avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 725 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... acte necesare
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

acte necesare

As dori sa-mi spuneti care sunt actele necesare pentru infiintarea unui srl>
Cautati pe forum, s-au scris de zeci de ori.
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţilor în nume colectiv, in comandită simplă şi cu răspundere limitată:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (original);
4. Dovada verificării calităţii de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată sau dovada verificării privind îndeplinirea condiţiei ca societatea cu răspundere limitată cu asociat unic să nu fie asociat unic în altă societate cu răspundere limitată (original);
5. Actul constitutiv (original);
6. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, înregistrat la administraţia financiară în circumscripţia căreia se situează imobilul cu destinaţie de sediu social;
7. Certificatul emis de administraţia financiară competentă, care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
8. Declaraţia pe propria răspundere în formă autentică privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social, în cazul în care, din certificatul emis potrivit pct. 7 rezultă că sunt deja înregistrate la administraţia financiară alte documente care atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil cu destinaţie de sediu social;
9. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
10. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii);
11. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
12. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante
ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original);
13. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
14. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original);
15. Certificatele de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societăţii comerciale, care au domiciliul/ reşedinţa/sediul în România sau pentru persoanele fizice sau juridice străine, care au această calitate şi sunt înregistrate fiscal în România sau, după caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România din care să rezulte că nu are datorii fiscale, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public;
16. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1 - original);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
17. Dacă este cazul:
- actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice române (copie certificată) sau străine, original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societăţii a fondatorilor persoane juridice române (copie certificată) sau străine (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică română (copie certificată) sau străină (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie
legalizată de un notar public);
- certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea unei societăţi comerciale, emis de o bancă sau de camera de comerţ competentă din ţara de naţionalitate (original şi copie tradusă);
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
18. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxele de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Pe scurt ai nevoie de:
- rezervare denumire;
- act constitutiv;
- contract de comodat/inchiriere;
- certificat + adeverinta pentru sediu - Administratia Financiara;
- titlu de proprietate pentru spatiul unde va fi sediul social;
- dovada depunerii capitalului social - minim 200 lei;
- declaratie pe proprie raspundere asociat si administrator - pentru administrator se va depune si specimenul de semnatura;
- fotocopie CI asociati si administrator + pers. imputernicita sa mearga la ORC, daca este cazul+imputernicire;
- cerere tip;
- declaratia model 2;
- anexa 1 - ref. la vectorul fiscal.
Tocmai m-am intors de la registrul comertului cu o solicitare foarte ciudata din partea lor. M-am dus cu actele mentionate de denisas si mi-au solicitat un certificat de atestare fiscala(cred ca asa se numeste) din care sa reiasa ca spatiul care se da in folosinta este intr-adevar in proprietatea firmei. Certificatul respectiv se ridica de la primarie din cate am inteles.

Mentionez ca proprietarul este un SRL, aveam contract de comodat pentru spatiul folosit pentru sediu social la noua firma si am avut si o copie a contractului de vanzare cumparare a spatiului.

Are cineva vreo idee de ce mi s-a solicitat asa ceva?
Certificatul de atestare fiscala se obtine de la Administratia Financiara. Ma surpinde ca au cerut acest document in conditiile in care s-a depus titlul de proprietate.

Va sfatuiesc sa intrebati daca este suficient un extras de carte funciara intrucat certificatul de atestare fiscala nu se va elibera daca nu sunteti la zi cu taxele.

Alte discuții în legătură

Societati comerciale emilvs emilvs ce acte ini trebuiesc pentru a infiinta o societate comerciala? Care este garantia? (vezi toată discuția)
Infiintare persoana juridica mezgageza mezgageza ce am de facut ca sa constitui ca si persoana juridica? sa infiintez o firma? un SRL? (vezi toată discuția)
Magazin outlet nicol_sav nicol_sav Ce acte si bani imi trebuie sa deschid un magazin outlet? (vezi toată discuția)