avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 453 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... inregistrare fiscala pfa
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

inregistrare fiscala pfa

Am inregistrat un PFA in Timisoara si am domiciliul in Bucuresti. Sediul profesional l-am declarat in Timisoara (contract de comodat). Unde trebuie sa fac inregistrarea fiscala, in Bucuresti unde am domiciliul sau in Timisoara unde am sediul?
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 20:57, 5 Octombrie 2012

In ceea ce priveste persoanele care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, domiciliul fiscal este reprezentat de sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala. Aceasta prevedere este valabila si pentru entitatile fara personalitate juridica, domiciliul fiscal al acestora fiind tot sediul lor sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.
Domiciliul fiscal trebuie inregistrat la organul fiscal numai in situatia in care este diferit, dupa caz, de domiciliu sau de sediu social.
Pentru inregistrare, este necesar sa depuneti formularul 050 „Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului” la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa va stabiliti domiciliul fiscal, urmand ca acesta sa o transmita catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul ati avut ultimul domiciliu fiscal. Aceasta procedura este necesara pentru a se intocmi formalitatile de transfer a dosarului fiscal.
In cazul persoanelor fizice, cererea de inregistrare trebuie insotita de o copie a actului care face dovada titlului in temeiul caruia acea persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (in calitate de proprietar, chirias sau altele), precum si de copie a actului de identitate in care a fost inscrisa mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la adresa la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.
Dosarul fiscal al contribuabilului va ajunge la organul fiscal in a carui raza teritoriala acesta a solicitat inregistrarea domiciliului fiscal in termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii (formularul 050) si va fi insotit de certificatul de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.
La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul domiciliu fiscal va emite decizia de inregistrare a noului domiciliu fiscal, care se va comunica si contribuabilului.
Ultima modificare: Vineri, 5 Octombrie 2012
olden, utilizator
Multumesc mult ... care-i treaba cu de regula, vad ca ati subliniat, se poate si altfel?
cand ati infiintat PFA ati mentionat adresa de domiciliu dar ati cerut autorizare CAEN la alta adresa , unde desfasurati activitatea propriu zisa acolo le declarati.

ARTICOLUL 31
Domiciliul fiscal

(1) In cazul creantelor fiscale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin domiciliu fiscal se intelege:

a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;

b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;

c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;

d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

(2) Prin adresa unde locuiesc efectiv, in sensul alin. (1) lit. a), se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

(3) In situatia in care domiciliul fiscal nu se poate stabili potrivit alin. (1) lit. c) si d), domiciliul fiscal este locul in care se afla majoritatea activelor.

(4) In cazul celorlalte creante fiscale ale bugetului general consolidat, prin domiciliu fiscal se intelege domiciliul reglementat potrivit dreptului comun sau sediul social inregistrat potrivit legii.
Ultima modificare: Vineri, 5 Octombrie 2012
olden, utilizator
olden a scris:

...Pentru inregistrare, este necesar sa depuneti formularul 050 „Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului” la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa va stabiliti domiciliul fiscal, urmand ca acesta sa o transmita catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul ati avut ultimul domiciliu fiscal. Aceasta procedura este necesara pentru a se intocmi formalitatile de transfer a dosarului fiscal.
In cazul persoanelor fizice, cererea de inregistrare trebuie insotita de o copie a actului care face dovada titlului in temeiul caruia acea persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (in calitate de proprietar, chirias sau altele), precum si de copie a actului de identitate in care a fost inscrisa mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la adresa la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.
...


Nu inteleg de ce trebuie sa fac vreo schimbare in buletin. Ca PFA nu sunt angajat si nu cred ca sunt obligat sa imi schimb domiciliul sau resedinta. Mai mult, sunt programator, si munca pe care o voi presta pentru o firma din Timisoara (ca ei m-au vrut PFA) pot sa o execut fie din Bucuresti, fie din Timisoara, fie din oricare alta locatie unde am o casa de vacanta. Nicaieri nu stau 183 zile/an pentru ca probleme apar mereu (se mai strica una alta) si musai sa ma duc sa le rezolv.
declarati activitatea ambulatoriu adica la CLIENTI nu la punct de lucru in formular la ORC si ramaneti cu adresa de BUCURESTI , de domiciliu.

de ce nu va consultati cu un ECONOMIST inainte de a decide si managerial sa vedeti ce chetuieli deductibile aveti? Aveti habar ce impozite va asteapta ?
Ultima modificare: Vineri, 5 Octombrie 2012
olden, utilizator

Alte discuții în legătură

Domiciul fiscal diferit de sediu social magika magika Buna ziua, Sunt din Focsani, dar locuiesc in Bucuresti de cativa ani; in continuare am domiciliul in Focsani. Mi-am infiintat un pfa de curand cu sediul ... (vezi toată discuția)
Schimare domiciliu fiscal persoana fizica catinca_ana catinca_ana Sunt o persona fizica care m-am mutat cu domiciliul de la Suceava la Bacau. La Suceava aveam pe rol niste contracte de inchiriere pentru care ultima rata este ... (vezi toată discuția)
Domiciul fiscal diferit de sediu social amaliab amaliab Buna ziua! Daca vreau sa modific sediul FISCAL al unei firme in sectorul 6 (sediul social ramane in sectorul 3), mai am nevoie de acordul vecinilor de la ... (vezi toată discuția)