

DESFASURAREA ACTIVITATII
Munca se desfasoara în diferite medii, unde sunt instalate aparaturile electronice adica:
o în ateliere,
o fabrici,
o birouri
o case particulare.

Uneori, zgomotul si praful sunt inevitabile.

RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI DE MUNCÃ
În raport cu aparatura şi materialele utilizate:
o diverse instrumente electrice,
o testere,
o aparate de lipit,
o clesti
o surubelnite etc.

CERINTELE POSTULUI
Studii necesare:
o pregatire profesionala în domeniu

APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:
o încredere,
o concentrare la locul de munca,
o judecata rapida
o capacitatea de a învata.


FISA DE POST TEHNICIAN ECHIPAMENTE ELECTRONICE
Nr.
Organizatia: SC ……………. SRL
Denumirea postului: tehnician echipamente electronice
Codul COR:
Titularul postului:



Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :

Munca include fabricarea, ajustarea, repararea, renovarea si întretinerea produselor electronice.


ATRIBUŢIILE POSTULUI


Obiectele cu care se lucreaza în general sunt:
o produsele electronice ale consumatorului (adica aparate TV, aparate radio, casetofoane, video, combine muzicale, masini de jocuri mecanice etc.),
o echipamente de birou (adica copiatoare, calculatoare),
o sisteme automate (adica diferiti senzori si controlori),
o echipamente de telecomunicatie si alarme (adica detectoare de incendiu, sisteme anti-furt, pupitre de comanda etc.),
o echipamente de transmisie (adica echipamente pentru studiourile de radio si televiziune, sau sisteme folosite de interpreti),
o instrumente de masurare si de laborator (exemplu voltmetre, osciloscoape, generatoare de frecventa, potentiometre, masuratori de umiditate),
o sisteme medicale (pacemakere, electrocardiografe, electroencefalografe),
o sisteme de control si instrumentare (adica echipamente de control masini în industria chimica, textila, a celulozei si hârtiei),
o echipament de telecomunicatii si de paza,
o echipament de transmisie, de masurare,
o instrumente de laborator si medicale,
o sisteme de control de diverse tipuri.


DESFASURAREA ACTIVITATII


Munca se desfasoara în diferite medii, unde sunt instalate aparaturile electronice adica:
o în ateliere,
o fabrici,
o birouri
o case particulare.

Uneori, zgomotul si praful sunt inevitabile.


RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI DE MUNCÃ
În raport cu aparatura şi materialele utilizate:

o diverse instrumente electrice,
o testere,
o aparate de lipit,
o clesti
o surubelnite etc.


CERINTELE POSTULUI
Studii necesare:
o pregatire profesionala în domeniu

APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:

o încredere,
o concentrare la locul de munca,
o judecata rapida
o capacitatea de a învata.


CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ

o Program de lucru:


FISA DE POST
Operator calculator electronic şi reţele
Organizatia: SC ……………. SRL
Denumirea postului: Operator calculator electronic şi reţele
Codul COR: 712904
Titularul postului:


Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :

- asigură buna funcţionare a calculatoarelor, a echipamentelor periferice precum şi a echipamentelor de conectare / interconectare în reţea; supraveghează funcţionarea calculatoarelor, a echipamentelor periferice şi a celor de conectare / interconectare în reţea;
- instalează şi configurează sisteme de operare şi aplicaţii, folosind proceduri standardizate; urmăreşte folosirea corectă a aplicaţiilor de către utilizatori;
- pune la dispoziţia utilizatorilor resursele sistemului şi / sau pe cele ale reţelei în limita privilegiilor acestora;
- verifică respectarea regulilor de securitate a accesului la echipamente şi date impuse de inginerul de sistem sau de administratorul de reţea; semnalează abaterile de la aceste reguli şi contribuie la aplicarea procedurilor de corectare;
- îi asistă pe utilizatori în rezolvarea sarcinilor de serviciu care implică folosirea calculatoarelor; îi corectează pe utilizatori atunci când aceştia nu respectă procedurile standard de lucru;
- salvează periodic şi în situaţii critice datele de lucru ale utilizatorilor; păstrează copiile de siguranţă ale datelor salvate; restaurează la nevoie datele salvate şi îi ajută pe utilizatori să-şi recupereze informaţiile.

Pentru a desfăşura activităţile presupuse de ocupaţie, operatorul calculator electronic şi reţele comunică eficient cu utilizatorii şi are o permanentă preocupare pentru perfecţionarea propriilor performanţe.

COMPETENŢE
• FUNDAMENTALE
1 Comunicarea la locul de muncă
2 Dezvoltarea profesională
• GENERALE PE DOMENIUL DE ACTIVITATE
1 Utilizarea calculatorului personal
2 Aplicarea normelor de tehnica securităţii muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor
3 Aplicarea procedurilor de calitate
4 Menţinerea evidenţei echipamentelor şi a dispozitivelor de stocare a datelor
5 Asigurarea necesarului de componente şi materiale consumabile
• SPECIFICE OCUPAŢIEI
1 Asigurarea funcţionării calculatorului, reţelei de calculatoare
2 Asigurarea securităţii datelor şi echipamentelor
3 Asistarea utilizatorilor
4 Întreţinerea calculatorului şi a echipamentelor
5 Instalarea şi configurarea calculatorului / reţelei de calculatoare

Comunicarea la locul de muncă

1. Transmite şi primeşte informaţii
1.1. Metoda de comunicare este utilizată conform situaţiei date şi a interlocutorului, pentru transmiterea şi primirea corectă şi rapidă a informaţiilor.
1.2. Transmiterea şi primirea informaţiilor este efectuată cu respectarea permanentă a raporturilor ierarhice şi funcţionale.
1.3. Limbajul utilizat este specific locului de muncă pentru primirea şi transmiterea informaţiilor cu corectitudine, iar modul de adresare este concis şi politicos.
1.4. Întrebările sunt formulate pertinent şi logic pentru obţinerea de informaţii suplimentare şi de clarificări.
1.5. Comunicarea cu interlocutorii se realizează în scopul asigurării bunei desfăşurări a activităţilor de la locul de muncă.
1.6. Evenimentele referitoare la funcţionarea calculatoarelor, echipamentelor, aplicaţiilor
sunt consemnarea corect în registru / jurnal.

2. Iniţiază şi participă la discuţii în grup
2.1. Problemele ce pot apare sunt discutate şi rezolvate intr-un mod agreat şi acceptat de toţi membrii grupului.
2.2. Opiniile şi punctele de vedere proprii sunt comunicate deschis, pentru clarificarea problemelor ce pot apare.
2.3. Opiniile proprii sunt susţinute cu argumente clare, prin intervenţii prompte şi logice.
2.4. Participarea la discuţii în grup este efectuată cu respectarea opiniilor şi a drepturilor celorlalţi colegi.
2.5. Divergenţele apărute sunt communicate deschis şefului direct, pentru rezolvarea acestora cu promptitudine, în vederea asigurării unei activităţi fluente.

3. Utilizează Internet şi poşta electronică
3.1. Navigarea pe Internet se face prin utilizarea adecvată a motoarelor de căutare.
3.2. Primirea şi trimiterea de mesaje se face în conformitate cu software-ul de poştă electronică folosit.

Comunicarea poate avea diferite forme:
- orală,
- în scris
- prin mijloace de comunicaţii moderne (e-mail, SMS, telefonie fixă sau mobilă, sisteme de semnalizare de orice fel, avertizări, alerte etc.).

Interlocutori pot fi:
- inginerul de sistem,
- administratorul de reţea
- utilizatorii de aplicaţii etc.

Exprimarea trebuie să fie: clară, concisă, corectă şi să folosească termenii tehnici cei mai adecvaţi.

Problemele ce pot apare:
- prevenirea şi soluţionarea erorilor în funcţionarea calculatorului şi a altor echipamente
- îmbunătăţirea performanţelor calculatorului şi a altor echipamente
- aplicaţiile nu rulează conform cerinţelor etc.
Activităţile desfăşurate la locul de muncă care presupun comunicare eficientă pot fi:
- funcţionarea calculatorului, echipamentelor, a reţelei de calculatoare
- rularea aplicaţiilor utilizatorilor conform cerinţelor
- prevenirea erorilor în funcţionarea calculatorului – reţelei de calculatoare etc.

Cunoştinţele necesare:
- însuşirea şi înţelegerea terminologiei de lucru şi a termenilor tehnici folosiţi în manuale,
documentaţii de specialitate, ghiduri de utilizare
- comunicare şi informare

Dezvoltarea profesională

1. Consultă materiale documentare de specialitate
1.2. Necesarul de cunoştinţe pentru perfecţionare este stabilit prin autoevaluare obiectivă şi pe baza observaţiilor venite din partea echipei de lucru.
1.3. Materialele de specialitate sunt consultate periodic sau ori de cate ori este necesar, în vederea identificării de informaţii noi şi e structurării acestora.

2. Îşi însuşeşte cunoştinţe noi
2.1. Cunoştinţele dobândite prin participarea la cursurile de instruire sunt aprofundate prin studiu individual şi sunt adaptate la activitatea curentă, în scopul creşterii calităţii muncii.
3.2. Autoinstruirea profesională este făcută prin consultarea periodică a surselor de informare adecvate.
3.3. Cunoştinţele dobândite sunt aplicate în interesul utilizatorilor.

Utilizarea calculatorului personal

1. Utilizează noţiuni de bază ale tehnologiei informaţiei
1.1. Părţile principale ale calculatorului personal şi funcţiile lor sunt corect însuşite, diferenţiat în funcţie de tipul de calculator.
1.2. Funcţiile principale ale unui sistem de operare şi aplicaţiile soft sunt utilizate corect.
1.3. Noţiunile privind reţelele de calculatoare sunt aplicate în activitate conform manualelor de utilizare.
1.4. Securitatea informaţiei şi aspectele legate de viruşii calculatoarelor sunt înţelese şi aplicate cu corectitudine.

2. Utilizează funcţiile de bază ale unui calculator personal şi lucrează cu directoare şi fişiere
2.1. Pictogramele de bază de pe desktop sunt interpretate şi folosite corect.
2.2. Părţile unei ferestre desktop sunt recunoscute cu promptitudine.
2.3. Organizarea fişierelor şi directoarelor, copierea, ştergerea, arhivarea / dezactivarea fişierelor este realizată cu uşurinţă.
2.4. Facilităţile de tipărire disponibile în cadrul sistemului de operare sunt folosite adecvat în activitatea curentă.

3. Utilizează o aplicaţie de procesare texte
3.1. Setările, operaţiile de bază, formatarea sunt executate corect şi cu uşurinţă.
3.2. Tabelele, imaginile sau graficele sunt inserate într-un document conform precizărilor
din manualele programelor de procesare.

4. Foloseşte foile de calcul tabelar
4.1. Operaţiile de bază asociate cu dezvoltarea, formatarea şi folosirea foilor de calcul sunt înţelese corect şi îndeplinite eficient.
4.2. Graficele şi diagramele sunt create şi formatate conform opţiunilor disponibile.
4.3. Operaţiile matematice şi logice sunt realizate cu ajutorul formulelor de bază şi
funcţiilor corespunzătoare.

5. Foloseşte o bază de date
5.1. Tabelele, interogările, formularele şi rapoartele sunt create şi modificate conform cerinţelor de lucru.
5.2. Informaţiile dintr-o bază de date sunt obţinute utilizând interogările şi instrumentele existente.

6. Realizează prezentări
6.1. Crearea, formatarea şi finalizarea unei prezentări noi se face utilizând operaţiile de bază permise.
6.2. Aplicaţia este utilizată adecvat, prin operaţii specifice.

Tipuri de calculatoare în funcţie de capacitate, viteză, cost, utilizatori tipici:
- mainframe
- calculator de reţea
- minicomputer
- laptop
- asistent digital personal (PDA) etc.
Părţi principale ale calculatorului personal:
- unitatea centrală de prelucrare
- hard-disc
- dispozitive de intrare
- dispozitive de ieşire
- memorie
- dispozitive periferice etc.
Dispozitive de introducere date:
- mouse
- tastatura
- trakball
- scanner
- touchpad
- lightpens
- camera video
- microfon etc.
Dispozitive de ieşire:
- unităţi de afişare video (ecran, monitor)
- imprimante
- plotter
- difuzoare
- sintetizatoare voce etc.
Aplicaţii soft:
- programe de prelucrare texte
- programe de calcul tabelar
- baze de date
- programe pentru contabilitate
- aplicaţii multimedia etc.
Pictograme de bază: fişiere, directoare / foldere, aplicaţii, imprimanta, coşul de gunoi etc.
Părţi ale unei ferestre desktop: bara de titlu, bara de instrumente, bara de meniuri, bara de start, bara de derulare etc.
Operaţii de bază procesare text:
- introducere text
- introducere caractere / simboluri speciale
- selectare caracter, cuvânt, propoziţie, paragraf, document întreg etc.
- editare
- copiere
- mutare
- ştergere
- înlocuire text etc.
Formatare: formatare text, paragraf, document
Operaţii de bază la prezentări:
- vizualizare prezentare
- utilizare şabloane
- introducere text, poze, imagini
- utilizare grafice şi diagrame
- alegerea animaţiei etc.
Operaţii specifice la prezentări:
- creare tabele standard
- folosire imagini într-un diapozitiv
- importare şi desenare obiecte
- animare text şi diapozitive etc.
Operaţii de utilizare a aplicaţiei pot fi:
- crearea tabelelor standard
- folosirea imaginilor dintr-un diapozitiv
- importarea şi desenarea obiectelor
- animarea textului şi a diapozitivelor etc.

Cunoştinţele necesare:
- concepte de bază ale tehnologiei informaţiei
- utilizarea computerului şi organizarea fişierelor
- procesare de documente, calcul tabelar
- noţiuni generale de baze de date
- noţiuni generale despre prezentări, comunicare şi informaţie

Aplicarea normelor de tehnica securităţii muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor

1. Aplică normele de protecţia muncii
1.1. Legislaţia şi normele de protecţia muncii sunt însuşite şi aplicate în conformitate cu specificul locului de muncă.
1.2. Însuşirea corectă a procedurilor în vigoare este asigurată de participarea la instructajul periodic de protecţia muncii.
1.3. Măsurile de prim ajutor sunt însuşite corect.

2. Aplică normele de prevenire şi stingere a incendiilor
2.1. Activitatea la locul de muncă se desfăşoară în condiţii de securitate, respectând legislaţia şi normele de prevenire şi stingere a incendiilor.
2.2. Procedurile PSI sunt însuşite prin participarea la instructajele periodice şi aplicaţii practice.
2.3. Echipamentele şi materialele de stingere a incendiilor sunt identificate corect şi rapid, conform normativelor.

3. Raportează pericolele
3.1. Pericolele sunt identificate rapid şi cu atenţie pe toată perioada desfăşurării activităţii.
3.2. Pericolele sunt înregistrate în registrul de evenimente şi raportate prompt persoanelor abilitate, conform procedurilor specifice locului de muncă.

4. Aplică procedurile de urgenţă
4.1. Măsurile de urgenţă şi de evacuare sunt aplicate cu corectitudine, rapiditate şi cu luciditate, în conformitate cu procedurile specifice locului de muncă.
4.2. Accidentul apărut este semnalat prin contactarea cu promptitudine a persoanelor abilitate, conform procedurilor specifice.
4.3. Primul ajutor este acordat rapid şi corect în conformitate cu tipul de accident produs.
4.4. Echipamentul de intervenţie este utilizat conform normelor PSI, a celor de protecţie şi igienă a muncii.

Echipamente de stingere a incendiilor: hidranţi, extinctoare, lopeţi, nisip, târnăcoape, găleţi etc.

Cunoştinţele necesare:
- norme de protecţia muncii
- norme de prevenire şi stingere a incendiilor specifice locului de muncă
- plan de evacuare în caz de accidente majore sau incendii
- sistemele de siguranţă şi protecţie ale echipamentelor
- sistemele de avertizare, de amplasare a hidranţilor etc.

Aplicarea procedurilor de calitate

1. Aplică procedurile de calitate
1.1. Activităţile sunt desfăşurate cu respectarea riguroasă a cerinţelor de calitate.
1.2. Realizarea exigenţelor de calitate se face cu aplicarea tipurilor de acţiuni preventive şi corective adecvate.
2. Verifică rezultatele şi remediază neconformităţile
2.1. Deficienţele de calitate sunt constatate prin comparaţie cu cerinţele de calitate.
2.2. Deficienţele de calitate identificate sunt raportate persoanelor în măsură să stabilească modul de remediere a acestora.
2.3. Eventualele deficienţe constatate sunt remediate cu operativitate, în conformitate cu procedurile interne.

Menţinerea evidenţei echipamentelor şi a dispozitivelor de stocare a datelor

1. Identifică echipamentele şi dispozitivele de stocare
1.1. Echipamentele şi dispozitivele de stocare sunt identificate corect şi în totalitate, pe baza înregistrărilor existente.
1.2. Identificarea stării de funcţionare a echipamentelor se face permanent şi cu responsabilitate.
2. Realizează şi menţine evidenţa echipamentelor şi a dispozitivelor de stocare a datelor
2.1. Echipamentele şi componentele hardware sunt înregistrate corect şi cu toate detaliile relevante, pentru accesarea operativă a informaţiilor privind starea de funcţionare şi configuraţia lor.
2.2. Evidenţele dispozitivelor de stocare a datelor sunt întocmite cu exactitate, în scopul identificării prompte a conţinutului acestora.
2.3. Dispozitivele de stocare a datelor sunt păstrate în spaţii special amenajate, în care sunt asiguraţi permanent parametrii specificaţi în manuale şi instrucţiuni de folosire.
2.4. Posturile de lucru sunt alimentate cu materiale şi consumabile în ritmul cerut de aplicaţii.
2.5. Operaţiile de alimentare a posturilor de lucru cu dispozitive de stocare sunt înregistrate cu promptitudine şi cu toate detaliile necesare.
2.6. Arhivarea evidenţelor se face conform procedurii specifice instituţiei.

Dispozitivele de stocare a datelor pot fi: CD, DVD, dischete, hard-discuri, memorii flash etc.

Asigurarea necesarului de componente şi materiale consumabile

1. Identifică necesarul de componente şi materiale de aprovizionat
1.1. Necesarul de componente şi materiale consumabile este identificat adecvat tipului de echipament, în conformitate cu graficul de execuţie a lucrărilor curente şi în acord cu cerinţele utilizatorilor.
1.2. Estimarea şi planificarea necesarului de materiale se face pe perioade de timp corespunzătoare volumului lucrărilor de executat.

2. Întocmeşte lista de componente şi materiale consumabile
2.1. Listele de materiale sunt întocmite conform planificării, pentru asigurarea continuităţii activităţii utilizatorilor şi în vederea efectuării întreţinerilor curente.
2.2. Listele cu materiale sunt transmise în timp util către compartimentul aprovizionare.

3. Constituie stocul minim necesar
3.1. Componentele şi materialele consumabile obţinute de la furnizori sunt atent verificate.
3.2. Materialele primite la termenele solicitate sunt recepţionate cu atenţie şi constituite într-un stoc minim necesar.
3.3. Stocul minim creat este depozitat în condiţii de siguranţă.
3.4. Materialele primite şi depozitate sunt înregistrate în documente specifice.

Materialele aprovizionate pot fi:
- componente şi echipamente hardware (adaptoare de reţea, modem-uri, plăci de sunet, camere web, cabluri, conectori, hard-discuri, imprimante, mouse-uri, tastaturi etc.)
- consumabile (riboane, cartuşe pentru imprimante, diskete, hârtie, CD-uri, DVD-uri, benzi magnetice, alte dispozitive pentru stocarea datelor etc.).
Documentele specifice pot fi: registre, caiete, formulare tipizate, suport electronic etc.

Cunoştinţele necesare:
- componentele şi echipamentele hardware necesare funcţionării corecte a calculatoarelor / reţelei de calculatoare
- materialele consumabile necesare atât lucrărilor utilizatorilor cât şi operaţiilor de întreţinere şi depanare
- completarea documentelor specifice de înregistrare

Asigurarea funcţionării calculatorului, reţelei de calculatoare

1. Porneşte şi opreşte funcţionarea calculatorului, echipamentelor periferice şi / sau a componentelor de conectare în reţea
1.1. Pornirea / repornirea calculatoarelor, echipamentele periferice şi / sau a componentelor de conectare în reţea se face potrivit procedurilor specifice.
1.2. Oprirea calculatorului, a celorlalte echipamente şi / sau a componentelor de conectare / interconectare în reţea se face urmând procedurile standard aferente echipamentelor implicate.
1.3. Monitorizarea încărcării şi startării corecte a sistemului de operare se face atent, analizând eventualele mesaje de eroare.
1.4. Mesajele de eroare sau de nefuncţionare la parametrii sunt interpretate rapid şi corect.
1.5. Eventualele defecte identificate sunt înlăturate operativ sau prin consultarea persoanei responsabile.
1.6. Informaţiile despre modul de funcţionare a calculatorului şi a tuturor echipamentelor supravegheate sunt transmise rapid şi correct persoanei responsabile.

2. Monitorizează procesele aflate în execuţie
2.1. Supravegherea proceselor aflate în execuţie şi a performanţelor aplicaţiilor, sistemelor şi echipamentelor se face prin aplicarea procedurilor standard.
2.2. Evenimentele care indică performanţele şi starea sistemelor sunt înscrise şi păstrate în jurnale.
2.3. Informaţiile necesare menţinerii şi / sau îmbunătăţirii performanţelor curente sunt transmise prompt persoanei responsabile.

3. Asigură serviciile de tipărire
3.1. Imprimantele şi plotterele sunt correct instalate şi configurate corespunzător asigurării accesului partajat la echipamentele de tipărire din reţea.
3.2. Funcţionarea echipamentelor de tipărire şi accesul utilizatorilor la serviciile de tipărire sunt testate periodic, în scopul operării corecţiilor necesare.
3.3. Cozile de aşteptare sunt gestionate conform priorităţilor şi permisiunilor de lucru ale utilizatorilor.
3.4 Conlucrarea cu utilizatorii se realizează permanent, în scopul furnizării în timp util a documentelor tipărite.

4. Supraveghează comunicarea în reţea
4.1. Conectarea şi comunicarea calculatoarelor în reţea sunt permanent supravegheate şi menţinute.
4.2. Funcţionarea serviciilor din reţea şi accesul utilizatorilor la servicii sunt atent monitorizate.
4.3. Interconectarea reţelelor, inclusive conectarea la reţeaua Internet este supravegheată cu responsabilitate.
4.4. Apariţia situaţiilor deosebite este adusă la cunoştinţa administratorului de reţea cu promptitudine.
4.5. Erorile care fac dificilă conectarea utilizatorilor în reţea sau la resursele reţelei sunt identificate, analizate şi remediate rapid.
5. Efectuează salvarea / restaurarea datelor
5.1. Dispozitivele de stocare a datelor sunt montate / demontate conform instrucţiunilor specifice de lucru.
5.2. Salvările periodice sau în situaţii critice (backup) sunt efectuate corect şi complet. 5.3. Copiile datelor salvate sunt păstrate în condiţii de siguranţă.
5.4. Datele salvate anterior sunt restaurate la nevoie şi utilizatorii sunt asistaţi pentru recuperarea integrală a datelor.
5.5. Procedurile de salvare / restaurare corespunzătoare strategiei de securitate a datelor sunt respectate cu stricteţe.

6. Instalează şi configurează sisteme de operare şi aplicaţii
6.1. Sistemele de operare şi aplicaţiile sunt instalate / reinstalate, modernizate /upgradate, configurate folosind proceduri standardizate.
6.2. Modul de funcţionare a echipamentelor, a sistemelor de operare şi a aplicaţiilor folosite de utilizatori este verificat periodic.
6.3. Erorile şi incidentele apărute sunt remediate operativ sau sunt comunicate persoanei responsabile.

Elementele folosite pentru conectarea / interconectarea în reţea pot fi:
- adaptoare (interfeţe) de reţea, care folosesc cabluri sau sunt de tip wireless
- concentratoare
- switch-uri
- bridge-uri
- routere
- gateway etc.
Monitorizarea traficului de informaţii din reţea, a accesului la resursele şi serviciile reţelei se fac folosind componente software diverse, cuprinse sau nu in sistemele de operare, procurate de la terţe firme specializate în elaborarea şi distribuirea acestor aplicaţii.

Asigurarea securităţii datelor şi a echipamentelor

1. Asigură securitatea hardware
1.1. Funcţionarea serverelor, a altor puncte vitale / critice, ca şi cea a sistemelor care asigură duplicarea / redundanţa datelor este permanent şi atent monitorizată.
1.2. Accesul utilizatorilor la echipamente şi la suporturi de date este realizat numai în limita permisiunilor cerute de efectuarea sarcinilor curente.
1.3. Regulile de securitate referitoare la accesul la echipamente precizate de persoana responsabilă sunt respectate cu rigurozitate.
1.4. Abaterile de la regulile de securitate sunt semnalate prompt persoanei responsabile.

2. Asigură securitatea software
2.1. Accesul la calculator, la folosirea resurselor locale şi a celor din reţea este realizat prin conturi şi parole asociate fiecărui utilizator, cu asigurarea caracterului de confidenţialitate.
2.2. Parolele sunt schimbate periodic, respectând regulile de complexitate impuse de exigenţele locului de muncă.
2.3. Permisiunile / drepturile efective ale utilizatorilor sunt verificate periodic, în vederea
conformităţii cu sarcinile ce revin acestora.
2.4. Permisiunile curente de acces la resursele partajate sunt atent verificate, în vederea
conformităţii cu regulile de securitate impuse locului de muncă.
2.5. Tratarea directoarele şi fişierele cu caracter secret se face corespunzător reglementărilor interne.
2.6. Arhivarea / duplicarea datelor este realizată adecvat importanţei acestora şi cu frecvenţa impusă de prevederile şi reglementările de operare de la locul de muncă.

3. Asigură protecţia antivirus
3.1. Viruşii sunt detectaţi şi înlăturaţi prin utilizarea de produse software specializate performante.
3.2. Procedurile de scanare şi eliminare a viruşilor sunt lansate periodic în execuţie.

4. Asigură securitatea dispozitivelor de stocare a datelor
4.1. Dispozitivele de stocare a datelor sunt păstrate în condiţii de securitate, pentru a evita distrugerea fizică, pierderea sau modificarea conţinutului.
4.2. Condiţiile de păstrare sunt verificate periodic şi îmbunătăţite, după caz.

Asistarea utilizatorilor

1. Monitorizează modul de utilizare a aplicaţiilor de către utilizatori
1.1. Utilizatorii sunt îndrumaţi periodic sau ori de câte ori este nevoie pentru folosirea eficientă a aplicaţiilor.
1.2. Neconformităţile apărute în funcţionarea aplicaţiilor sau a sistemelor de operare sunt analizate cu promptitudine.
1.3. Erorile sunt semnalate cu operativitate factorilor responsabili de rezolvarea şi corectarea acestora.
1.4. Problemele sesizate de utilizatori sunt soluţionate rapid sau sunt comunicate persoanei competente în timp util.

2. Oferă asistenţă utilizatorilor
2.1. Asistarea utilizatorilor pentru folosirea corectă a aplicaţiilor se realizează permanent.
2.2. Problemele care nu pot fi rezolvate sunt semnalate cu promptitudine persoanei competente, în vederea soluţionării acestora în cel mai scurt timp.

Întreţinerea calculatorului şi a echipamentelor

1. Întreţine componentele calculatorului şi ale echipamentelor
1.1. Verificările echipamentelor se efectuează conform planificării sau ori de cate ori este nevoie, folosindu-se proceduri standard de testare.
1.2. Disfuncţionalităţile hardware sunt identificate corect şi în timp util.
1.3. Disfuncţionalităţile identificate sunt analizate şi înlăturate în conformitate cu instrucţiunile prevăzute în manualele de întreţinere.
1.4. Disfuncţionalităţile nesoluţionate sunt comunicate operativ tehnicianului de întreţinere specializat sau persoanei responsabile.

2. Întreţine componentele software
2.1. Produsele software sunt instalate / reinstalate şi configurate conform documentaţiilor şi indicaţiilor persoanei responsabile.
2.2. Funcţionarea sistemului de operare şi a aplicaţiilor este verificată periodic prin lansarea în execuţie a instrumentelor de testare specializate.
2.3. Parametrii referitori la starea de funcţionare prin aplicarea procedurilor de testare specializate sunt înregistraţi cu rigurozitate, în jurnale.
2.4. Parametrii de neconformitate sunt analizaţi cu atenţie şi readuşi operativ la valorile conforme.
2.5. Corectarea / depanarea componentelor se face în limita competenţelor; evenimentele deosebite sunt semnalate persoanei responsabile pentru soluţionare rapidă.

Instalarea şi configurarea calculatorului /reţelei de calculatoare

1. Instalează calculatorul, staţiile de lucru
1.1. Alimentarea electrică este aleasă şi verificată în conformitate cu cerinţele tehnice.
1.2. Echipamentele periferice sunt instalate şi conectate corect, conform documentaţiei.
1.3. Lucrările de instalare sunt executate atent, prin respectarea condiţiilor de calitate şi
eficienţă din manualele şi a instrucţiunilor de instalare.

2. Participă împreună cu administratorul de reţea la instalarea şi configurarea componentelor de conectare / interconectare în reţea
2.1. Componentele de conectare / interconectare în reţea sunt instalate cu atenţie, conform documentaţiei de instalare, folosind scule, dispozitive şi aparate specifice.
2.2. Conectarea în reţea respectă standardele în vigoare.
2.3. Cablurile şi celelalte componente şi echipamente folosite pentru conectare /interconectare sunt montate corect şi atent pentru a-şi păstra în timp caracteristicile mecano – electrice.

3. Configurează şi testează resursele sistemului/ staţiile de lucru / reţeaua de calculatoare
3.1. Sistemul de operare, componente software componentele de acces în reţea sunt instalate şi configurate corect.
3.2. Upgrade-ul aplicaţiilor şi al sistemului de operare se efectuează în conformitate cu documentaţia producătorului şi indicaţiile persoanei responsabile.
3.3. Partajarea resursele se face verificând tipul de acces permis utilizatorilor.
3.4. Funcţionarea aplicaţiilor este testată periodic cu responsabilitate.

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
o Program de lucru:




Răspuns la discuția FISE POST
amalia.p a scris:

As vrea si eu fisa postului pentru muncitor necalificat in constructii va rog apetrei_amalia@yahoo.com




SC……………………….. Aprobat Director ……………………..
Fisa postului nr. ………. Data Semnatura …………


COMPARTIMENTUL DENUMIREA POSTULUI
Muncitor necalificat in constructii


STUDII / PREGATIREA PROFESIONALA EXPERIENTA PROFESIONALA
Scola generala si un curs de calificare in domeniu


CALITATI PROFESIONALE CALITATI PERSONALE
Competenta, spirit organizatoric Obiectivitate, tact


RESPONSABILITATI (ATRIBUTII, LUCRARI, SARCINI)
Munca unui muncitor necalificat in constructii este de a presta muncii necalificate in domeniul constructilor civile si al constructilor in general
Obilgatiile includ
-sa incarce
-sa descarce sau sa stocheze materiale de constructie si produse,sa le mute in corucioare
- sa pregatesca mortarul si mixturile
- - sa le amestece in recipienti
- -sa le intinda
- -sa le taie
- sa le taseze si sa le gaureasca
- sa dezlipeasca asfaltul ,pavajul, pardoseala si alte suprafete facute din diferite materiale
- sa dezasambleze structurile de rezistenta ale podurilor , furnalelor si sa faca alte lucrari de demolare
- sa sorteze materialul rezultat din demolari
- sa ajute zidarii si sa lucreze pe diferite masini si echipamente
- sa faca vopsitoriii simple si sa dea cu spry de vopsea
- sa ridice si sa dezasambleze cabine de macarale
- sa toarne fundatii ep trotuare ,drumuri,pavaje,acoperisuri etc,
- sa scoata ,sa intinda , sa sigileze tevi, valve,flapusi si sisteme din interiorul tevilor , rezervoarelor de apa si sistemelor de drenare a apei
- sa puna saboti pe calea ferata, sa taie,sa gaureasca si sa imbine sine de cale ferata
- sa asambleze saboti la vagoane ,sa dezasambleze vagoanele trenurilor sa sa trateze terasamentul de cale ferata
Lucreaza in general pe santiere unde sunt conditi de vreme schimbatoere , se lucreaza la ainltime , in mediu cu praf si in contact cu materiale de constructie care pot contine substante chimice ,etc.
Mentenanta echipamentelor (de ex)
Foloseste echipamentul din dotare ,barosul zidarului,spatule,mistrii,amestecatoare,roabe,ciocane pneumatice ,benzi transportoare ,blocuri ,etc

Orice alte sarcini incredintate de Directorul de ………………………………, in conformitate cu pregatirea profesionala.


POZITIA IN ORGANIGRAMA - RELATII DE SERVICIU IN CADRUL SOCIETATII
Se subordoneaza: Directorului de ……………………
Are in subordine:……………………………………….-
Relatii functionale orizontale: serviciul ………………………, depozite…………………………….
Colaboreaza: ……………………………………………………………


Răspuns la discuția fise post
mihasi a scris:

Pe mine m-ati uitat. Sunt la pagina 12. Pleaseee:sorry:


Salut,
Te rog ,sa specifici domeniul pentru care ai cerut fisele de post pentru:tehnician service si director dep.organizare evenimente pentru ca altfel nu te pot ajuta.Ce postez mai jos sunt generale si un pic cam vechi ,sper sa te ajute,dar te rog sa specifici domeniile de activitate;pt.ca eu am destule fise de tehnicieni pe mai multe domenii...........

Unitatea:
Grup/Serviciu: Tehnicieni

FIªA POSTULUI
1. DATE DE IDENTIFICARE:
1.1. Numele şi prenumele: ……………………………………………….
1.2. Funcţia/postul, loc de muncă: ……………………………………………
2. CERINŢE IMPUSE:
2.1. Studii: ……………………………………….……
2.2. Vechimea: ……………………………………….……
2.3. Alte cerinţe: ………………………………………………
3. RELAŢII:
3.1. Ierarhice:
3.1.1. De subordonare: ……………………………………………
3.1.2. De coordonare: …………………………………………….
3.2. De colaborare:
3.2.1. În grup/lab/departament……………………………………………
3.2.2. În Institut: ……………………………………………
3.3. De reprezentare:
3.3.1. În Institut: ……………………………………………
3.3.2. În afara Institutului: ……………………………………………
4. ATRIBUŢII, LUCRÃRI, SARCINI:
4.1. Obligaţii:
• Să respecte ordinea şi disciplina la locul de muncă, să urmarească şi să aplice cu stricteţe normele şi instrucţiunile privind desfăşurarea procesului de cercetare/producţie, să îndeplinească cu simţ de răspundere îndatoririle de serviciu.
• Să respecte programul de lucru şi să îndeplinească sarcinile de serviciu prevăzute în prezenta fişă, să respecte şi să îndeplinească deciziile, dispoziţiile, instrucţiunile scrise sau verbale transmise de conducerea Institutului, inclusiv prin delegările de competenţă;
• Să folosească integral şi cu maxim de eficienţă timpul de lucru pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
• Să respecte normele de muncă şi prescripţiile de calitate stabilite;
• Să-ţi însuşească şi să respecte procesul tehnologic şi de muncă caracteristic locului în care îşi desfăşoară activitatea;
• Să folosească maşinile, utilajele şi instalaţiile încredinţate la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţia tehnică şi numai în condiţii de deplină siguranţă.
• Să respecte normele de protecţia muncii, protecţia mediului precum şi cele privind folosirea echipamentului de protecţie.
• Sa poarte in timpul orelor de servici echipamentul de lucru si ecusonul.
• Să respecte normele de prevenire a incendiilor.
• Să înştiinţeze imediat director coordonator asupra existenţei unor nereguli, abateri, greutăţi sau lipsuri în aprovizionarea locului de muncă, în întreţinerea maşinilor, utilajelor sau instalaţiilor cu care lucrează, să propună măsuri de remediere şi de prevenire a unor asemenea situaţii.
• Să nu lase fără supraveghere în timpul programului de lucru, maşinile, utilajele sau instalaţiile în funcţiune, să nu părăsească locul de muncă până la sosirea schimbului, atunci când activitatea este organizată în schimburi.
• Să respecte regulile de acces la locurile de muncă unde intrarea este permisă numai în anumite condiţii.
• Să se comporte corect în cadrul relaţiilor de serviciu, să promoveze raporturi colegiale de colaborare, să asigure un climat de disciplina.
• Să menţină zilnic ordinea şi curăţenia la locul de muncă, în spaţiile de acces şi a grupurilor sanitare, inclusiv golirea zilnica a cosurilor cu deseuri menajere sau hartie.
• Să asigure prin toată activitatea sa (inclusiv modul de stocare al deşeurilor) condiţii pentru protecţia mediului de lucru.
• Să respecte prevederile Decretului 400/1981, art. 12 privind introducerea şi consumarea de băuturi alcoolice în institut. Consumarea de băuturi alcoolice în institut atrage după sine următoarele penalităţi, stabilite conform CSSM/2003:
Ø Prima abatere – absenţă nemotivată în ziua constatării consumului
Ø A II-a abatere – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de 3 luni
Ø A III-a abatere – desfacerea contractului de muncă
• Să aibă asupra sa, în vederea intrării în Institut, legitimaţia de serviciu vizată la zi.
• Să asigure protecţia şi integritatea patrimoniului tehnologic şi informaţional ce i-a fost încredinţat în vederea desfăşurării activităţii de cercetare şi/sau producţie.
• Să nu folosească baza tehnico-materială şi informaţională, timpul de lucru şi serviciile Institutului în interes personal sau străin Institutului.
• Să anunţe din prima zi directorul coordonator îmbolnăvirea sa, iar dacă îmbolnăvirea a intervenit în altă localitate, să comunice în scris, în aceeaşi zi, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 30 a R.O.I.- - SA.
• Să respecte dispoziţiile legale privind păstrarea secretului de stat, secretului de serviciu şi de firmă, referitoare la date, documente sau informaţii care nu sunt destinate publicităţii.
• Să nu desfăşoare şi să nu favorizeze activităţi generatoare de concurenţă neloială, acte sau fapte care, potrivit Legii 11/91, sunt contrare bunei credinţe şi uzanţelor cinstite.
• Se obligă să breveteze şi să cesioneze către XX orice soluţie originală, rezultate din activitatea desfăşurată în XX
• Recunoaşte normele privind salarizarea conf. CCM, salariul lunar primit fiind funcţie de volumul încasărilor echipei din care face parte.

4.3 Atribuţii, lucrări, sarcini :


Director coordonator Am luat la cunoştinţă
Data ………………………

FISA DE POST MEDIC
Nr.
Organizatia: SC ……………. SRL
Denumirea postului: Medic
Codul COR:
Titularul postului:
Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :

Munca de medic este aceea de a trata oamenii si de a împiedica evolutia bolilor acestora.
Munca de doctor este o munca de specialist (medic generalist, pediatru, internist, chirurg ortoped, ginecolog, geriatru, patolog, anestezist si asa mai departe).
În functie de felul de munca depusa, medicii pot fi clasificati în acei care lucreaza în afara spitalelor sau facilitatilor comunitatii si cei care lucreaza în spitale sau în unitati de sanatate.
ATRIBUŢIILE POSTULUI

Activitatea medicilor din afara spitalelor include:
o examinarea pacientilor si diagnosticarea posibilelor boli ale acestora
o prescrierea de medicamente adecvate, sau de interventii terapeutice
o în caz de nevoie asigurarea unei examinari de specialitate de catre un alt medic
o tinerea evidentei pentru fiecare pacient
o evaluarea oricaror evolutii ale bolii
o planificarea conditiilor de control ale pacientilor
o vaccinarea copiilor si adultilor.

Activitatea depusa de medicii din spitale include:
o examinarea generala initiala a pacientilor si întocmirea foii de observatie si a istoricului de caz
o stabilirea de diagnostice
o asigurarea de examinari de specialitate în alte sectii, sau consultatii facute de catre specialisti la patul bolnavilor, stabilirea diagnosticului final
o alegerea tratamentului care poate sau nu poate evita interventia chirurgicala
o vizite la patul bolnavilor
o urmarirea starii pacientilor pâna când starea de sanatate le permite externarea.
DESFASURAREA ACTIVITATII

o în cabinete medicale,
o în clinici
o în spitale;

Numarul de contacte cu pacientii poate varia pe o scara larga, în functie de tipul de specializare pe care o are doctorul respectiv.
RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI DE MUNCÃ
În raport cu aparatura şi materialele utilizate:

o stetoscopul,
o electrocardiograful (ustensile pentru înregistrarea electrocardiogramelor),
o aparaturi de ultrasunete si de raze X,
o alte echipamente de masurare si diagnosticare (ele difera în functie de specializare).
CERINTELE POSTULUI
Studii necesare:
o facultate de medicina

APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:

o sa aveti atitudine pozitiva fata de oameni,
o maleabilitate,
o putere de concentrare,
o precizie,
o o reactie si judecata rapida,
o rabdare,
o o memorie buna,
o abilitatea de a va organiza munca,
o talent pentru improvizatie.

În anumite specializari (de exemplu în chirurgie) se cere:
o îndemânare manuala,
o conditie fizica
o vedere perfecta
CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ

o Program de lucru: în schimburi, ore suplimentare la începutul carierei


FISA POSTULUI
Numele si prenumele :
Unitatea Sanitara :
Gradul Profesional : Medic primar medicina generala / medicina Familiei

Competenta : Ecografie generala
Nivelul postului :

Atributii :
Acorda asistenta medicala in specialitatea medicina generala / medicina de familie
Acorda asistenta medicala de urgenta in limitele competentelor profesionale ce ii revin din autorizatia de libera practica
Efectueaza examinari ecografice in baza competentei in ecografie si inscrie rezultatul examinarii in buletinul tipizat al unitatii
Prescrie tratamentul adecvat fiecarui pacient, cu respectarea normelor in vigoare
Respecta confidentialitatea actului medical
Respecta intimitatea fiecarui pacient
Respecta programul de lucru si regulamentul de ordine interioara al unitatii