avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Declararea inactivitatii societatii comerciale
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Declararea inactivitatii societatii comerciale

Am o firma noua care deocamdata nu are activitate si voiam sa va intreb cum si unde o pot declara inactiva,ca sa nu mai fiu obligata sa depun acele declaratii pe zero.Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ioana Constantin , Contabil 01:34, 23 Noiembrie 2008
Pentru a putea suspenda activitatea firmei dumneavoastra veti avea nevoie de urmatoarele documente pentru inregistrarea acestei mentiuni la ORC: [ link extern ]
Chiar daca se face suspendarea activitatii societatii ,la MF tot se cere depunerea declaratiilor 100 si 300 trimestrial si cu 0
Pe langa decl 100 si 300 care se depun trimestrial pe zero,mai se depune semestrial o declaratie tip(este la finante) pe proprie raspundere cum ca firma nu a avut activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie,respectiv de la data infiintarii pana la 30 dec,depinde cand a fost infiintata.Aveti grija sa aveti nr. de inregistrare de la ei la depunerea decl. pe proprie raspundere(dublu exemplar,sa aveti si dvs unul),amenda e mare.

Declaratiile pe zero tot se depun semestrial !

Documente necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor privind suspendarea temporară a
activităţii/reluarea activităţii societăţilor comerciale*:
1. Cerere de înregistrare (original);
2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii sau
reluarea activităţii societăţilor comerciale (original);
3. Dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale
(original);
4. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciară de timbru, în original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

de notat
1. Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. şi data, semnăturile persoanelor abilitate; de
asemenea, în preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum şi îndeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii,
conform dispoziţiilor legale sau statutare; în cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va
mai depune şi hotărârea adunării generale în baza căreia acesta a fost încheiat.
2. Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va conţine durata suspendării/momentul reluării activităţii, respectiv începând de la
data.... până la data........../ reluată de la data de ........... .
3. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.

mai nou am auzit ca la suspendare se depun si certificatele constatatoare in original, la fel ca la inchiderea punctelor de lucru. La reluarea activitatii, se fac din nou declaratiile si se elibereaza alte cc-uri. alti bani alta distractie:D

Alte discuții în legătură

Bilant pentru firma suspendata Ileana567 Ileana567 Buna seara, Poate cineva sa-mi spuna daca se depune bilant pentru o firma suspendata? Multumesc. (vezi toată discuția)
Lamurire la impozit forfetar ContSters63174 ContSters63174 Daca firma mea nu a avut activitate de la infiintare si pana in prezent, ce ar trebui facut sa nu platesc impozit? Daca merg sa suspend activitatea la ORC si ... (vezi toată discuția)
Impozit forfetar vornicu lumi vornicu lumi va rog ajutati-ma sa ma informez despre impozitul forfetar.Am o firma de constructii pe care,din lipsa de activitate doresc sa o suspend.Am cautat OUGcare ... (vezi toată discuția)