Buna ziua|!
Firma presteaza servicii de reparatii instalatii sanitare, electrice constructii etc. numai catre clienti PERSOANE JURIDICE.
Se lucreaza cu facturi la termen , platite cu chitanta la scadenta sau prin banca si uneori cash.
Facturile se incaseaza pe teren la sediul clientului cu chitanta .
Noi nu am achizitionat casa de marcat intrucat nu lucram direct cu persoane fizice .
Este obligatorie achizitia casei de marcat electronice sau putem functiona ( emite facturi si chitanta catre persoanele juridice ) ca si pana acum fara utilizarea casei de marcat?
Va multumesc!
Buna ziua!
Am lucrat anul acesta 3 luni cu contract de munca , norma 8 ore.
In acest timp am incasat si dividende aferente 2016.
Firma a platit impozitul de 5% pentru dividende .
Doresc sa stiu daca in 2018, dupa depunerea declaratiei 205 , voi avea de plata CASS 5.5% , eu neavand 12 luni lucrate integral. Precizez ca dividendele au fost incasate numai in perioada in care am avut calitate de salariat.
Multumesc.
Buna ziua!
Am o firma cu sediul in apartament.
Nu desfasoara activitate economica la sediu.
Doresc ca in locul contractului de comodat sa fac contract de inchiriere,
fara ca firma sa suporte cheltuielile cu utilitatile ( platind chirie si atat).
Din punct de vedere fiscal proprietarul apartamentului se inregistreaza cu contractul de chirie si plateste 16% impozit venit si 5.5 sanatatea.
Impozitul pe cladire este influentat de acest contract de inchiriere?
Ce obligatii are firma ( merge la spit ptr inregistrare contract, etc ) , are taxe de platit suplimentare ?
Va multumesc.
Conform contractului de munca angajatorul plateste toate contributiile aferente venitului salarial pentru perioada in care angajatul desfasoara activitatea in Cipru, iar daca angajatul desfasoara activitatea in Romania trebuie sa plateasca singur toate contributiile aferente venitului salarial.
Am urmatoarea problema : 11 luni contributiile au fost platite de angajator , iar o luna trebuie platite de angajat.
Annaf cere decl.112 depusa online pentru venitul salarial din luna lucrata in Romania.
Eu , in calitate de angajat , trebuie sa completez aceasta decl 112 cu venitul salarial pe care l-am incasat.
Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti cum completez si in ce calitate aceasta declaratie , in urma careia va trebuii sa platesc impozitul salarial si contributiile.
Buna ziua!
In luna a 10 a am achizitionat un telefon performant si cu rezistenta maxima la apa si cazaturi.
Dupa 2 luni l-am trimis service intrucat avea probleme.
Dupa alte 2 luni a avut aceleasi probleme si iar a fost in service
Acum in luna martie (dupa 2 luni) l-am trimis in service pentru aceleasi probleme si am solicitat inlocuirea telefonului cu unul nou intrucat problemele nu se rezolva decat pe termen scurt.
Firma de la care am achizitionat tel. refuza sa-l schimbe.
Ce pot face si cum sa procedez intrucat telefonul este in garantie , dar sta mai mult in service ?
Buna ziua!
Am un srl care desfasoara activitatea la sediile clientilor.
Are un contract de inchiriere spatiu cu destinatia DEPOZIT.
Poate deduce cheltuiala si TVA aferente chiriei ?
Nu are punct de lucru declarat in spatiul inchiriat pentru depozitare .
Buna ziua!
Am un SRL microintreprindere platitoare de TVA.
Impozitul pe venit se calculeaza la total sume venituri cu tot cu TVA sau
la baza veniturilor fara TVA.
Ex : total venituri balanta 100.000 sau scot TVA si am suma 83.333 la care
calculez impozitul pe venit
Pana la 1 ian.2016 am fost platitori 16% profit.
Rog ajutor.
Multumesc
Buna ziua?
Am intrebat la ANAF despre impozitul pe cladire pe care persoana juridica va trebui sa-l plateasca in 2016 si am primit urmatorul raspuns. ( Vorbesc de sediul existent in apartamentul meu).
,,Daca persoana juridica nu desfasoara nici o activitate la sediu declarat (care este la domiciliul meu) , adica presteaza servicii la domiciliul clientilor, se depune la SPIT o declaratie pe proprie raspundere ,in care administratorul declara ca, conform obiectului de activitate, nu desfasoara activitate la sediu.''
Intrebarea mea este daca pot merge la SPIT sa depun aceasta declaratie si daca exista un formular anume? Sau ce ar trebuii sa fac intrucat am declarate 2 SRL cu sediu in apartamentul meu , iar activitatea lor se desfasoara numai la domiciliul, sediul sau locatiile clientilor contractati.
Va multumesc!
Buna ziua!
La ce curs euro se va calcula plafonul de 100.000 euro pentru 2016 ?
Plafonul pentru a deveni platitor de Tva ramane la 65.000 euro (220.000 lei ) ?
Daca sunt microintreprindere platitoare de TVA si 16% pe profit in 2015 , dar cifra de afaceri nu ar depasi cei 100.000 euro (desi nu stiu la ce curs calculam ) pot plati din 2016 , 1% impozit pe venit?
Multumesc.
Buna ziua!
Mama mea a decedat si are un contract de arendare pana in 2022.
la cap. Incetarea contractului sunt stipulate :
Contractul inceteaza de drept la expirarea termenului pentru care terenul a fost arendat.
In cazul decesului arendatarului (a mamei mele) ,contractul de arenda isi pastreaza valabilitatea in aceleasi conditii cu mostenitorii legali ai acestuia.
Eu,in calitate de mostenitor, nu sunt de acord cu mentinerea terenului in arenda.
Ma gandesc sa pornesc o mica afacere la tara.
Am posibiliatea legala de a rezilia acest contract sau sunt obligata sa respect termenul de arendare pana in 2022, cu singura permisiune stipulata de arendas de a anunta in 2021 ca nu mai doresc continuarea acestui contract de arendare
( care se va reinoi de la sine la data expirarii pe alti 10 ani) ?
Va multumesc!