Am infiintat de curand o companie in statele unite, impreuna cu un partener american. Aceasta companie urmeaza sa imi plateasca un salariu. Trebuie sa merg sa declar acest venit undeva? Exista vreun risc daca nu o fac? Sunt interesat care este procedura si, daca este cazul, cat din acest salariu va lua statul roman, si ce beneficii imi ofera in schimb (asigurare medicala?).
Iau in calcul si varianta infiintarii unei companii subsidiare in Romania si sa primesc bani de la aceasta companie, vedeti aceasta solutie ca fiind mai buna? Tin sa mentionez ca nu am deloc experienta in domeniul juridic/contabil, iar de infiintarea companiei din statele unite s'a ocupat partenerul meu.
Inca ceva: luam in calcul si colaborarea cu un agent comercial ce desfasoara deja activitate in zona respectiva, si care are probabil autorizatie in acest sens, spre exemplu o terasa.
Face sens o astfel de colaborare? Autorizatia agentului respectiv poate sa "acopere" si ceea ce vrem noi sa facem, sau nu are nicio legatura, si, fiind vorba de un altfel de activitate, trebuie oricum obtinuta autorizatie, chiar daca activitatea se desfasoara in incinta/proximitatea respectivului obiectiv? Mersi.
Va multumesc pentru informatii si pentru exemplul de cerere. Nu am inteles insa ce vreti sa spuneti prin "de preferat ar fi sa obtineti autorizatia de la primarie". Cum adica "de preferat", exista si alte alternative? Cat despre "autorizand la terti", va referiti la un avocat sau o companie care are experienta in obtinerea de astfel de autorizatii, sau la altceva?
De asemenea, daca cineva are un oaresce background in interactionarea cu primaria pe chestiuni cat de cat similare, as fi curios ce sanse de reusita atribuie acestei tentative de autorizare.
Doresc infiintarea unei firme care sa aiba ca domeniu de activitate inchirierea de echipamente sportive (de ex. biciclete) in spatiul public, mai exact in unul din parcurile care, dupa stiinta mea, se afla in administrarea
Primariei Capitalei, cum ar fi parcul Herastrau.
Ma intereseaza informatii legate de demersurile legale ce trebuie avute in vedere. Am sunat la PMB, si mi s-a spus ca trebuie depus un memoriu/scrisoare catre secretarul general al consiliului primariei in vederea obtinerii unei autorizatii, insa functionarul cu care am vorbit parea un pic sceptic in ceea ce priveste acest demers. De asemenea, formatul unui astfel de memoriu nu imi este familiar.
Are cineva experienta in ceea ce priveste astefel de demersuri? Exista sanse reale de a obtine o astfel de autorizatie? Orice informatie legata de acest subiect mi-ar fi extrem de folositoare.
De asemenea, se incalca in vreun fel legea (ori este pedepsita in vreun fel in practica) alternativa de a opera aceasta activitate "din masina" (parcarea unei autoutilitare sau a unui vehicul cu remorca si inchirierea echipamentelor sportive fara ocuparea efectiva a domeniului public)?