Precum am spus: un abuz al functionarilor incompetenti si care se cred atotputernici.
In general in UE sunt necesare aprobari de la autoritatile locale pentru taximetrie, Inchiriere cu sofer si transportul urban si interurban cu autobuse si microbuse cu peste 9 locuri. Adica in domeniile unde
operatorul foloseste soferul propriu.
Nicaieri in UE serviciul de rent-a-car fara sofer nu este serviciu public de transport. Nu sunt necesare nici un fel de aprobari sau autorizatii pentru a da o masina in chirie. La fel si pentru alte obiecte: bicicleta, moped, camioneta, excavator.
In alta ordine de idei, prin serviciul public (de transport) se intelege acel serviciu general
destinat tuturor cetatenilor. Oricine poate sa beneficieze de el. Cititi chiar definirea serviciilor publice:
[ link extern ] /
Serviciul de inchiriere fara sofer
nu este insa un serviciu public de transport intru-cat nu este oferit tuturor cetatenilor. Este oferit unei comunitati restranse, particulare. Ati ghicit?
Doar posesorilor de permis de conducere!!! Si asa se intelege si interpreteaza peste tot in UE.
Precum am spus exista doar o impunere deosebita: verificarea tehnica a autovehicolului se face la intervale mai scurte (si asta in tarile unde legislatia este mai dura, Germania, Austria etc) Daca ajungi la spanioli, esti in valea plangerii.
Decizia unor autoritati locale de a impune alte reglementari sunt de foarte multe ori ilegale. Dar asta este tara tuturor posibilitatilor (marsavii, ilegalitati etc) care se numeste Romania.
Insa si acest abuz al autoritatilor se poate relativ usor ocoli, pana ce autoritatilor li se trage una peste cap din partea CEDO (dureaza insa cam mult). Cum? Prin inregistrarea firmelor in strainatate si oferirea de acolo a serviciilor de inchiriere, autoritatile vor ramane cu buza umflata. :P
Daca eu inchirieze masina de la o firma din Germania, sau Ungaria sau Bulgaria pot sa circul linistit in Romania. Si beneficiez de regula si de tarife mai bune decat in Romania, si de asigurari corespunzatoare (RCA, Casco).:D
Ca de multe ori firmele de acolo restrictioneaza folosirea in alte tari a masinilor, este o chestiune legata de riscul disparitiei masinilor din categoria premium. Pentru restul de masini este deja posibila folosirea peste granita.