In cazul firmelor infiintate acum 20 de ani cand nu era L319 si NM de aplicare a legii, cum se procedeaza cu obtinerea autorizatiei dpdv SSM. Aceasta autorizatie din cate inteleg trebuie obtinuta inainte de inceperea activitatii...
Exista vreo problema daca ma duc acum sa obtin aceasta autorizatie urmarind cerintele de mai jos:
Art. 6. - (1) În vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea o cerere, completată în două exemplare semnate în original de către angajator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de următoarele acte:
a) copii de pe actele de înfiinţare;
b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Si inainte de aparitia Legii 319/2006 au existat prevederi cu privire la autorizarea dpdv SSM. Iar in ultimii 20 de ani cu siguranta ati avut macar un control de la ITM. Daca nu ati fi fost in regula cu siguranta erati sanctionata si obligata sa intrati in legalitate.
Conform Normrlor metodologice de aplicare a L319/2006, art. 4, nu este necesara autorizarea pentru:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, se efectuează în temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pentru care procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare.
Daca nu va incadrati in una din situatiile de mai sus, atunci trebuie sa solicitati autorizarea, conform NM de aplicare aL319/2006.
Firma intradevar a primit avizele de la ITM pentru SSM la momentul infiintarii..insa anul trecut au schimbat sediul si nu au mai cerut avizele.
Banuiesc ca sunt obligati sa le reobtina..nu?
Multumesc,
Dragomir Dascalu
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Nu ati precizat ce forma de organizare are unitatea dumneavoastra, dar daca firma este inregistrata în registrul comerţului (mai pe romaneste daca are numar de ordine in Registrul Comertului,) autorizarea functionarii se face in baza declaraţiei-tip pe propria raspundere prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, unde ati avut obligatia inregistrarii sediului social si eventual secundar.
Biroul unic emite certificatul constatator privind inregistrarea declaraţiilor-tip,
Acest certificat constatatoar atesta ca sunt indeplinite condiţiile de funcţionare prevazute de legislatia specifica în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (securitate si sanatate in munca),pentru activităţile declarate.
Deci certificat constatatoar tine loc de autorizatie de functionare si nu tr sa mai solicitati nimic la ITM.
Ar fi bine sa verificati daca in momentul modificarilor privind sediul societatii nu a fost eliberat si acest “certificat constatatoar” ca anexa la noul certificat de înregistrare.
In mod normal el tr sa existe deoarece o dată cu cererea de înregistrare angajatorul dumneavoastra a avut obligatia sa depuna si declaraţia-tip pe propria răspundere in vederea obtinerii certificatului constatatoar emis in baza Legii nr. 359/2004.
Multumesc mult pentru raspuns,
Firma este SRL,
Am verificat si la momentul cand a fost schimbat sediul societatii, nu s-au mai obtinut avizele privind Protectia Muncii, am inteles de la conducere ca avocatul firmei a spus ca nu mai sunt necesare aceste avize.
Intrebarea mea este, daca ma duc acum sa cer avizul pentru SSM acum la un an de la modificarea sediului este ok? este posibil? Acest aviz in cer de la ITM, sau de unde mai exact?