avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 749 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Prestare servicii de securitate si sanatate in munca
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Prestare servicii de securitate si sanatate in munca

Am un SRL din 2003 si vreau sa stiu cum pot sa prestez servicii de SSM daca am facut un curs in domeniu de 80 ore(cod CAEN il am).
De ce aprobari am nevoie?
Ce trebuie sa fac sa fiu abilitat?
Nu am experienta in domeniu de min 5 ani.

Pot sa inchei contracte ca persoana fizica chiar daca lucrez la o alta firma cu program de 8 ore?

multumesc
Cel mai recent răspuns: Mircea SCALAT , Contabil 11:26, 16 Septembrie 2011
Angajati o persoana care sa intruneasca atat conditiile de vechime, cat si cele privind nivelul de prregatire (curs securitatea muncii si curs evaluator risc). Dosarul se depune la iTM al judetului in care aveti sediul.
În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii are obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi, conform prevederilor legale.
În vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea o cerere, completată în două exemplare.
Cererea va fi însoţită de următoarele acte:
a) copii de pe actele de înfiinţare;
b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr.2, la Normele metodologice de aplicare a Legii nr.319/2006 din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Pentru actele depuse în susţinerea cererii se va completa opisul prezentat în anexa nr.1 la Norme.
Domnul cred ca se referea la infiintarea propriei firme care sa presteze sevicii de securitatea muncii (prevenire si protectie).
Art. 36 din HG 1425/2006 prevede ca:
(1)Serviciile externe de prevenire şi protecţie pot să îşi desfăşoare activitatea numai după obţinerea certificatului de abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, denumit în continuare certificatele abilitare, emis de direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale, respectiv a municipiului Bucureşti, pe raza cărora îşi au sediul, domiciliul sau reşedinţa.
(3)În cadrul direcţiilor de muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale, respectiv a municipiului Bucureşti, se constituie, prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, denumită în continuare Comisia de abilitare şi avizare.
1. În ceea ce priveşte art.37 lit.c). din HG nr.1425/11.10.2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, este necesară legalizarea tuturor „copiilor de pe documentele care atestă pregătirea profesională şi nivelul de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă conform prevederilor art.31 şi 32” ce vor fi depuse la dosar;

2. În ceea ce priveşte art.37 lit.e). din HG nr.1425/11.10.2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, pentru a face dovada îndeplinirii acestei condiţii este necesară depunerea următoarelor: copii legalizate a carnetelor de muncă şi copii legalizate(certificate) ale oricăror alte documente care pot să ateste şi să suţină „experienţa de cel puţin 5 ani în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru personalul care va desfăşura activităţile de prevenire şi protecţie”;

3.Toate filele dosarelor ce vor fi depuse de către solicitanţi vor fi numerotate şi vor purta ştampila acestora, respectiv solicitanţii vor întocmi şi ataşa un opis cu privire la conţinutul dosarelor ce vor fi depuse.

*** Începând cu 01.01.2008, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN Rev.2, clasa 7490 – „Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.
Succes!
ady1313 a scris:

Am un SRL din 2003 si vreau sa stiu cum pot sa prestez servicii de SSM daca am facut un curs in domeniu de 80 ore(cod CAEN il am).
De ce aprobari am nevoie?
Ce trebuie sa fac sa fiu abilitat?
Nu am experienta in domeniu de min 5 ani.

Pot sa inchei contracte ca persoana fizica chiar daca lucrez la o alta firma cu program de 8 ore?

multumesc
Nu, nu puteti presta servicii externe ssm. Pentru clarificare, vedeti cu atentie Sectiunea 6 din HOTÃRÂREA Nr. 1425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, în special art. 37 lit. e). Aveti nevoie de dovedit experienta de 5 ani.
multumesc pentru raspunsuri

mai am de facut cursul de 180 ore pentru evaluare riscuri si de acumulat experienta de min 3 ani in domeniu

Alte discuții în legătură

Inspector ssm ramonamd ramonamd Buna ziua, As vrea sa stiu daca imi pot infiinta un SRL sau PFA prin care sa pot oferii servicii externe in domeniul SSM daca am un curs de Inspector SSM de ... (vezi toată discuția)
Vechime 5 ani in ssm? oana0409 oana0409 buna ziua. Pregatirea de nivel superior in domeniul SSM, presupune: a) absolvirea, în domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole ... (vezi toată discuția)
Ssm firma cu 2 angajati (bar) ana72 ana72 Buna ziua! Am o intrebare, intr-un bar trebuie obligatoriu dosarul cu ssm? Si daca da, este valabil daca fac eu cursul 40 sau 80 de ore? firma nu are decat 2 ... (vezi toată discuția)