avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Evaluarea factorilor de risc pe locurile de munca?
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Evaluarea factorilor de risc pe locurile de munca?

Evaluarea factorilor de risc pe locurile de munca trebuie facuta de o persoana autorizata sau poate fi facuta si de inspectorul de securitate si sanatate in munca avand cursul acela de 80 de ore? Ma intereseaza pentru firma in care inspectorul de securitate si sanatate in munca avand cursul de 80 de ore este angajat.
Este obligatoriu ca fisele de masuri propuse sa contina: masuri organizatorice si masuri tehnice?
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:37, 20 August 2013
Evaluarea riscurilor este obligatia angajatorului mentionata in Legea ssm nr. 319/ 2006. Legea nu impune ca aceasta evaluare sa fie facuta de catre un serviciu expert de prevenire si protectie/ serviciul intern de prevenire si protectie/ persoane desemnate cu activitati de prevenire si protectie in cadrul firmei, respectiv nu precizeaza obligatia ca lucratorii care fac evaluarea de riscuri, sa aiba urmate anumite cursuri din domeniul ssm. Daca aceste cursuri au fost absolvite deja, poate fi un atuu pentru lucratorii nominalizati sa efectueze evaluarea riscurilor, la nivelul firmei.
Pentru o evaluarea corecta, responsabila, care sa identifice toate riscurile existente pe locuri de munca/ posturi de lucru/ activitatati desfasurate/ meserii practicate/ echipamente de lucru utilizate, etc. si care sa evalueze aceste riscuri, este bine ca activitatea de evaluare a riscurilor profesionale sa se faca de catre o comisie nominalizata prin decizia interna a angajatorului, din care pe langa lucratori specializati (obligatoriu dintre cei nominalizati la paragraful anterior), sa faca parte persoane cu functii de decizie din cadrul firmei, specialisti pe domenii de activitate din cadrul firmei, conducatorul locului de munca (obligatoriu) pentru care se face evaluarea de riscuri, lucratori din cadrul firmei cu experienta in domeniu.
Evaluarea de riscuri va sta la baza intocmirii planului de prevenire si protectie al firmei, plan in care in functie de riscurile profesionale identificate si evaluate, se vor stabili masuri de prevenire si protectie, care pot fi masuri tehnice, masuri organizatorice, masuri economico-financiare, etc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Control intern ssm alin1971 alin1971 Buna ziua! Reiese din vreo lege / comunicare ITM / etc, o perioada minima la care este obligatoriu un control intern SSM? In afara de punctul 17 din normle ... (vezi toată discuția)
Organizare activitate ssm costy0866 costy0866 Buna ziua . Cum pot rezolva cu organizarea SSM fara sa apelez la un serviciu extern sau sa trimit la cursuri un angajat din societate . Am urmatoarea situatie ... (vezi toată discuția)
Sarcina de munca tutunarudenisa tutunarudenisa ,,...sa mearga cu autobuzul cu fiecare ruta in parte, in toate satele si orasele de unde ia autolivul oameni cu autobzuul si sa constate cum e drumul.,,cu ... (vezi toată discuția)