Am cumparat in 2009 un VW T5 in Germania si l-am inmatriculat pe numele meu acolo. Platesc taxe, impozite si asigurari in Germania. Doresc sa il inmatriculez in Romania, astfel ca am fost la RAR si am facut identificarea, CIV, talon si Certificat. Vehicolul are 8+1 locuri, RAR l-a identificat in categoria M1 (autoturism cu pana la 8 locuri pe scaune si greutate sub 3.5 tone). RNTR2 (act normativ dupa care se ghideaza RAR la incadrarea vehiculelor) este foarte strict si nu permite nici o portita. Incadrarea la M2 (peste 8 locuri pe scaune, greutate sub 3.5 tone) ar fi micsorat simtitor taxa de poluare de la 15.512 RON cat a fost calculata de ANAF, la 1.314 RON pentru categoria M2.
Doresc sa inmatriculez auto. Cum procedez? Ma adresez Serviciului Inmatriculari cu o cerere prin care solicit inmatricularea fara plata taxei? Nu vreau sa depun toata documentatia de inmatriculare la Politie pentru ca pierd dreptul de a circula, actele originale de germania vor fi retinute la Politie etc.
Din pacate, dorinta dvs ar putea deveni realitate numai in urma unui proces lung cu statul, solicitarea dvs de inmatriculare a autovehiculului fara plata taxei fiind doar un demers premergator introducerii cererii de chemare in judecata ( raspunsul lor pozitiv la o astfel de cerere tine de domeniul fantasticului ). Daca dvs puteti tine masina neinmatriculata in Romania 1-2 ani, aveti sanse foarte mari sa reusiti, dar nu stiu cat de mult va coafeaza o atare solutie.
Se poate rezolva, trebuie facuta o cerere la serviciul inmatriculari dupa care in instanta, dureaza intre 4-6 luni, perioada in care se poate circula cu masina.
Se poate circula cu auto de 3ori cate 30zile pe autorizatie provizorie de circulatie, in acest timp ai toate sansele sa obtii hotararea de obligare a inmatricula auto.Multa bafta, sa ai noroc cu o incarcare mai mica pe instanta sa obtii un termen scurt, daca nu fa o cerere de pereschimbare de termen in vederea judecarii cauzei tale cat mai grabnic.
Majoritatea instanţelor dispun inmatricularea autovehiculelor fără plata taxei, mai ales începând cu o1.04 2011. Vă indic unele dosare :
-Curtea de Apel Alba Iulia- dosar 7297/107/2010;
-Curtea de Apel Bacău - dosar 7406/110/2010
- Curtea de Apel Braşov - dosar 8419/62/2010, dosar 11634/63/2010 şi dosar8433/62/2010
-Curtea de Apel Cluj - dosar 4833/117/2010
-Curtea de Apel Constanţa -dosar 17358/118/2010
-Curtea de Apel Galaţi - dosar 5535/121/2010
Sunt foarte multe decizii ale Curţilor de Apel.
Vă recomand să faceţi o cerere la Serviciul înmatriculări din cadrul Prefecturii, veţi primi un răspuns negativ şi apoi deschideţi acţiune la Tribunal, secţia contencios. Ataşaţi practica judiciară şi veţi reuşi.Acţiunea se va axa, în pricipal,pe nelegalitatea taxei de poluare în raport cu Tratatul U.E.
Buna ziua . Eu va raspund din experienta ....dureaza mai mult de 6 luni ...cam un an ; eu am inceput procesul anul trecut in octombrie si am termen in iunie . Am sa cer echivalentul unei chirii auto pe perioada nefolosirii autoturismului . O sa ridice undeva la 10-12 euro pe zi ...deci in jur de 300-360 euro lunar ; o sa fie mai scumpa despagubirea decit a costat masina ( o alfa 156 din 98 care a costat 1300 de euro ) ; am sa merg oricum pana la Cedo si o sa imi achite si rugina la masina pe timpul cit a stat in parcare ; Numere temporare se pot obtine prin ordonanta prezidentiala la inceputul procesului pe durata procesului ...numai ca nu este o chestie valabila peste tot . In rest succes si avocatul sa fie destul de destept ca sa puna in tema discriminarea taxei de poluare . la mine Politia mi-a raspuns oficial ca trebuie sa chem si Finantele si Mediu la proces :)) si asta am facut .