Buna ziua,
am fost la sediu la Unicredit si am cerut Conditiile Generale Omniasig.
Mentionez ca acesta este anul 2 din contract. Polita CASCO a fost incheiata fara fransiza si nu s-au facut modificari pana acum. Am efectuat doua plati anuale: una pentru perioada noiembrie 2007-noiembrie 2008 si a doua pentru noiembrie 2008-noiembrie 2009.
Am intrebat consultantul de la relatii cu publicul care este pozitia Unicredit fata de aceste modificari: a fost Unicredit de acord? S-a incheiat un act suplimentar?
Mi s-a raspuns ca nu, intrucat conditiile generale Omniasig permit acestei societati sa faca schimbari dupa bunul plac, fara acordul Unicredit.
Am gasit aceste Conditii si la adresa
[ link extern ]
In prezent incerc sa iau legatura cu angajatul Unicredit care este "specialist in Omniasig".
Deocamdata mi s-a spus ca pot solicita pastrarea politei in conditiile in care a fost incheiata, iar daca aceasta solicitare nu se aproba pot cere diferenta de bani pentru perioada in care nu mai colaborez cu Omniasig si pot schimba asiguratorul. Nu vad de ce trebuie sa renunt la un serviciu pe care cineva s-a angajat sa mi-l ofere si pe care l-am platit ca atare.
Iata textul solicitarii formulate catre "specialistul Omniasig" din cadrul Unicredit
Buna ziua,
am primit electronic aceasta instiintare si am solicitat de la sediul UnicreditLeasing si intregul document "Conditiile Generale Contractuale Omniasig".
La Art. 23 Dispozitii Finale la punctul 23.4 "Prevederile politei de asigurare, inclusiv ale conditiilor generale contractuale, pot fi modificate prin acordul partilor atat inaintea incheierii contractului de asigurare, cat si oricand in timpul duratei asigurarii, modificarile respective intrand in vigoare de la data convenita de parti".
In acest context nu inteleg relevanta articolului 19.5 unde se precizeaza "In cazurile de modificare a politei cu care Asiguratul nu este de acord [...] va putea sa denunte polita pe perioada asigurarii, cu un preaviz de 15 zile calendaristice. In cazul in care aceste obiectiuni nu au fost formulate in scris, Asiguratul ramane obligat fata de Omniasig cu primele contractate considerandu-se denuntare abuziva a contractului".Intrucat modificarile politei se pot realiza cu acordul partilor (23.4) articolul 19.5 nu poate face referire decat la o situatie survenita dupa acest acord, cu care Asiguratul nu mai este....de acord (!?!)
Conform Legii 193/2000 este precizat "Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care: a) dau dreptul comerciantului de a modifica, în mod unilateral, clauzele contractuale, fără a avea un motiv specificat în contract şi acceptat de consumator prin semnarea acestuia; "
Astfel, in lipsa unui algoritm sau a unor conditii de schimbare a prevederilor politelor de asigurare mentionate in Conditiile Generale (pe care eu nu am reusit sa le identific) prevederile contractului si implicit ale Politei de asigurare nu pot fi schimbate decat cu acordul partilor - in acest caz Unicredit si Omniasig.
Avand in vedere ca am achitat deja polita CASCO pentru perioada noiembrie 2008-noiembrie 2009 consider abuziva schimbarea conditiilor in acest interval.Mai mult, dupa cum puteti observa am primit in data de 30 Aprilie 2009, la ora 5:39PM o instiintare potrivit careia conditiile Politei de asigurare se modifica incepand cu 1 Mai 2009.
Doresc sa sesizez aceasta problema Oficiului pentru Protectia Consumatorilor si in acest sens va solicit un document din care sa reiasa pozitia UnicreditLeasing in aceasta situatie:si-a dat acordul UnicreditLeasing (ca Asigurat) la modificarea prevederilor politei de asigurare seria C nr. xxxxxx? Cu ce data au convenit partile Unicredit si Omniasig sa intre in vigoare aceasta modificare?
Va multumesc pentru timpul acordat si astept cu interes raspunsul dvs., odata cu documentul solicitat privind pozitia Unicredit in aceasta chestiune, pentru a putea intocmi dosarul necesar.
astept reactia lor acum...
Ina Rizoaica