avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi
Forum Activitate Andrea5

Activitate Andrea5

Răspuns la discuția OUG nr. 34/2009
Buna ziua la toata lumea. Sunt nou venit aici la dvs pe forum.

Am si eu citeva nelamuriri si rugamintea sa ne ajutati cu niste sfaturi.

1) In aceasta ordonanta nu se intelege exact daca se deduce impozitul si TVA pentru cheltuielile referitoare la reparatii, intretinere si folosire inclusiv combustibil pentru O SINGURA masina la FIECARE persoana din conducere (de ex. doua masini la cei doi administatori de firma).

2) Deasemenea, daca in acea firma administratorul este si sofer, si caraus, si reparator (intretinere si service calculatoare imprimante de ex.) deci el le face pe toate in acea firma si cu acea masina, cum se incadreaza activitatea lui si a masinii pe care o foloseste ?

Ordonanta spune asa: "2. La articolul 21 alineatul (3), litera n) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
   "n) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, exclusiv cele privind combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii." "


Logic ar fi din ce inteleg eu ca fiecare administrator (care in cazul meu personal fac totul la firma, alaturi de sotia mea care si ea este adminstrator) sa aibe deducere de impozit si tva pentru cheluielile de intretinere, reparatie, folosire si combustibil. Deci nu mai mult de DOUA masini pt. cei doi administatori/muncitori (muncim impreuna dar si separat, caram impreuna dar si separat, mergem impreuna dar si separatla reparatii, service, etc).

3) Pe de alta parte, ordonanta mai spune: "4. La articolul 22, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins:
   "(51) Prin exceptie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz."


4) Masinile sunt cumparate in leasing in iunie 2008. Astfel, cheltuielile cu plata leasingului si tva aferent mai intra sau nu la cheltuieli deductibile ?

De asemenea, ordonanta spune: "3. La articolul 21 alineatul (4), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
   "t) in perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
   1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca; "


Avind in vedere ca locul de desfasurare a munii noastre este specific: "ne deplasam la sediul clientului:, aici incluzind vinzare de marfa (consumabile), reparatie si intretinere service, dar sintem si "persoane din conducere", cum se integreaza aceste masini si folosirea lor cit si a deducerilor/cheltuielilor aferente lor ? Masinile folosesc si pentru deplasarea la clienti/locul de munca/reparatii. In conditiile de mai sus, se deduce sau nu cheltuiala si TVA pentru aceste masini in leasing.

Cineva ne-a recomandat sa facem carte de munca si sa ne angajam la propria noastra firma dar sa trecem pe cartea de munca "sofer", "reparator" etc, deci sa nu fie persoana de conducere, insa in statutul firmei spune una si in cartea de munca alta. Care e pana la urma care etse incadrearea noastra legala, oficiala, cea din statut sau cea din cartea de munca ?

Multumesc mult mult de tot. Suntem in mare dilema cu interpretarea acestor "legi". :(