@user43,
Vinovati de netransformarea asociatiei de locatari in asociatie de proprietari sunt chiar proprietarii si nu administratorul sau altcineva din afara asociatiei.
In tara, sunt inca multe asociatii de locatari, dar care functioneaza respectand modul de repartizare a cheltuielilor asa cum prevede legea 230/2007 si HG 1588/2007.
Spuneti mai sus
-cheltuielile de salarizare a administratorului, femeii de serviciu, materiale consumabile si comisionul CEC sunt inglobate la un loc
Nu vad nici o greseala. Toate aceste cheltuieli se fac din aceeasi casa sau din acelasi cont bancar. Toate aceste cheltuieli se repartizeaza, conform HG 1588/2007, pe cota indiviza de proprietate (suprafata utila a apartamentelor). Asa ca separat sau adunate la un loc, acestea se repartizeaza pe cota parte si dau acelasi rezultat.
- fondul de reparatii, ca si fondul de rulment, se imparte egal pe apartamente si nu dupa cota indiviza
Conform HG 1588/2007, fondul de reparatii se constituie conform cotei indivize iar reparatiile efectuate din acesta se repartizeaza tot dupa cota indiviza. Daca apartamentele sunt egale si fondul de reparatii poate fi egal.
Tot conform legislatiei, fondul de rulment se stabileste de administrator si se actualizeaza daca este necesar, iar cuantumul acestuia trebuie sa acopere cheltuiala pe cea mai scumpa luna din anul precedent. Asa ca acest fond de rulment nu se stabileste egal pe apartamente dat nici pe cota indiviza.