Buna ziua . Cum pot rezolva cu organizarea SSM fara sa apelez la un serviciu extern sau sa trimit la cursuri un angajat din societate . Am urmatoarea situatie : Suntem doi asociati la o societate cu 30 angajati . Eu am curs SSM de 80 de ore de inspector SSM . Intrebarea este daca ma ocupa eu ca administrator de instruirea angajatilor si de intocmirea organizarii pe linie de protectia muncii fara sa apelez la un serviciu extern sau sa desemnez alta persoana din societate . Va multumesc anticipat
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie si/ sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/ lucratorii desemnati/ serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
-Art. 17 (1) In cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt respectate prevederile art. 16 alin. (1) lit. a)-c);
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie si/ sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/ lucratorii desemnati/ serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
In cazul prezentat, dvs. va puteti incadra la art.17 al.(1) in conditiile in care activitatea desfasurata in firma dvs. nu este nominalizata in anexa 5 din Normele metodologice, va desfasurati activitatea permanent in firma, indepliniti cerinta de la pct.16 al.(1) lit.c) - dvs. ati urmat un curs de perfectionare de 80 de ore in domeniul ssm, riscurile identificate si evaluate in cadrul firmei nu pot genera AM si BP cu consecinte grave,
Atentie, trebuie sa fiti in masura sa realizati in cadrul firmei toate activitatile prevazute la art.15 privind activitatea ssm.
Trebuie emisa o decizie interna prin care dvs. sunteti nominalizat ca lucrator desemnat cu activitatile de prevenire si protectie din domeniul ssm.