avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1986 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... asociatie de proprietari fara administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

asociatie de proprietari fara administrator

Buna ziua!

Locuiesc intr-o casa cu 7 apartamente care este administrata de catre un angajat al Federatiei Asociatiilor de Proprietari. Acest administrator nu ne ajuta sub niciun aspect, nu explica, nu indruma, nu sprijina, nu face parte dintre proprietari (asadar nu-l intereseaza) si am propus Federatiei schimbarea acestuia. Am fost refuzati, iar noi in continuare suntem nemultumiti. Fireste ca tensiunile se acumuleaza de la o luna la alta si intr-un final probabil vom renunta la acesta.

Intrebarea este: putem sa ne administram singuri, fara a fi necesara o persoana administrator cu atestat, certificat, ci pur si simplu un proprietar care lunar sa incaseze si sa achite furnizorilor (3 furnizori: apa rece, apa calda si gunoi, caci curentul este debransat, mda, alta poveste, poate pe cale de rebransare, iar gaz nu au decat 2 proprietari care-si achita independent facturile). Acest proprietar care doreste sa administreze vrea sa faca acest lucru benevol, fara a fi angajat, fara a primi remuneratie.

Multumesc
Legea 230/2007 Art. 35. - (1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract.
Acest proprietar care doreste sa administreze vrea sa faca acest lucru benevol, fara a fi angajat, fara a primi remuneratie.

De ce acel proprietar nu face cursurile de administrator imobile platite de toti proprietarii?
Nu costa foarte mult si se fac dupa orele de program,sau sambata si duminica.
In conformitate cu norma in vigoare administrarea condominiilor se realizeaza numai de catre persoane atestate in conditiile legii
Tocmai pentru a verifica periodic activitatea asociatei si a administratorului,legiutorul a prevazut ca in cadrul asociatiei de proprietari sa existe cenzor/comisie de cenzori care sa verifice si sa vizeze lunar pentru legalitate documentele in baza carora se calculeaza cotele individuale de contributie
Activitatea de administrare imobil,in temeiul disp art 35 din L nr 230/2007 include activitati de administrare tehnica,de contabilitate si casierie,care incumba acumularea si aplicarea de cunostiinte de specialitate din aceste domenii,activitati distincte care nu pot fi prestate cu profesionalism de persoane care nu detin studii si cursuri in domeniu
@lilia_puscas
Nu ne spuneti daca sunteti constituiti in asociatie de proprietari si cum il platiti pe acel administrator de la FAPR?

Cred ca la 7 apartamente va puteti administra cu ajutorul unui proprietar dintre dv. care nu este platit.
Nu este obligatoriu sa va angajati un administrator.
@elga50

Da, suntem o asociatie de proprietari constituita, cu CUI, toate darile la zi, nicio problema. Suntem administrati de catre un angajat de la FAPR care ne taxeaza lunar cu 50 ron pe imobil, insa sincer nu face decat sa plateasca facturile, care sunt in numar de 3 (!): apa rece, apa calda si gunoi. Cam atat. Iar cand ii solicitam o explicatie, ori "cred ca..." ori "probabil ca.. ori "am sa intreb" (si uita sa intrebe, fireste). Pe scurt, nu este interesat deloc de imobil, fara sa mai spun ca nu ne sugereaza o cale, sa ne ofere consultanta cat de cat, sa ne indrume. Tot noi, proprietarii, ne interesam de diverse lucruri, sunam, mergem. Nu sunt majore (de ex. disparitia unei pubele care a implicat reclamatie la Politie, raspuns din partea Politiei, deplasare la Serviciul de Salubritate, depunere de cerere, anexat raspunsul Politiei, sunat periodic la Salubritate si in sfarsit rezolvat cu pubela sau cautat firma pentru curatare canal, sunat, comparat preturi, sunat cunostinte etc si etc) - treburi la care ar trebui sa ne ajute cat de cat... nu in ideea ca "de aia va platim", ci pentru ca ar trebui sa aiba mai multe informatii decat noi.

Tocmai pentru ca suntem 7 apartamente am intrebat daca ne putem administra singuri fara insa ca acel proprietar care se ocupa sa aiba si cursul si diploma de administrator. Este posibil?

Multumesc
Da, este posibil. Alegeti-va un comitet executiv format din 3 membri din care unul presedinte. Alegeti si-un cenzor dintre vecini. Din cei 3 membri ai comitetului unul sa preia atributiunile administratorului, conform legii 230/2007. Fiind membru al comitetului nu este obligat sa aiba atestat de administrator.
Odata pe luna inainte de afisarea listei de plata, sa convoace comitetul execitiv si cenzorul.

Alte discuții în legătură

Bloc fara asociatie proprietari abrassu abrassu Buna ziua,am 2 intrebari si poate cineva ma poate ajuta Locuiesc in Ploiesti intr-un bloc gen vila cu 10 apartamente,la comun este doar lumina de pa scara ... (vezi toată discuția)
Administrator delapideaza 100000 ron tamsin09 tamsin09 Buna ziua. Administratorul blocului in care locuiesc nu a platit facturile la utilitati ([EDITAT] etc) de cateva luni de zile. Am aflat asta abia ieri cand a ... (vezi toată discuția)
Radet ne-a oprit apa pt ca administratorul nu a plătit facturi din feb 2018 dayana50012000 dayana50012000 Buna ziua. Pe scurt va povestesc ca, RADET Bucuresti ne-a oprit apa pt facturi neplătite din feb 2018 in prezent figuram cu restante de 27 000 RON. ... (vezi toată discuția)