O intrebare scurta: Vreau sa cumpar un auto din alt judet. Problema este ca vreau sa o inmatriculez pe numele sotiei, insa nu vreau sa o iau si pe ea cu mine la cumparare ca este foarte departe. Deci contractul de vanzare-cumparare ar fi pe numele meu. Inca o problema(probabil) ar fi ca eu am domiciliul in buletin diferit de cel al sotiei.
Ce solutii am?
Multumesc anticipat.
P.S. Imi cer mii de scuze daca am gresit forum-ul, rog adminii sa il mute unde trebuie (sau sa imi dati un link daca s-a mai discutat asta, eu nu am gasit)
Puteti inregistra autoturismul pe numele sotiei daca la momentul intocmirii actelor prezentati un mandat din partea sotiei care v-a imputernicit sa cumparati auto.
Astfel documentele se vor intocmi pe numele dansei
Innregistrarea autoturismului pe numele sotiei se face prin procura notariala.
Pentru obtinere procura, este nevoie de prezenta sotiei, care va declara in fata notarului sa semnati si sa o reprezentati in nume personal plus o copie dupa actul dvs. de indentitate.
Fara prezenta sotiei in fata notarului, nu puteti obtine procura.
-cerere tip de înmatriculare completată (semnată) de proprietar. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare și a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menționa solicitarea explicită în cerere;
-fișa de înmatriculare a vehiculului, al cărei model este stabilit conform reglementărilor legale, completată cu datele și semnătura (ștampila) fostului și actualului proprietar și având vizele organului fiscal competent al autorității administrației publice locale;
-în cazul fostului proprietar al vehiculului se poate depune certificatul de atestare fiscală emis de autoritățile administrației publice locale, situație în care nu mai este necesară depunerea fișei de înmatriculare;
- în cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare și a altei persoane, se va depune și fișa de înmatriculare completată cu datele și semnătura acesteia; (se poate inscrie autovehiculul si pe numele mai multor persoane)
-în situația în care proprietarul este o societate de leasing, numai fișa de înmatriculare cu datele utilizatorului semnată (ștampilată) va avea viza organului fiscal competent al autorității administrației publice locale de la locul de domiciliu/sediul acestuia;
-cartea de identitate a vehiculului, în original și în copie;
-documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original și în copie;
-actul de identitate al proprietarului, în original și în copie. În situația în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă și o altă persoană, se va prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul, în copie;
- copia documentului de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de circulație, în termenul de valabilitate al acesteia, încheiată pe numele noului proprietar;
-dovada de plată a taxei de înmatriculare, stabilită potrivit legii;
- trei certificate de transcriere tip, completate și având semnătura (ștampila) vânzătorului;
- dovada de plată a contravalorii certificatului de înmatriculare;
- dovada de plată a contravalorii plăcuțelor cu număr de înmatriculare;
- certificatul de autenticitate, în original;
- certificatul de înmatriculare în care vechiul proprietar a făcut mențiunea de transmitere a dreptului de proprietate;
- dovada de efectuare a inspecției tehnice periodice, în termenul de valabilitate al acesteia;
- plăcuțele cu numărul de înmatriculare;
- persoana juridică solicitantă a înmatriculării trebuie să depună la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor competent, pe lângă documentele prevăzute anterior și acte care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea, sediul și reprezentantul legal, în copie;
- pentru entități care nu au personalitate juridică (notari, avocați, etc.), în afara documentelor mai sus menționate, acestea vor prezenta copia actului de înființare sau a autorizației de funcționare/înregistrare și copia certificatului de înregistrare fiscală.
Atenție!
Documentele se depun numai de către titularul din acte, în lipsa acestuia numai cu împuternicire notarială specială pentru altă persoană.