Recent am achizitionat un aparat waterproof SONY DSC-TX20. Am facut cateva poze in apa, apoi a 3-a zi a inceput sa mi se reseteze aparatul - intr-un final nu a mai pornit.
Cum m-am intors in tara m-am dus cu el la garantie. Dupa 2 zile sunt sunat si mi se spune ca a intrat apa la obiectiv (el fiind in spatele unei sticle) si la portul usb. Reparatia nu se face pe garantie datorita faptului ca nu am inchis eu capacul de la usb bine (se inchide foarte usor etans - nu necesita mare filozofie). Am sunat la call center la sony si am explicat problema. Dupa aproximativ 2 ore de discutii am renuntat la convorbire datorita faptului ca ei sustineau in continuu ca eu n-am inchis bine capacul de la portul usb si p-acolo a intrat apa in aparat.
Intrebarea mea este urmatoarea:
Cum / ce trebuie sa fac sa-i conving ca ei trebuie sa repare aparatul pe garantie (mie mi s-a cerut 1/2 din suma aparatului pentru a fi reparat) sau sa-mi dea altul nou eventual sa-mi restituie banii?
Am de gand sa fac asta. Ideea e ca am mai re-citit manualul de utilizare si am vazut ca eu ca utilizator trebuie sa merg anual sa fie inlocuite chederele care etanseaza porturile usb/hdmi + bateria.
In conditiile in care eu am camera de 2 saptamani pot presupune ca chederele sunt in stare foarte buna. Ei au testat aparatul cu "aparete profesionale" si sustin ca nu intra apa camera.
Am vazut ca pentru audiente este doar marti de la 9-10. Chiar se rezolva mai repede daca merg in audienta sau este suficient sa depun reclamatie?
Verificati atent garantia aparatului daca contine acest defect
Daca nu este prevazut ca acest defect/impediment intra in lista de garantie nu se mai justifica sesizare la ANPC,deoarece solutia va fi fara echivoc si defavorabila dvs
asa cum v-a sfatuit @ynocentta, cititi cu atentie conditiile de acordare a garantiei si vedeti daca astfel de defecte sunt acoperite de garantie
apoi procedura este urmatoarea:
se incearca in primul rand rezolvarea pe cale amiabila
mergeti cu aparatul la magazinul de unde l-ati achizitionat, reclamati defectarea acestuia in scurt timp de la achizitionare si solicitati inlocuirea pe motiv ca aparatul nu corespunde specificatiilor (nu este water proof). solicitati un raspuns scris ptr respingerea inlocuirii aparatului.
mergeti apoi la un service autorizat Sony. daca nu vor sa repare aparatul pe garantie solicitati un raspuns scris cu motivele respingerii reparatiei.
in ambele situatii comportati-va ca un client european care isi cunoaste drepturile:) si amenintati cu OPC-ul si instanta de judecata. de multe ori are efect.
daca nu se rezolva pe cale amiabila treceti la pasul 2, trimiteti o reclamatie la ANPC insotita de toate documentele, factura, certificat de garantie, refuzul de inlocuire si reparare. reclamatia poate fi trimisa si pe email.
personal am procedat in modul descris mai sus si in final am reusit sa dobor vanzatorul de rea -credintaX-( care nu a vrut sa imi inlocuiasca produsul (un amarat de laptop).
Tocmai ma pregateam sa le trimit un mail pe adresa lor de suport din romania si sa le cer inlocuirea sau restituirea banilor inainte sa vorbesc la ANPC.
Pana acum am primit raspunsul lor de a nu repara aparatul pe garantie doar verbal, le voi spune sa-mi dea si in scris apoi voi face reclamatia la ANPC in functie de raspunsul de pe mail. Aparatul l-am dus la un service autorizat sony pentru investigatii, initial repararea lui pe garantie.