Buna ziua, astazi am fost la registru sa perfectez actele pentru o masina care urma sa o vand (ford mondeo) masina a fost cumparata personal de mine si din cauza unei functionari defectuase a calculatorului motorul a cedat distrugand chiuloasa bloc spart in 3 locuri piston biela etc. Am decis schimbarea acestui motor costul pieselor si a manoperei fiind egale cu costul masinii. Asa ca am cumparat din targ un mondeo din 96 si m-am apucat sa schimb motorul lam pus sus insa a venit momentul sa vand masina asa ca am gasit clientul m-am inteles cu el si am ajuns la rar. Toate bune si frumoase clientul a spus ca are pe cineva acolo si sa mergem la el ca poate nu ies noxele si o sa rezolve el asa ca am mers la dansu. dupa 2 ore surpriza imi spune raspicat urmatoarele. Acest motor a fost schimbat intr-un mod denaturat si nu mai bat seriile asa ca nu se poate face nimica. Vechiul motor era intradevar de 1600 insa actualul e de 1800 nu trebuie sa reprezinte asta o problema deoarece anu trecut am facut remotorizare la un golf de pe 1400 pe 1600 si atuncia nu au fost probleme initial mi-au cerut o foaie pe proprie raspundere de la notar cum ca eu am schimbat motorul si ca eu lam cumparat de dincolo. Motorul din cate stiu eu e piesa de schimb nu ? De ce acuma nu a mentionat nimic de acea foaie? sau de ce a spus direct ca nu se poate sub nici o forma remotoriza? care e procedura????
Spuneti-mi ce trebuie sa duc la rar? declaratie pe proprie raspundere ca a fost schimbat motorul, sa sterg seria de pe el chiar daca nu e o rezolvare prea legala? sau ce e de facut... motorul vechi a ajuns la fier vechi ce sa fac? Masina donatoare este cumparata personal de mine si se afla in curtea proprie... sa le duc epava la rar sa o vada? ce e de facut. Multumesc
Sunteti in eroare
Normele nationale in domeniu precizeaza concret ca motorul nu este piesa de schimb,
precum carburator,delcou,etc
Daca detineti document legal de provenienta bloc motor ,exista posibilitatea omologarii blocului motor,cu stantarea oficiala numai de catre RAR si completarea cartii de identitate a autovehiculului
bun RAR nu vrea sa imi autentifice masina eu ce fac? pot dovedi ca motorul e de pe o masina cumparata de mine care zace in curte... ce e de facut trebuie sa vand masina si nu pot... astept pareri:(
Diferitele motoare care au echipat modele diferite de autoturisme, si nu este numai cazul dvs, cu Ford, sunt codificate de catre fabricant cu combinatii de litere sau litere/cifre iar autoritatile nationale au baza de date cu tipurile de motoare care au fost montate pe un anumit model si care au omologare de tip obtinuta de constructor.
De exemplu, in cazul unui Ford fabricat in 1998 - acesta putea fi echipat cu motoare de 1800 cc avand codificarile RKF, RKJ, RKB, RKH, RKK. Daca motorul montat de dvs are oricare din aceste codificari, atunci RAR este obligat sa va acorde certificarea autenticitatii, cu mentionarea inlocuirii motorului in CIV.
Daca, insa, motorul pe care l-ati montat are codificarea RKA, motor ce a fost montat pe modele anterioare de Ford, RAR nu va poate autentifica, pentru ca dvs, practic, ati construit altceva. E ca si cum ati fi montat un motor de Golf...
Solutia este sa-i mai inlocuiti o data motorul cu un tip pentru care exista omologare.
da domnul meu insa fordul meu e an fabricatie 1995 nu 1998... deci. Varianta cu stergerea seriei credeti ca ar merge? sau e un raspuns oficial si voi fi trecut in baza de date rar cu motor neconform ce spuneti ? Multumesc
Nu ati fi avut nicio problema daca schimbati motorul initial cu altul de acelas tip. Dvs. ati transformat un autoturism omologat si care avea dreptul de a circula pe drumurile publice intr-unul neomologat si care nu poate circula pe drumurile publice. In situatia in care va aflati una dintre rezolvarile problemei este omologarea individuala a noului tip de autoturism. Prin schimbarea tipului de motor ati creat un nou tip de autoturism. Pentru omologarea individuala trebuie sa va adresati tot RAR-ului. In functie de formalitatile ce trebuie indeplinite si de costurile acestora puteti opta fie pentru omologarea individuala a autoturismului, fie pentru montarea pe autoturism al unui alt motor identic cu cel initial.