carmenbn a scris:
O parte dintre proprietarii din asociatie platesc intretinerea prin banca.Cui se repartizeaza comisioanele bancare care se retin pt.aceste incasari,tuturor locatarilor sau doar celor care au facut platile?
Tuturor proprietarilor pe cota indiviza si explic de ce mai departe.
Comisioanele bancare se stabilesc intre asociatia de proprietari si banca prin contractul incheiat cu banca la deschiderea contului. Chiar daca intr-o luna nu ar face nici un proprietar plati prin banca, pe extrasul de cont tot va apare o suma retinuta de banca drept comision de administrare. Ori daca ar fi sa acceptam opiniile exprimate mai sus, oare cine ar trebui sa suporte aceste sume!? Presedintele, administratorul...?
E o auireala. Contul deschis la banca da posibilitatea oricarui membru sau nemembru al asociatie sa faca plati in acest cont.
Ca sa glumim acum, lucram cu "materialul clientului" sau cu "pielea clientului" adica a lui @thran, care ceva mai sus spune de obligativitate de a participa la cheltuieili chiar si a celor care renunta la folosirea s.a.m.d.
Pai contul la banca s-a deschis legal, este la indemana tuturor..., iar cei care nu-l folosesc trebuie totusi sa suporte cheltuielile cu acesta, adica acele comisioane.
Un proprietar care plateste prin banca nu mai determina cheltuieli cu chitantierele, cu facturierele, cu registrul de casa... iar cei ce platesc numerar la casierie nu determina cheltuieli cu comisioanele bancare, asa ca este o egalitate de tratament.
Unii nu folosesc ceva, altii nu folosesc altceva (lift, uscator, iluminat, subsol..., cont bancar) dar aceste cheltuieli se suporta in comun si se repartizeaza pe cota indiviza ca multe alte mici cheltuieli administrative (tipizate, consumabile de birou...).
Inca un argument: sumele acumulate in contul bancar aduc dobanzi (mici, dar exista). Pai aceste dobanzi sunt venituri ale asociatiei si se repartizeaza la fonduri speciale, transferandu-se apoi la fondul de reparatii, repartizandui-se fiecarui apartament, conform suprafetei utile, o parte din aceste sume, indiferent ca a facut vreo plata in acest cont sau nu.
Eu as prefera ca tot mai multi proprietari sa faca platile prin contul bancar.
As reduce programul de incasari si salariul casierului, as munci mai putin in contabilitate, as consuma mai putine chitante, facturi si registre de casa, as avea dobanzi la orice leut ce intra in banca fata de incasarile numerar cad stau sume importante in casierie zile intregi fara a avea nici un venit din acestea. Scade riscul disparitie banilor prin sustragerea lor de catre cei ce-i gestioneaza sau jefuirea acestora in drumul lor de la sediul asociatiei spre casa sau banca.
Inca un argument: incasam in fiecare an subventii, sponsorizari si alte sume de la persoane fizice sau juridice, chiar si de la bugetul statului. Oare nu ar fi penibil sa le cerem acestora sa achite si comisioanele ce apar pe extrasul de cont bancar, comisioane suportate de asociatie!?
Invit si pe altii sa explice avantajele contului bancar in comparatie cu operatiunile prin casa si suportarea comisionului de catre toti proprietarii la fel ca dobanzile incasate pentru sumele aflate in cont.