O persoana a candidat in 2006 la concursul pentru ocuparea functiei de director la o unitate scolara. A mai avut un contracandidat care a obtinut un punctaj mai mare. A facut contestatie dar a ramas tot pe locul 2. Apoi a dat in judecata inspectoratul scolar. Dupa 2 ani s-a incheiat procesul in urma caruia a primit punctaj pentru o intrebare, care se pare ca nu era din bibliografie. Punctele astfel obtinute au dus la schimbarea ierarhiei candidatilor la concursul din 2006. In toata perioada scursa de la concurs nici candidatul declarat reusit nu a fost numit in functie.
1. Daca s-a constatat in instanta ca printre intrebari s-a strecurat si o intrebare care nu era din bibliografia anuntata, nu ar fi trebuit anulat concursul din cauza unei erori de procedura?
2. Pentru numirea in functie a noului castigator mai este necesar ca inspectorul scolar general sa solicite avizul consultativ al consiliului de administratie al scolii si cel al consiliului local, sau poate emite direct decizia de numire in functie?
3. Ce se poate intampla daca aceste avize consultative sunt negative?
In mod normal cel care a castigat in final concursul este cel care ar trebui numit in functie.
Nu inteleg de ce totusi a trecut atata timp si nu s-a facut numirea.
Procesul s-a incheiat in 24 aprilie 2008. În urma procesului a fost declarat câștigător alt candidat. Întrebarea mea era dacă, în metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat aprobata prin ORDIN Nr. 3142 din 25 ianuarie 2006, se precizează la art. 21 că "(1) Ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct se face în urma câştigării concursului desfăşurat pe baza criteriilor de competenţă profesională şi managerială, cu avizele consultative ale consiliului de administraţie şi ale consiliului local.
(6) Pentru candidatul declarat reuşit la concursul pentru ocuparea funcţiei de director, inspectoratul şcolar solicită avizele consultative ale consiliului local şi consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ." mai este necesară solicitarea avizelor consultative și ce s-ar putea întâmpla în cazul unui aviz negativ?
Conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat aprobată prin OMEC nr. 3142/25.01.2006, candidaţii declaraţi reuşiţi au nevoie de avize consultative din partea consiliului local şi consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
Pentru elaborarea avizelor trebuuie sa fie stabilite criterii clare pentru acordarea sau neacordarea acestuia.
Procesul de avizare este unul formal atat la nivelul consiliului de administartie cât şi la nivelul consiliului local.
Avizul negativ primit din partea profesorilor sau a consiliului local nu va fi eliminatoriu, dar va conta la punctajul concursului.
In cazul candidatului castigator, acest aviz este unul formal. Avizul fiind unul consultativ si nu obligatoriu.
Cine stabilește criteriile pentru elaborarea avizelor consultative?
Nu ar trebui ca aceste criterii să fie cunoscute de candidați înainte de înscrierea la concurs?
Dacă inspectorul geneal nu ar numi un candidat având avize consultative negative, ce ar trebui să facă acel candidat?
Criteriile sunt stabilite de catre Consiliul de administratie, respectiv Consiliul Local.
In caz de nenumire in functie, candidatul poate contesta decizia respectiva.