As dori sa-mi deschid o firma, pt. consultanta in afaceri si management. Firma va avea un singur angajat la inceput, pe postul de consilier juridic. Vreau sa va intreb, daca in primele luni nu voi avea clienti, doar chieltuieli (chieltuili privind sediul/biroul, salariul consilierului juridic....) cum voi proceda in contabilitate? Administratorul unic va imprumuta firma, si apoi in lunile viitoare cand am clienti si emit facturi, voi returna spre administrator ce-a imprumutat? (daca administratorul e angajat cu norma intreaga la o alta firma, pt. el mai platesc ceva asigurari somaj, etc.
Normal este ca actionarul/asociatul sa imprumute firma, nu administratorul...
Platiti CAS,CASS,etc pt administrator numai daca ii platiti indemnizatie (in baza unui contract de mandat).
Administratorul inteleg ca este unic asociat.
Da,poate incheia un contract de imprumut pe care va sfatuiesc sa il intocmiti fara plati dobanzi,pentru ulterioare batai de cap,iar cand firma va avea bani returnati in termenul specificat in contract.La nevoie puteti prelungi contractul prin act aditional.
Referitor la contributii v-a raspuns colegul mai sus.
Succes in afacere!
Am inteles, deci pot sa fac contr. de mandat cu asoc unic/administrator, si pe asta (angajat fiind la o alta firma) sa nu-i mai platesc nimic, nu?
Dar eu ma refeream in principal la salariul cons. juridic. care va fi angajat cu 8 ore si 1.200 ron (ca doar asa-mi permite legea- la bani ma refer) pt. acesta, in fiecare luna trebuie sa depun bani pt. CAS, CASS, etc. nu?
Inca nu sunt bani sa-mi permit si contabil, fiindca poate nu va merge afacerea, de aceea va intreb, ce trebuie depus si unde (ma refer la documente contabile, facturi, bani pt. cas, etc.)
Ati inteles bine cu Administratorul (problema e sa accepte si dumnealui).
Referitor la contractul de munca: acesta fi si part-time, de ex. 2 ore pe zi.
Pentru situatiile financiare va trebui sa intocmiti contract de prestari servicii cu o persoana (fizica sau juridica) membra CECCAR.
E obligatoriu sa fie avizate de un membru CECCAR? pentru ca am un prieten care isi tine el contabilitatea la firma, si nu are nevoie de contabil. Si eu pt. o firma cu un angajat trebuie sa mai platesc si la membru CECCAR?
Atunci nu ar fi mai bine sa-mi fac intrepr. individuala?
Alte discuții în legătură
Imprumut firma
Alex28
Sunt asociat unic si administrator al unui srl. Vreau sa imprumut firma cu o suma, pe care sa mi-o returneze dupa un anumit timp (cu sau fara dobanda). Cum pot ... (vezi toată discuția)