Astazi am fost chemata sa semnez actul aditional la contratul de credit initial cf ord 50/2010. In acest act aditional exista in continuare "comisionul de administrare a creditului care reprezinta costul cu intretinerea si administrarea creditului si va fi platit de catre Imprumutat lunar, odata cu rambursarea ratelor de credit conform graficului de rambursare". In contractul initial acest comision era stabilit printr-un procent (0.4% stabilit la valoare soldului creditului). Acum se stabileste o formula de calcul... prin care .... surpriza ... conform graficului de rambursare.... ecesta este mai mare decat in contractul initial. Este legal? Cum pot rezolva aceasta problema? Mentionez ca actul aditional nu l-am semnat, decat l-am ridicat pentru a ma documenta asupra celor scrise.
Buna ziua!Am un contract de credit din 2006,cu dobanda variabila si cu un comision de administrare credit de 0,23%.In 2008,mi-a fost marit comisionul la 0,5%.Despre aceasta modificare am aflat abia acum cand m-am prezentat la banca ptr semnarea actului aditional.M-am prezentat la data de 15 .09.,fara a fi primit acea notificare din partea bancii la vremea respectiva (,am primit-o abia pe 21.09.10.)La o discutie cu ofiterul de credite despre contractul nostru si despre modif ce se aduc conf OUG50/2010,acesta ne comunica ,ca s-a marit comisionul de administrare din 2008,de la 0,23%la 0,5%.Am cerut explicatii si ne-a spus ca noi am fi primit la acea data o notificare prin posta ,prin care ni se aducea la cunostinta despre modificarea comisionului,si daca noi nu am raspuns pana in 15 zile ,inseamna acceptare tacita din partea noastra .Cand ne-am dus sa platim rata in ian 2008 am constatat ca noi trebuie sa platim mai mult decat era trecut in graficul de rambursare a creditului,iar explicatia data atunci de ofiterul de credite a fost ca ni s-a marit dobanda(noi avand dobanda variabila in contract.)Am notificat in scris la data de 15.09 2010 banca ,am inreg notificarea la registratura bancii,urmand sa primim un raspuns in cel mai scurt timp.Am cerut in acea notificare trecerea la comisionul initial din contract si recuperarea sumei incasata abuziv de banca din 2008 -pana in prezent, -deoarece noi nu am fost chemati sa semnam un act aditional la contract cu privire la cresterea comisionului de administrare si nici nu exista asa ceva la contract,iar in contractul initial nu scrie ca ,comisionul poate fi modificat ,el ramane valabil pe toata perioada contractului.
O notificare din partea bancii nu inseamna o acceptare tacita conf OUG50/2010, ART 41 al 2si 3.Mai mult chiar in contractul de credit scrie la art. 10 despre ''notificari,legea aplicabila ,jurisdictia si limba ''ca -Orice notificare ceruta sau permisa in conformitate cu prezenta Facilitate va fi facuta in scris , cu exceptia celor prevazute la art 3 din prezentul contract si va fi considerata valabila trimisa personal sau prin fax destinatarului- ori la art 3 este vorba exact despre comisioane si dobanzi.-Comisionul de administrare la Facilitatile denominate in EURsau USD :0.23%calculat la soldul lunar al Facilitatii si va fi platit lunar odata cu rambursarea ratelor de credit conf graficului de rambursare .Deci cu alte cuvinte trebuia sa fiu chemata personal la banca ptr a semna un act aditional cu privire la cresterea comisionului ceea ce nu s-a intamplat, iar nesemnarea lui nu inseamna o acceptare tacita din partea noastra cum incearca banca sa ne convinga.Joi am fost din nou la banca si am mai depus o notificare ptr prelungirea termenului de semnare al actului aditional conform OUG50/2010,deoarece nu am primit inca un raspuns la prima notificare ,si noi nu putem semna actul aditional pana nu este clar cu acest comision,deoarece in act este precizat ca, comisionul de administrare ramane valabil cu cel din contractul de credit initial, ori noi inca nu stim care este de fapt comisionul.Am inregistrat si a doua notificare,ofiterul de credite a zis ca a comunicat la centrala si urmeaza din nou sa asteptam un raspuns in cel mai scurt timp.Rabdarea noastra a depasit orice limite si ne vedem pusi in situatia de a contacta ANPC ptr rezolvarea mai repede a situatiei la care suntem supusi. :((
Ce ma indrumati sa fac ?
Vedeti altfel lucrurile?
Credeti ca am sau nu am dreptate ?
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi.
Va multumesc!
Faceti reclamatie la protectia consumatorului. Solicitati sa vi se restituie diferenta incasata in plus prin majorare. Nu acceptati raspunsuri de genul "mergeti la instanta". Ei au competenta sa rezolve astfel de cazuri dand sanctiuni si dispunand masuri de remediere. Contranventia este continua fiind vorba despre un contract in derulare.
Astazi am fost la protectia consumatorului si am depus reclamatia.Mi-a zis ca voi primi raspuns pana in 30 de zile.Maine cica este intalnirea inspectorilor din toata tara la Brasov,unde se va discuta vis a vis de aceasta OUG 50 care zic ei ca se interpreteaza diferit si fiecare reprezentant din fiecare oras va merge cu problemele din reclamatiile primite ,centralizate ptr a putea fi confruntate.Asta e tot ceea ce am primit astazi .Astept. Sper sa fie cu folos asteptarea.Din cate am aflat mai sunt multi in situatia mea,dar vad ca nu apare nimeni sa-si expuna problema si cum a rezolvat daca a rezolvat, daca nu ..de ce?
Va tin la curent cu raspunsurile.
De la banca bineanteles ca inca nu am primit nimic.
Multa bafta la toata lumea!
Ne auzim!
Buna ziua!Am un contract de credit din 2006,cu dobanda variabila si cu un comision de administrare credit de 0,23%.In 2008,mi-a fost marit comisionul la 0,5%.Despre aceasta modificare am aflat abia acum cand m-am prezentat la banca ptr semnarea actului aditional.M-am prezentat la data de 15 .09.,fara a fi primit acea notificare din partea bancii la vremea respectiva (,am primit-o abia pe 21.09.10.)La o discutie cu ofiterul de credite despre contractul nostru si despre modif ce se aduc conf OUG50/2010,acesta ne comunica ,ca s-a marit comisionul de administrare din 2008,de la 0,23%la 0,5%.Am cerut explicatii si ne-a spus ca noi am fi primit la acea data o notificare prin posta ,prin care ni se aducea la cunostinta despre modificarea comisionului,si daca noi nu am raspuns pana in 15 zile ,inseamna acceptare tacita din partea noastra .Cand ne-am dus sa platim rata in ian 2008 am constatat ca noi trebuie sa platim mai mult decat era trecut in graficul de rambursare a creditului,iar explicatia data atunci de ofiterul de credite a fost ca ni s-a marit dobanda(noi avand dobanda variabila in contract.)Am notificat in scris la data de 15.09 2010 banca ,am inreg notificarea la registratura bancii,urmand sa primim un raspuns in cel mai scurt timp.Am cerut in acea notificare trecerea la comisionul initial din contract si recuperarea sumei incasata abuziv de banca din 2008 -pana in prezent, -deoarece noi nu am fost chemati sa semnam un act aditional la contract cu privire la cresterea comisionului de administrare si nici nu exista asa ceva la contract,iar in contractul initial nu scrie ca ,comisionul poate fi modificat ,el ramane valabil pe toata perioada contractului.
O notificare din partea bancii nu inseamna o acceptare tacita conf OUG50/2010, ART 41 al 2si 3.Mai mult chiar in contractul de credit scrie la art. 10 despre ''notificari,legea aplicabila ,jurisdictia si limba ''ca -Orice notificare ceruta sau permisa in conformitate cu prezenta Facilitate va fi facuta in scris , cu exceptia celor prevazute la art 3 din prezentul contract si va fi considerata valabila trimisa personal sau prin fax destinatarului- ori la art 3 este vorba exact despre comisioane si dobanzi.-Comisionul de administrare la Facilitatile denominate in EURsau USD :0.23%calculat la soldul lunar al Facilitatii si va fi platit lunar odata cu rambursarea ratelor de credit conf graficului de rambursare .Deci cu alte cuvinte trebuia sa fiu chemata personal la banca ptr a semna un act aditional cu privire la cresterea comisionului ceea ce nu s-a intamplat, iar nesemnarea lui nu inseamna o acceptare tacita din partea noastra cum incearca banca sa ne convinga.Joi am fost din nou la banca si am mai depus o notificare ptr prelungirea termenului de semnare al actului aditional conform OUG50/2010,deoarece nu am primit inca un raspuns la prima notificare ,si noi nu putem semna actul aditional pana nu este clar cu acest comision,deoarece in act este precizat ca, comisionul de administrare ramane valabil cu cel din contractul de credit initial, ori noi inca nu stim care este de fapt comisionul.Am inregistrat si a doua notificare,ofiterul de credite a zis ca a comunicat la centrala si urmeaza din nou sa asteptam un raspuns in cel mai scurt timp.Rabdarea noastra a depasit orice limite si ne vedem pusi in situatia de a contacta ANPC ptr rezolvarea mai repede a situatiei la care suntem supusi. :((
Ce ma indrumati sa fac?
Va rog sa analizati cele prezentate si sa-mi dati o solutie!
Pot rezolva doar cu ANPC sau ajung si in instanta!
Am fost si la ANPC si la fel mi-au spus sa astept ca raspunsul il voi primi in max 30 zile.
Nu stiu ce sa cred dar de un lucru sunt sigura...ma vad in instanta.
Nu-i asa?
Astept un raspuns ,sa stiu ce fac de azi inainte.
Multumesc!