avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1023 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Rambursare TVA
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Rambursare TVA

Buna ziua !
Conduc o SC si in urma cu aproape un an am depus o cerere de rambursare a TVA-ului .De atunci am tot fost verificat si amanat de nenumarate ori . Cred ca la urmatorul control vor sa faca control incrucisat si pentru bonurile de combustibil .
Am nevoie de un avocat specializat deoarece doresc sa ii actionez in instanta - poate face cineva o recomandare ?

Multumesc,
Octavian
Cel mai recent răspuns: malenadiva , utilizator 00:37, 5 Noiembrie 2008
octav73 a scris:

Buna ziua !
Conduc o SC si in urma cu aproape un an am depus o cerere de rambursare a TVA-ului .De atunci am tot fost verificat si amanat de nenumarate ori . Cred ca la urmatorul control vor sa faca control incrucisat si pentru bonurile de combustibil .
Am nevoie de un avocat specializat deoarece doresc sa ii actionez in instanta - poate face cineva o recomandare ?

Multumesc,
Octavian


As dori sa aveti in vedere asta referitor la rambursarea de TVA. Consider ca cererea de restituire nu a fost solutonata in termen, (adica 45 zile).

Deconturile cu sume negative cu optiune de rambursare se inregistreaza in evidenta pe platitor intr-o fisa separata numita „Sume de rambursat“ si se transmit zilnic la compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare, in vederea efectuarii analizei de risc.

Solicitarile de rambursare se solutioneaza in termen de 45 de zile de la data depunerii decontului de T.V.A. cu sume negative cu optiune de rambursare.

Procedura de analiza de risc se desfasoara in mai multe etape si are ca scop final incadrarea fiecarui platitor, in functie de comportamentul sau fiscal, precum si in functie de riscul pe care acesta il prezinta pentru administratia fiscala.

Aceasta procedura consta in stabilirea anuala a Standardului Individual Negativ (SIN-ul) pentru fiecare platitor.

STABILIREA STANDARDULUI INDIVIDUAL NEGATIV

S.I.N. reprezinta suma maxima a T.V.A. ce poate fi rambursata fara control documentar sau control tematic de T.V.A., riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala. Aceasta suma este stabilita in conditii de activitate normala si continua a platitorului tinand cont si de comportamentul sau fiscal.

Vedeti si
Metodologia de rambursare TVA

Referitor la inspectia fiscala daca va fi cazul

Codul de procedura fiscala la ART. 96 Reguli privind inspectia fiscala prevede:

(1) Inspectia fiscala va avea in vedere examinarea tuturor starilor de fapt si raporturile juridice care sunt relevante pentru impunere.

(2) Inspectia fiscala va fi efectuata in asa fel incat sa afecteze cat mai putin activitatea curenta a contribuabililor si sa utilizeze eficient timpul destinat inspectiei fiscale.

(3) Inspectia fiscala se efectueaza o singura data pentru fiecare impozit, taxa, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat si pentru fiecare perioada supusa impozitarii. Prin exceptie, conducatorul inspectiei fiscale competent poate decide reverificarea unei anumite perioade daca, de la data incheierii inspectiei fiscale si pana la data implinirii termenului de prescriptie, apar date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data efectuarii verificarilor sau erori de calcul care influenteaza rezultatele acestora.
Norme metodologice:

96.1. La examinarea starii de fapt fiscale pentru stabilirea bazei de impunere, organul fiscal competent, va avea in vedere toate documentele justificative si evidentele financiar- contabile si fiscale care constituie mijloace de proba si sunt relevante pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor fiscale.

96.2. Cand este necesar organul de inspectie fiscala va anexa la actul de inspectie fiscala copii de documentele care au stat la baza constatarilor efectuate cu ocazia inspectiei. Dispozitiile art.49 din Codul de procedura fiscala sunt aplicabile.

Codul de procedura fiscala:
ART. 98 Dreptul contribuabilului de a fi informat

(1) Contribuabilul va fi informat pe parcursul desfasurarii inspectiei fiscale asupra constatarilor rezultate din inspectia fiscala.

(2) La incheierea inspectiei fiscale, organul fiscal va prezenta contribuabilului constatarile si consecintele lor fiscale, acorandu-i acestuia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere potrivit art.7 alin.(1) din prezentul cod, cu exceptia cazului in care bazele de impozitare nu au suferit nici o modificare in urma inspectiei fiscale sau in cazul in care contribuabilul renunta la acest drept si notifica acest fapt organelor de inspectie fiscala.

(3) Data, ora si locul prezentarii concluziilor vor fi comunicate contribuabilului in timp util.

(4) Contribuabilul are dreptul sa prezinte, in scris, punctul de vedere cu privire la constatarile inspectiei fiscale.
Norme metodologice:

98.1. Pe parcursul verificarii inspectorul fiscal va accepta discutii la solicitarea contribuabilului pe probleme relevante pentru inspectia fiscala.

98.2. Data, ora, locul si problematica discutiei finale vor fi comunicate, in timp util, contribuabilului verbal sau in scris.
Codul de procedura fiscala:

ART. 100 Raportul privind rezultatul inspectiei fiscale

(1) Rezultatul inspectiei fiscale va fi consemnat intr-un raport scris, in care se vor prezenta constatarile inspectiei, din punct de vedere faptic si legal.

(2) Daca, ca urmare a inspectiei, se modifica baza de impunere, raportul intocmit va sta la baza emiterii deciziei de impunere. In cazul in care baza de impunere nu se modifica, acest fapt va fi comunicat in scris contribuabilului.

Norme metodologice:

100.1. Rezultatul inspectiei fiscale generale sau partiale va fi consemnat intr-un raport de inspectie fiscala.

100.2. La raportul privind rezultatele inspectiei fiscale se vor anexa ori de cate ori este cazul actele privind constatarile preliminare, cum sunt procese-verbale incheiate inclusiv cu ocazia controalelor inopinate si/sau incrucisate si orice alte acte.

100.3. Raportul de inspectie fiscala se semneaza de catre organele de inspectie, se verifica si se avizeaza de seful de serviciu. Dupa aprobarea raportului de catre conducatorul de inspectie fiscala, se va emite decizia de impunere de catre organul fiscal competent teritorial.
Codul de procedura fiscala:

Succes.
Multumesc pt. informatii , dar am nevoie de un avocat pt ca situatia pare sa fie destul de incurcata :
In 25 iulie 2007 am depus decontul de TVA (trimestrial) prin care solicitam restituirea . S-a dispus efectuarea controlului incepand cu data de 07 septembrie -dupa mai bine de 45 zile incalcand din start termenul legal . In 10 septembrie verificarea a fost suspendata ,urmand sa se faca un control incrucisat la doi dintre furnizori (singurii !!!) . La primul s-a efectuat in cateva zile - are domiciliul fiscal in aceeasi localitate dar pentru al doilea , cu domiciliul fiscal in Bucuresti sector 1 s-a trimis o adresa in 14 septembrie la ANAF sector 1 sa se faca controlul.
In 25 octombrie , am depus un nou decont prin care solicitam restituirea altei sume , provenita dintr-o operatiune desfasurata in septembrie cu marfa de la al doilea furnizor .In noiembrie au venit sa verifice perioada trimestrului 3 , pentru cel de al doilea decont ; iar control incrucisat la al doilea furnizor, iar adresa la sector 1 ......
In 14-15 decembrie am mers personal la ANAF sector 1 sa vad ce se intampla , pentru ca nu venise nici un rezultat , nici pentru prima nici pentru a doua verificare .Cei de acolo pierdusera efectiv adresele primite de la ANAF din provincie. In sfarsit la presiunea mea , au trimis o adresa la garda financiara Bucuresti prin care solicitau sa se verifice relatiile comerciale dintre societatea mea si furnizorul respectiv pe perioada 01.01.2007-31.12.2007.
In 8 ianuarie 2008 GF Bucuresti a inceput controlul in urma acestuia rezultind 2 note de constatare din care reiese ca "s-a verificat perioada 01.01.2007- 31.12.2007," factura aferenta livrarii din septembrie (decontul 2) a fost corect inregistrata ...bla,bla dar pentru perioada anterioara , pentru factuura anterioara (primul decont) nu se face vorbire in detaliu mentionandu-se numai "....in cursul anului 2007 sc XXXX a mai livrat catre SC YYY prooduse ....asa cum rezulta din factura nr..../......2007 , anexata ".
Cam acestea sunt rezultatele primite de catre cei provincie , considerand in final ca acest raspuns este satisfacator numai pentru perioada trimestrului 3 nu si pentru cea anterioara , desi daca s-ar fi descoperit ceva ilegal sa incorect s-ar fi specificat in nota de constatare .Dupa primirea acetor rezultate a reinceput controlul dar numai pentru cea de a doua perioada dar dupa 2 zile s-a luat decizia sa se verifice si transportatorul marfii ( lucru ce putea fi facut de la bun inceput , deci alt timp pierdut) , iar pentru prima perioada au solicitat sa se verifice din nou furnizorul.
Cam aceasta este situatia , destul de neplacuta si pentru care doresc sa-i chem in instanta .

Va multumesc ,
Octavian
PS - astept un avocat care sa aiba curajul sa se lupte cu ei .
invocati
2) Inspectia fiscala va fi efectuata in asa fel incat sa afecteze cat mai putin activitatea curenta a contribuabililor si sa utilizeze eficient timpul destinat inspectiei fiscale.
1) Contribuabilul va fi informat pe parcursul desfasurarii inspectiei fiscale asupra constatarilor rezultate din inspectia fiscala.
Codul de procedura fiscala

ART. 82 Stabilirea obligatiilor fiscale sub rezerva verificarii ulterioare

(1) Cuantumul obligatiilor fiscale se stabileste sub rezerva verificarii ulterioare.

(2) Decizia de impunere sub rezerva verificarii ulterioare poate fi desfiintata sau modificata, din initiativa organului fiscal sau la solicitarea contribuabilului, pe baza constatarilor organului fiscal competent.

(3) Rezerva verificarii ulterioare se anuleaza numai la implinirea termenului de prescriptie sau ca urmare a inspectiei fiscale efectuate in cadrul termenului de prescriptie.
Norme metodologice

82.1. Anularea rezervei verificarii ulterioare are ca efect stabilirea definitiva a impozitului.

82.2. Dupa efectuarea inspectiei fiscale, de regula, rezerva verificarii ulterioare se anuleaza, cu exceptia situatiei prevazute la art.96 alin.(3) teza 2 din Codul de procedura fiscala

Buna ziua,

Ma intereseaza si pe mine foarte tare acest subiect din punctul de vedere legislativ si anume: as dori sa stiu, daca se poate, legea care specifica termenul mentionat de dvs mai-sus (45 zile) ca obligatoriu pentru cei de la Administratia Financiara sa vina in control de la data depunerii Decontului de TVA.

Societatea pe care o conduc depaseste lunar suma minima specificata prin lege prin care se poate cere rambursarea lunara de TVA, lunar am depus aceste deconturi, din luna aprilie ne tot ducem la Adm Fin si intrebam cand am fost programati la control si ne amana de pe o luna pe alta. Si iata ca an ajuns la sfarsitul lui aug si noi nu am primit rambursarea de TVA din Ianuarie 2008 !!!!

Mi se pare de-a dreptul inacceptabil. Am tot cautat pe net sa gasesc o lege care sa specifice acest termen, insa nu am gasit nimic, iar firma care ne tine contabilitatea imi spune la fel, ca nu exista niciun termen legal, ca depinde doar de cei de la Adm Fin cand vor sa vina in control !!!

Atata timp cat statul ma obliga sa platesc lunar, pana la o anumita data, toate contributiile catre bugetul de stat, corect ar fi ca si statul sa aiba un termen care sa-l oblige sa-si respecte indaroririle fiscale.

Va multumesc anticipat, chiar sper sa pot gasi ajutor la dvs cu o lege.

Cu stima,
Magda
malenadiva a scris:

Buna ziua,

Mi se pare de-a dreptul inacceptabil. Am tot cautat pe net sa gasesc o lege care sa specifice acest termen, insa nu am gasit nimic, iar firma care ne tine contabilitatea imi spune la fel, ca nu exista niciun termen legal, ca depinde doar de cei de la Adm Fin cand vor sa vina in control !!!



Termenul este prevazut in Codul de procedura fiscala de 45 de zile.
AH firma de contabilitate #-o ma dezamagiti.:hammer:

Prin Codul fiscal, notiunea de ,,T.V.A. de rambursat“, cu care ne-am familiarizat pana la 1 ianuarie 2004 este inlocuita cu notiunea de ,,suma negativa a taxei pe valoarea adaugata“.

Suma negativa este definita ca excedent al diferentei dintre suma T.V.A. aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate de o persoana impozabila dedusa intr-o perioada fiscala si suma T.V.A. colectata, aferente operatiilor impozabile din aceeasi perioada.

IMPORTANT:

In situatia in care suma negativa a T.V.A. din perioada fiscala de raportare este mai mare de 50 milioane lei, aceasta poate fi solicitata la rambursare prin decontul de T.V.A. prin bifarea casetei corespunzatoare. Suma solicitata la rambursare nu mai poate fi reportata prin decont in perioada fiscala urmatoare. Decontul astfel bifat este considerat cerere de rambursare T.V.A.

Suma negativa solicitata la rambursare trebuie inregistrata in evidenta contabila intr-un analitic distinct al contului 4424, astfel incat aceasta sa nu mai fie utilizata la regularizarea T.V.A. de plata in lunile urmatoare.

Practic, contul 4424 trebuie dezvoltat pe doua conturi analitice:

4424.01 – T.V.A. de recuperat
4424.02 – T.V.A. de recuperat solicitata la rambursare
Persoana impozabila are posibilitatea sa renunte la cererea de rambursare prin preluarea sumei respective in decontul de T.V.A. urmator ca suma reportata din perioada fiscala precedenta pentru care nu s-a depus cerere de rambursare.

Concomitent, are obligatia sa comunice in scris optiunea de renuntarea la cererea de rambursare organului fiscal teritorial care va opera renuntarea in fisa de platitor.

Renuntarea la cererea de rambursare impune de asemenea stornarea sumei din contul analitic 4424.02 ,,T.V.A. de recuperat solicitata la rambursare“ si inregistrarea in contul analitic 4424.01 ,,T.V.A. de recuperat“ prin formula contabila:

4424.01 = 4424.02

Prin Codul fiscal s-a reglementat modul de preluare a soldului sumei negative a T.V.A. in urmatoarele cazuri speciale:

divizarea sau absorbirea: soldul sumei negative a T.V.A. pentru care nu s-a solicitat rambursarea este preluat in decontul persoanei care a preluat activitatea.
fuziunea dintre doua sau mai multe persoane juridice impozabile: soldul sumei negative a T.V.A. pentru care nu s-a solicitat rambursarea si soldul T.V.A. de plata se preia de noua persoana impozabila din deconturile persoanelor care s-au lichidat cu ocazia fuziunii.
METODOLOGIA DE SOLUTIONARE A DECONTURILOR CU SUME NEGATIVE DE T.V.A.

Modalitatea de solutionare a deconturilor cu sume negative de T.V.A. prin care se solicita rambursarea este reglementata prin O.M.F.P. nr. 338/2004.

Deconturile de T.V.A. se depun de catre persoanele impozabile, inregistrate ca platitori de T.V.A. la organul fiscal unde firmele au domiciliul fiscal, prin urmatoarele modalitati:

prin posta;
Deconturile primite prin posta se vor prelucra in ziua primirii de la registratura.

direct la compartimentul cu atributii in gestionarea declaratiilor fiscale, pe suport electronic, insotite de doua exemplare listate;
Deconturile primite direct la organul fiscal se inregistreaza la Registratura si se prelucreaza imediat, in momentul primirii, in prezenta platitorului.

prin sistemul electronic national.
ATENTIE!

Deconturile de T.V.A. se depun la urmatoarele termene:

trimestrial, pana la 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, inclusiv, de catre firmele care au realizat, in anul anterior, o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro, inclusiv;
lunar, pana la 25 a lunii urmatoare lunii de raportare, inclusiv, de catre firmele care au realizat, in anul anterior, o cifra de afaceri mai mare de 100.000 euro.
Deconturile cu sume negative cu optiune de rambursare se inregistreaza in evidenta pe platitor intr-o fisa separata numita „Sume de rambursat“ si se transmit zilnic la compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de T.V.A. cu optiune de rambursare, in vederea efectuarii analizei de risc.

Solicitarile de rambursare se solutioneaza in termen de 45 de zile de la data depunerii decontului de T.V.A. cu sume negative cu optiune de rambursare.

Procedura de analiza de risc se desfasoara in mai multe etape si are ca scop final incadrarea fiecarui platitor, in functie de comportamentul sau fiscal, precum si in functie de riscul pe care acesta il prezinta pentru administratia fiscala.

Aceasta procedura consta in stabilirea anuala a Standardului Individual Negativ (SIN-ul) pentru fiecare platitor.

STABILIREA STANDARDULUI INDIVIDUAL NEGATIV

S.I.N. reprezinta suma maxima a T.V.A. ce poate fi rambursata fara control documentar sau control tematic de T.V.A., riscul implicat de aceasta rambursare fiind considerat acceptabil de catre administratia fiscala. Aceasta suma este stabilita in conditii de activitate normala si continua a platitorului tinand cont si de comportamentul sau fiscal.

Incepand cu anul 2004, SIN-ul anual se stabileste in luna august dupa prelucrarea si centralizarea datelor din Bilantul anual intocmit pentru anul fiscal, avand in vedere:

datele din deconturile depuse in perioada:
-august an anterior – iulie an curent (pentru platitorii cu obligatii declarative lunare);

-octombrie an anterior – iulie an curent (pentru platitorii cu obligatii declarative trimestriale);

modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in aceeasi perioada.
SIN-ul stabilit in luna august ramane neschimbat pana la stabilirea unui nou SIN, in luna august 2005, acesta fiind utilizat pentru solutionarea deconturilor T.V.A. cu sume negative cu optiune de rambursare depuse in perioada septembrie 2004 – august 2005.

Pentru semestrul I 2004, S.I.N.-ul s-a stabilit provizoriu in luna februarie, pe baza urmatoarelor elemente:

datele din deconturile aferente perioadei decembrie 2002 – noiembrie 2003;
modul de indeplinire a obligatiilor fiscale in aceeasi perioada;
datele din Situatia financiar-contabila la 30.06.2003.
In luna august 2004, S.I.N.-ul urmeaza a fi recalculat.

S.I.N. se stabileste prin completarea Fisei de calcul a S.I.N.-ului.

Incepand cu anul fiscal 2004, rambursarea T.V.A. are loc numai dupa efectuarea controlului fiscal la urmatoarele categorii de platitori:

pentru platitorii ce au inscrise fapte in cazierul fiscal;
pentru platitorii care au ca obiect principal de activitate si isi desfasoara efectiv activitatea in urmatoarele domenii:
-productia sau comertul cu ridicata de bauturi alcoolice (cod 159 „Fabricarea bauturilor“ si cod 5134 „Comertul cu ridicata al bauturilor“);

-comertul cu ridicata a materialului lemnos si de constructie (cod 5153 „Comertul cu ridicata al materialului lemnos si de constructii);

-comertul cu ridicata al deseurilor (cod 5157 „Comertul cu ridicata al deseurilor si resturilor“);

pentru platitorii care au cereri de rambursare/compensare depuse pentru anul fiscal 2003 si nesolutionate;
pentru platitorii nou infiintati;
pentru platitorii pentru care nu exista toate datele necesare intocmirii Fisei de calcul a SIN;
pentru platitorii pentru care SIN-ul este negativ (in perioada de referinta suma T.V.A. colectata este mai mare decat suma T.V.A. deductibila).
ATENTIE!

Platitorii nou-infiintati sunt acei contribuabili inregistrati ca platitori de T.V.A. care nu prezinta la data calcularii SIN-ului, 12 perioade de raportare (pentru cei cu obligatii declarative lunare) sau 4 perioade de raportare (pentru cei cu obligatii declarative trimestriale).

Pentru platitorii nou-infiintati care prezinta 3 luni consecutiv deconturi negative cu optiune de rambursare solutionate cu control anticipat si la care nu au fost stabilite diferente de taxa cu ocazia acestor controale SIN-ul se stabileste ca medie aritmetica a sumelor solicitate la rambursare prin deconturile respective.

Pentru restul platitorilor SIN-ul se stabileste in doua etape:

In prima etapa se are in vedere:

1) stabilirea SIN-ului brut ca diferenta intre media T.V.A. colectata si media T.V.A. deductibila din perioada de referinta;

IMPORTANT:

Pentru platitorii care depun deconturi lunare SIN-ul brut se stabileste pe luna, iar pentru cei ce depun trimestrial se stabileste pe trimestru.

2) corectia SIN-ul brut cu indicele de inflatie si ajustarea acestuia in functie de comportamentul fiscal al fiecarui platitor.

IMPORTANT:

SIN-ul brut se corecteaza cu 1/2 din indicele de inflatie realizat la 31 decembrie 2003 si 1/2 din indicele de inflatie prognozat pentru anul 2004.

Comportamentul fiscal se stabileste pe baza unor indicatori relevanti: marimea platitorului, rezultatele controalelor anterioare efectuate, gradul de conformare fiscala voluntara.

3) stabilirea SIN-ul final prin corectarea SIN-ului brut cu indicele de inflatie si prin ajustarea sumei astfel stabilite, in functie de punctajul obtinut pe baza indicatorilor;

Ajustarea sumei are loc prin majorarea procentuala, astfel:


Ajustare prin:
Pentru punctaj cuprins intre:

majorare cu 50% majorare cu 40% majorare cu 30% majorare cu 20% mentinere la 0%
0 – 155 puncte 156 – 200 puncte 201 – 250 puncte 251 – 300 puncte 301 – 590 puncte



IMPORTANT:

SIN-ul se diminueaza cu 60 % , pentru cei care au prezentat consecutiv, in mai mult de 4 perioade de raportare, deconturi negative de T.V.A. cu sume mai mari de 1 miliard lei si nu au solicitat rambursarea.

In a doua etapa se are in vedere

1) analiza deconturilor primite cu sume negative de T.V.A. cu optiunea de rambursare;

ATENTIE!

Termenul de finalizare al analizei este de 15 zile calendaristice de la data primirii decontului.

2) introducerea in programul informatic a sumei solicitate la rambursare, prin program fiind realizata comparatia intre suma solicitata si SIN.

Prin comparare pot rezulta urmatoarele situatii de risc:

risc mic: cand suma solicitata la rambursare este mai mica sau egala cu SIN-ul final; In aceasta situatie programul informatic genereaza automat:
Decizia de rambursare a T.V.A. (in 3 exemplare);
Fisa de calcul a SIN. de risc;
risc mediu: cand suma solicitata la rambursare este mai mare decat SIN-ul final;
In aceasta situatie programul informatic semnaleaza acest aspect si genereaza lista platitorilor care se afla in aceasta situatie, in vederea efectuarii analizei individuale. Pe baza listei, se identifica deconturile platitorilor ce urmeaza a fi supusi analizei si se editeaza pentru fiecare platitor Fisa de calcul a SIN-ului.

Analiza individuala se efectueaza pentru fiecare perioada de raportare din care a rezultat suma solicitata la rambursare, fiind intocmita Fisa de analiza de risc pentru fiecare platitor.Sumele negative inscrise in coloana „Sume negative“ se compara, fiecare in parte cu SIN-ul, rezultatul (suma negativa mai mica sau mai mare decat SIN-ul) fiind consemnat in coloana de „observatii“.

Pot aparea doua situatii: a) cind toate sumele negative inscrise in coloana „Sume negative“ se incadreaza, fiecare in parte in SIN, caz in care: – nu se mai completeaza cartusul de „indicatori de analiza;

– se genereaza Decizia de rambursare.

b) intr-una din perioade suma solicitata la rambursare depaseste SIN-ul, caz in care:

– se completeaza si cartusul de „Indicatori de analiza“ pentru perioada respectiva.

Dupa completarea Fisei de analiza de risc si acordarea punctajului, deconturile cu sume negative cu optiune de rambursare se clasifica in:

Deconturi cu risc scazut
Deconturi cu risc mare

Cand se obtine un punctaj intre 0 si 60,
Cand se obtine un punctaj intre 60 si 200,

Pentru fiecare dintre perioadele din care
pentru cel putin una din perioadele din
clasificare

provine suma negativa solicitata la
care provine suma solicitata la rambur
deconturi

rambursare;
sare

Se solutioneaza pe baza analizei indivi

duale;



PROCEDURA DE EFECTUARE A ANALIZEI

Procedura de efectuare a analizei individuale a deconturilor cu risc scazut, consta in parcurgerea urmatoarelor etape:

Organul fiscal solicita persoanei impozabile prezentarea de documente suplimentare, care sa justifice diferenta in plus de suma solicitata la rambursare. Solicitarea documentatiei se face in scris, mentionandu-se documentele care trebuie prezentate, data, ora si locul intalnirii, precum si numele si prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupa de analiza.
Intocmirea de catre organul fiscal in doua exemplare a unei Note privind rezultatul analizei, document intocmit numai in situatia in care diferentele se pot justifica si clarifica urmare analizei documentare;
3. Propunerea aprobarii rambursarii prin inaintarea catre conducatorul compartimentului a urmatoarelor documente:

Nota privind rezultatul analizei;
Decontul de T.V.A.;
Fisa de calcul a SIN-ului;
Fisa de analiza;
4. Intocmirea Deciziei de rambursare a T.V.A. dupa aprobarea rambursarii; Decontul, Fisa de calcul a SIN-ului, Fisa de analiza de risc, Nota si Decizia se transmit conducatorului unitatii fiscale/directorului coordonator pentru aprobare.

IMPORTANT:

In situatia in care diferentele nu se pot justifica si clarifica pe baza analizei documentelor solicitate, se propune efectuarea controlului fiscal. Controlul fiscal trebuie efectuat in cel mult 35 de zile calendaristice de la data depunerii decontului, rezultatele verificarii fiind consemnate in Raportul de inspectie fiscala. Pe baza concluziilor cuprinse in Raport, se intocmeste Decizia de rambursare a TVA in trei exemplare.

IMPORTANT:

CAZURI SPECIFICE DE RAMBURSARE A T.V.A.


Cazurile specifice se refera la modalitatea de solutionare a deconturilor cu sume negative pentru care s-a solicitat rambursarea T.V.A.

Astfel, rambursarea se acorda:

cu control anticipat:
-pentru primul decont depus de platitorii care realizeaza investitii ce se incadreaza in prevederile L. nr. 332/2001 privind promovarea investitiilor directe cu impact semnificativ in economie;

-pentru primul decont depus de platitorii constituiti conform O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat.

cu control ulterior:
-pentru marii contribuabili definiti prin O.M.F.P. nr. 1173/2000;

-pentru deconturile ulterioare depuse de platitorii care realizeaza investitii ce se incadreaza in prevederile L. nr. 332/2001, pe intreaga durata de derulare a investitiei;

-pentru deconturile ulterioare depuse de platitorii constituiti conform O.G. nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat;

Compartimentele cu atributii de control fiscal vor verifica, la sediul platitorului, rambursarile acordate, semestrial sau anual, in functie de rezultatele verificarilor anterioare.

Ultima modificare: Joi, 21 August 2008
ContSters42967, utilizator

Alte discuții în legătură

Termen inspectie fiscala romascanu romascanu Dragi consultanti fiscali si altii, Pentru o cerere [b]din 2006[/b]/ decont cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare (cca.46.ooo lei) care ar fi ... (vezi toată discuția)
Recuperare tva ? albulescu albulescu daca se cumpara un teren de o S.C. poate fi primit recuperat TVA ?care sunt conditiile recuperarii TVA-ului si in cit timp aproximativ si care este procedura ... (vezi toată discuția)
Tva de recuperat alynabica alynabica am vreo sansa sa recuperez tva-ul de la stat? si in ce conditii? multumesc. (vezi toată discuția)