Sunt nedumerita in privinta optiunii legate de TVA pentru SRL-d pe care urmeaza sa il infiintam. Imi puteti enumera avantaje, dezavantaje? Orice sfat e binevenit.
Multumesc.
Daca optati pentru "platitor de TVA", aveti dreptul la deducere a TVA-ului, deci veti avea costuri mai mici; in schimb aveti birocratie mare cu evidentele TVA.
Daca ramaneti "neplatitor de TVA" si aveti clienti neplatitori de TVA (de ex. banci, asigurari, institutii, etc) e OK, dar daca licitati pentru un client platitor de TVA, pretul/tariful Dvs. va concura cu cei care au drept de deducere (aveti un dezavantaj care uneori poate fi decisiv)
Va multumesc pentru raspuns, insa eu tot nu reusesc sa ma hotarasc.
Ar fi vorba despre un magazin de haine pentru copii. Am ca si cheltuieli en. el., chirie, paza.
Fac aprovizionarea cu marfa de la firma platitoare de TVA. Pana la urma, cum e mai bine?
Deoarece dvs. veti vinde in principal catre persoane fizice (deci care nu au treaba cu tva-ul), chiar daca va aprovizionati de la firme platitoare de TVA , eu v-as recomanda sa NU fiti platitori de tva. Trecand peste nebunia cu TVA la incasare, oricum sunt niste hartii in plus si niste evidente in plus care trebuie facute. Eu am fost platitoare de la inceput si acum nu stiu cum sa scap mai repede. Puteti ruga contabilul sau chiar dvs puneti pe hartie un caz ipotetic de vanzare (incepand de la achizitia marfii) atat in cazul in care ati fi platitor de tva , cat si daca nu ati fi. Asa veti vedea clar diferentele. Eu va recomand sa nu va complicati cu TVA. Mult succes!