Nimeni nu poate sa-mi dea niciun raspuns?:((
Indraznesc eu sa va raspund desi gradul de dificultate este mare pentru ca ati ridicat simultan mai multe probleme.
- fara a da si "simbolurile conturilor": as incadra operatiunile la "activitate extraordinara"; scoateti din evidenta (crd mijloc fix) debitand atat amortizarea cumulata cat si cheltuielile extraordinare cu valoarea neamortizata (aveti permisiunea sa treceti printr-un cont de imobilizari aceasta valoare si s-o amortizati, recunoscand concomitent venitul din subventie, ca venit neimpozabil);
- la TVA mi se pare cea mai complicata situatie: pana anul trecut, 2009, pe site-ul ANAF la sectiunea TVA se gasea o Scrisoare circulara prin care, in cazul existentei asigurarii, TVA-ul se trecea pe cheltuieli dar era suportat de asigurator (era situatia unei facturi de reparatii, al carei original trebuia sa parvina asiguratorului, dar putem rationa in spiritul "actului normativ", nu in litara lui); in anul acesta acea Scrisoare circulara a disparut de pe site-ul ANAF, legislatia TVA s-a conformat Directivelor europene, iar acea reglementare cu suportarea TVA de catre asigurator, care din cate cunosc contravine legislatiei si practicii UE in materie de TVA este cazuta in desuitudine; colac peste pupaza notiunea de "factura originala" este greu de controlat in conditiile in care emiterea acestora se poate face electronic si numarul "facturilor originale" atat pentru asigurator cat si pentru asigurat este nelimitat; mai pe scurt, MF nu a dat o norma explicita ca acest TVA este deductibil (ma refer la persoane impozabile TVA); personal cred ca la scoatere din evidenta ar trebui sa contabilizati si un 4426=4427 aferent valorii reziduale/neamortizate a utilajului (sunt foarte curios daca la despagubire ati primit si TVA);
- subventia o treceti pe venituri in functie de cum ati hotarat sa descarcati valoarea neamortizata (integral sau prin amortizare).
Succes!
Multumesc pentru raspuns si am sa vin cu mai multe lamuriri.
-valoarea de achizitie a calandrului=14500 plus TVA
-amortizarea acumulata(oct 2008-febr 2010)=2054,11
-valarea despagubirii 12860,30
-valaorea subventiei primite=2054,11x50%=1027.06
articole contabile
% 2131 14500
28130 2054.11
658 12445.89
incasarea despagubirii
5121- 758 12860.30
Mentionez faptul ca nu exista nicio factura de reparatii a calandrului deoarece din acesta nu a ramas decat partea metalica,tamburul si partea electronica au ars in intregime.
Va rog astept si alte pareri .
Revin cu alte "lamuriri"pe care le-am gasit si pe care sper ca le-am interpretat bine si anume:in Circulara Secretarului de Stat MEF nr.50446/14.02.2008,care actualizeaza Circulara MEF nr.53422/15.11.2007,la punctul 2-Bunuri complet distruse sau degradate,care nu mai pot fi utilizate,ori disparute-din cauza de forta majora,calamitati naturale,precum si bunuri pierdute sau furate,dovedite legal,este urnatorul aliniat:
"Societatile asigurate incaseaza despagubiri pentru daune totale daca bunul este distrus in intregime si nu mai poate fi util sau daca a disparut sau a fost pierdut din cauza de forta majora sau calamitati naturale(inundatii,razboaie,revolutii,incendii pentru care pompierii au constatat ca sunt datorate exclusiv din alte cauze decat eroarea umana)"
Potrivit art.128 alin(8) lit a din Codul Fiscal,bunurile constatate lipsa din cauze de forta majora sau din calamitati naturale ,nu constituie livrare de bunuri,deci societatea nu trebuie sa colecteze TVA,iar conform art.145,alin(3) din CF,societatea isi pastreaza dreptul de deducere exercitat la achizitiabunului respectiv.Conform pct 54 alin(6) din normele metodologice ,nu se vor face nici ajustari ale taxei in aceste situatii,indiferent daca bunurile de capital sunt bunuri imobile.
Daca aceste reglementari mai sunt valabile la ora actuala in mod normal nu ar trebui sa colectez TVA la valoarea ramasa neamortizata.Poate cineva sa-mi confirme acest lucru?
Nimeni nu a avut o situatie similara?macar partial?#-o