avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Autorizare firma dpdv al Sanatatii si Securitatii in ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Autorizare firma dpdv al Sanatatii si Securitatii in Munca

Buna ziua,

In cazul firmelor infiintate acum 20 de ani cand nu era L319 si NM de aplicare a legii, cum se procedeaza cu obtinerea autorizatiei dpdv SSM. Aceasta autorizatie din cate inteleg trebuie obtinuta inainte de inceperea activitatii...

Exista vreo problema daca ma duc acum sa obtin aceasta autorizatie urmarind cerintele de mai jos:
Art. 6. - (1) În vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea o cerere, completată în două exemplare semnate în original de către angajator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de următoarele acte:
a) copii de pe actele de înfiinţare;
b) declaraţia pe propria răspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Multumesc


Cel mai recent răspuns: alimirela , utilizator 17:29, 17 Aprilie 2013
Si inainte de aparitia Legii 319/2006 au existat prevederi cu privire la autorizarea dpdv SSM. Iar in ultimii 20 de ani cu siguranta ati avut macar un control de la ITM. Daca nu ati fi fost in regula cu siguranta erati sanctionata si obligata sa intrati in legalitate.
Conform Normrlor metodologice de aplicare a L319/2006, art. 4, nu este necesara autorizarea pentru:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, se efectuează în temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pentru care procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare.

Daca nu va incadrati in una din situatiile de mai sus, atunci trebuie sa solicitati autorizarea, conform NM de aplicare aL319/2006.
Multumesc pentru raspuns.

Firma intradevar a primit avizele de la ITM pentru SSM la momentul infiintarii..insa anul trecut au schimbat sediul si nu au mai cerut avizele.
Banuiesc ca sunt obligati sa le reobtina..nu?

Multumesc,
Da, Autorizatia trebuie obtinuta pentru activităţile care se desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora.
Nu ati precizat ce forma de organizare are unitatea dumneavoastra, dar daca firma este inregistrata în registrul comerţului (mai pe romaneste daca are numar de ordine in Registrul Comertului,) autorizarea functionarii se face in baza declaraţiei-tip pe propria raspundere prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, unde ati avut obligatia inregistrarii sediului social si eventual secundar.
Biroul unic emite certificatul constatator privind inregistrarea declaraţiilor-tip,
Acest certificat constatatoar atesta ca sunt indeplinite condiţiile de funcţionare prevazute de legislatia specifica în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (securitate si sanatate in munca),pentru activităţile declarate.
Deci certificat constatatoar tine loc de autorizatie de functionare si nu tr sa mai solicitati nimic la ITM.
Ar fi bine sa verificati daca in momentul modificarilor privind sediul societatii nu a fost eliberat si acest “certificat constatatoar” ca anexa la noul certificat de înregistrare.
In mod normal el tr sa existe deoarece o dată cu cererea de înregistrare angajatorul dumneavoastra a avut obligatia sa depuna si declaraţia-tip pe propria răspundere in vederea obtinerii certificatului constatatoar emis in baza Legii nr. 359/2004.
Ultima modificare: Vineri, 12 Aprilie 2013
inspectorSSM, utilizator
Multumesc mult pentru raspuns,
Firma este SRL,
Am verificat si la momentul cand a fost schimbat sediul societatii, nu s-au mai obtinut avizele privind Protectia Muncii, am inteles de la conducere ca avocatul firmei a spus ca nu mai sunt necesare aceste avize.
Intrebarea mea este, daca ma duc acum sa cer avizul pentru SSM acum la un an de la modificarea sediului este ok? este posibil? Acest aviz in cer de la ITM, sau de unde mai exact?

Multumesc,

Alte discuții în legătură

Autorizatia ssm marianadavid marianadavid Buna seara, Societatile comerciale cu cod caen restaurante trebuie sa obtin aautorizatia din punct de vedere ssm de la ITM? Ce societati trebuie sa aiba ... (vezi toată discuția)
Autorizare itm pentru ssm - pentru administratia publica locala DanielaToader DanielaToader Buna ziua, Lucrez in administratia publica locala si am o intrebare: Daca pentru autoritatile publice este nevoie de autorizare de functionare in domeniul ... (vezi toată discuția)
Autorizare ssm in alt judet pentru sediu secundar/punct de lucru al unei sucursale ... cyan cyan Autorizare ssm in alt judet sediu secundar al unei sucursale . O societate pe actiuni are sediul principal in Bucuresti si mai multe sucursale in tara care ... (vezi toată discuția)