avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025. Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general furmular tipizat
Discuție deschisă în Contabilitate în general

furmular tipizat

Buna ziua,
va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti criteriile de anulare a unui formular tipizat, factura, chitanta.
Exista un articol de lege, in acest sens?
Cel mai recent răspuns: Florin_76 , utilizator 20:02, 12 Iulie 2010
Imi cer scuze de greseala - Formular tipizat
Imi cer mii de scuze dar nu vad unde scrie de anularea unui astfel de tipizat.
"ERORI"
In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii, documentul intocmit gresit se anuleaza si ramane in carnetul respectiv.

In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.

La inceputul exercitiului, respectiv al perioadei, dupa caz, se anuleaza stocul existent ca o iesire de stoc prin inregistrarea acestuia in clase de cheltuieli privind materiile prime, materialele etc.

In cazul gasirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleaza pe baza unui proces-verbal, si se pastreaza impreuna cu procesul-verbal in dosarul de reconstituire.

Ultima modificare: Luni, 12 Iulie 2010
ContSters109653, utilizator
Multumesc mult pentru raspuns.
In cazul in care s-a scris o chitanta si clientul nu a dat banii, acea chitanta existand la chitantier cu toate cele 3 exemplare, dar s-a omis anularea ei fizic, cat de grav este?

Alte discuții în legătură

Schimbare denumire mijloace fixe Emil Lasconi Emil Lasconi Stie cineva daca se poate schimba denumirea unui mijloc fix dupa ce acesta a fost inregistrat? Motivul acestei schimbari ar fi acela ca la momentul ... (vezi toată discuția)
Ce intelegeti voi din ordinul 3512/2008? Smart Contab Expert S.R.L. Smart Contab Expert S.R.L. confirmarea, prin semnătură, atât a predătorului, cât şi a primitorului. 12. În cazul completării documentelor prin utilizarea sistemelor informatice ... (vezi toată discuția)
Chitanta pierduta. niko 94 niko 94 S-a emis factura si chitanta la un client, pers. juridica, dar chitanta s-a pierdut de la sediul firmei pana la client. Ce sa fac, trag la xerox chitanta in ... (vezi toată discuția)