avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Care sunt atributiile serviciului Asociatii de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Care sunt atributiile serviciului Asociatii de proprietari din primarii?

Ma intereseaza sa citesc care sunt atributiile serviciului Asociatii de proprietari din primarii. Aveti undeva un text scris sau stiti cum pot gasi acest text?
Ma intereseaza exclusiv ceva scris, stabilit de primarii.
Cel mai recent răspuns: bureac62 , utilizator 18:49, 16 Aprilie 2015

Legea 230/2007
CAPITOLUL VII: Raportul dintre administratia publica locala si centrala si asociatiile de proprietari
Art. 52
(1) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sprijina activitatea asociatiilor de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Consiliile locale organizeaza in cadrul aparatului propriu un compartiment specializat in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari.
Art. 53
(1) Compartimentele specializate infiintate in cadrul autoritatii publice locale indruma si sprijina proprietarii pentru a se constitui in asociatii de proprietari.
(2) Consiliile locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti indruma si sprijina asociatiile de proprietari pentru indeplinirea obligatiilor locale ce le revin asupra proprietatii comune.
Art. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.
Art. 55
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, exercita controlul asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari.
Multumesc, domnule eugen, v-am aplaudat. Pe noi primaria ne-a controlat in octombrie 2011, acum, la reclamatia administratorului demis, ne controleaza iar. Solicita o gramada de acte, nu doar cele financiar contabile. Inseamna ca nu ar avea dreptul sa le solicite, dupa textul din lege de mai sus.
Ce amenzi pot da, unde sunt scrise contraventiile pe care ei le pot amenda? Am cautat si nu gasesc nicaieri. Si mai ales de ce nu controleaza administratorii pe care tot ei ii atesteaza? Administratorii sunt lasati de capul lor si pe capul nostru, sa rezolvam doar in instanta cu ei.
Le gasiti la sfarsitul Legii 230/2007.
SERVICIUL ASOCIAŢII DE PROPRIETARI

- îndrumarea si sprijinirea asociaţiilor de locatari prin consilierea proprietarilor apartamentelor de bloc si spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii;
- îndrumarea si sprijinirea asociaţiei de proprietari pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în administrarea proprietăţii comune, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- întocmirea şi distribuirea materialelor informative de interes pentru asociaţia de proprietari prin care să contribuie la buna desfăşurare a activităţii acestora;
- îndrumarea, sprijinirea şi acordarea de consultanţă asociaţiilor de proprietari cu privire la reabilitarea termică a clădirilor de locuit;
- asigură derularea programului anual pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuinţe prin:
- verificarea dosarelor depuse de asociaţiile de proprietari, conform etapei nr. 1 din programul anual de reabilitarea termică a clădirilor;
- completarea anexei 3a, punctele A, B, C, D,E, F, G;
- semnarea convenţiilor între coordonatorul local şi asociaţiile de proprietari, conform etapei nr. 3;
- propune Primarului, în baza evaluărilor capacităţilor profesionale, atestarea administratorilor de imobile persoane fizice precum şi autorizarea administratorilor de imobile persoane juridice în condiţiile legii;
- propune Primarului, retragerea atestatului de administrator de imobil, dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru exercitarea acestei activităţi;
- exercitarea controlului asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii, la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari, ulterior efectuării de către comisia de cenzori a controlului financiar contabil pe perioada solicitată;
- propune primarului proiecte de hotărâri care vor fi supuse analizei şi aprobării Consiliului Local privind:
- organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, regulamentul de atestare a administratorilor de imobile persoane fizice şi de autorizare a administratorilor persoane juridice;
- parteneriate cu instituţiile abilitate pentru formarea administratorilor şi instruirea preşedinţilor asociaţiilor de proprietari;
- parteneriat cu Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România – în funcţie de resursele bugetare – pentru efectuarea expertizelor financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociaţiilor de proprietari la solicitarea unuia sau a mai multor membrii ai acestora, numai după efectuarea de către comisia de cenzori a controlului financiar contabil pe perioada solicitată;
- asigură activitatea de soluţionare a sesizărilor şi petiţiilor privind activitatea asociaţiilor de proprietari şi participă la soluţionarea audienţelor acordate de conducerea Primăriei;
- constată şi sancţionează în calitate de împuterniciţi ai Primarului, faptele care constituie contravenţii prevăzute de actele normative în vigoare privind activitatea asociaţiilor de proprietari.
- funcţionarii Serviciului asociaţii proprietari pot participa la Adunările generale ale proprietarilor în baza invitaţiilor primite de la conducerile asociaţiilor de proprietari sau de la membrii comitetelor de iniţiativă ale proprietarilor.

Program de lucru cu publicul:
Marţi Miercuri Vineri
12-14 10-12 10-12
Domnule Adrian, multumesc. Vreau sa va intreb daca aceste atributii sunt valabile si pentru Bucuresti, de unde le-ati luat? Ma intereseaza sa gasesc atributiile din sarcinile de serviciu ale acestui serviciu din primarie, cu asociatiile de proprietari. Sa vad eu ce trebuie sa faca dumnealor si sa actionez in consecinta.

Alte discuții în legătură

Plangere asociatie de proprietari! Marsilia Marsilia Unde se poate face o sesizare pt asociatia de proprietari? Cine o poate controla? (vezi toată discuția)
Schimbare administrator bloc dandolar dandolar buna ziua, va rog sa imi spuneti si mie cum poate fi schimbat un administrator de asociatie de proprietari? cum trebuie procedat? va multumesc (vezi toată discuția)
Control ContSters30487 ContSters30487 buna ziua! cine imi poate spune si mie care e organul de control al unei asociatii de proprietari? Avem unele nelamuriri in privinta banilor, cheltuieli etc ... (vezi toată discuția)